- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انتقاد از نسخه وزیر نیرو برای حوزه کرخه/ لرستان به چوب بقیه نسوزد

0 (27)

 

 

استاندار لرستان از اقدام وزارت نیرو به خاطر نسخه جدیدی که برای حوزه کرخه پیچیده است انتقاد کرد و گفت: رستان با دیگر استان های این حوزه متفاوت است لذا ما نباید به چوب پنج استان دیگر بسوزد.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد پیگیری پروژه های ملی استان لرستان در جمع خبرنگاران به طولانی بودن عمر ساخت پروژه های ملی در کشور و استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۸۸ تا ۹۲ می بایست ۵۰۲ پروژه ملی در کشور به اتمام می رسید که تنها ۱۲۰ طرح به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر میزان تحقق ساخت طرح های ملی تنها ۲۴ درصد بوده است بیان داشت: مطابق آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های ملی در کشور طی سال های اخیر زیر ۲۰ درصد بوده است.

استاندار لرستان حدود ۷۰ درصد علل تاخیر در ساخت پروژه های ملی در کشور را کمبود اعتبارات دانست و افزود: عوامل محیطی ۱۸ درصد و عوامل اجرایی ۱۲ درصد باعث کندی پروژه های ملی هستند.

بازوند با بیان اینکه طرح های عمرانی پایه و اساس توسعه لرستان هستند یادآور شد: اگر این طرح ها تکمیل نشوند مشکلات فراوانی برای استان به وجود می آید که از جمله می توان به عدم حضور بخش خصوصی اشاره کرد چرا که پیش درآمد و پیش نیاز حضور بخش خصوصی در استان اجرای طرح عمرانی است.

وی بر ضرورت استفاده مدیران از ظرفیت نمایندگان استان برای پیگیری اخذ بودجه پروژه های عمرانی استان تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه امروز این بود که همه دستگاههای اجرایی استان حداقل سه درصد سهم ردیف های ملی خود را از بودجه اخذ کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه استارت پیگیری بودجه سال ۹۵ در استان از امروز زده خواهد شد اضافه کرد: مجوزهای ۲۱۵ زیادی وجود دارد که بایستی از آن ها استفاده کرد تا بتوان ردیف های اعتباری آن ها را دریافت کرد.

بازوند از اقدام وزارت نیرو بابت نسخه جدیدی که برای حوزه کرخه پیچیده است گلایه مند بود و گفت: در حوزه کرخه شش استان ایلام، کرمانشاه، همدان، کردستان، خوزستان و لرستان وجود دارد ولی با وجود اینکه ۳۲ درصد مساحت حوزه کرخه در اختیار لرستان بوده و ۴۴ درصد بارندگی این قسمت مربوط به حوزه لرستان است وزارت نیرو نسخه واحدی برای این شش استان تنظیم کرده است.

وی افزود: امور آب استان لرستان بایستی بتواند بدنه کارشناسی وزارت نیرو را در خصوص توجه ویژه به لرستان که از استان های تاثیرگذار حوزه کرخه است قانع کند زیرا شرایط لرستان با دیگر استان های این حوزه متفاوت است لذا ما نباید به چوب پنج استان دیگر بسوزد.