- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرعمادی : حفاظت از جنگل‌های لرستان در اولویت قرار گیرد

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: به گفته مسئولان لرستان سالانه ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان نابود می‌شود، بنابر این با توجه به این مسئله از مردم درخواست می‌شود که از این سرمایه ملی محافظت کنند.

به گزارش  میرملاس ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: یکی از واژه‌هایی که در قرآن به‌کار رفته واژه آب است که به امام زمان(عج) تطبیق داده‌ شده است.

وی افزود: خداوند متعال در سوره ملک آیه ۳۰، می‌فرماید که «ای پیامبر بگو خبر دهید اگر آب مورد بهره‌برداری شما در زمین فرورود نهایتاً کیست که برایتان آب روان و گوارا بیاورد»، ظاهر این آیه آب جاری، چشمه و قنات است، اما در روایات اسلامی این آیه به امام زمان(عج) تطبیق داده‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به روایت امام باقر (ع) مبنی بر اینکه آیه ۳۰ سوره ملک در مورد امام زمان (عج) نازل‌شده است، عنوان کرد: امام باقر(ع) آب را به امام زمان(عج) معنا کردند، بدین معنا که اگر امام زمان(عج)  شما غایب باشد و شما به او دسترسی نداشته باشید چه کسی امام را بر شما آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) نیز مقصود  آیه ۳۰ سوره ملک را علم امام زمان(عج) دانسته‌اند، بیان کرد: این سوال مطرح می‌شود که وجه شباهت آب به امام زمان(عج) چیست که در روایات به امام تطبیق داده‌شده؟ پاسخ این است که نخست در ظاهر آب به‌عنوان یک عنصر سیار در اختیار ما قرار گرفته و خداوند حیات موجودات را به‌وسیله آب تضمین کرده است.

میرعمادی تصریح کرد: حیات موجودات به آب بستگی دارد که در روایات نیز حیات آسمان، زمین و هستی به وجود امام زمان(عج) بستگی دارد، پس همان‌طور اگر آب نباشد در زمین و آسمان جایی برای حیات نیست، اگر امام زمان(عج) نباشد آسمان و زمینی قرار ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: معنای این آیه از لحاظ معنوی این است حیات جامعه به علم، ایمان، فضیلت، تقوا، پاکی و اخلاق  بستگی دارد، بنابر این جامعه‌ای که در آن گناه، فحشا، منکر و ستم باشد آن جامه مرده است.

وی اظهار داشت: هنگامی‌که امام زمان(عج) ظهور کند علم، فضیلت و عبادت در جامعه گسترش می‌یابد و همه انسان‌ها خداپرست می‌شوند، بنابر این حیات معنوی جامعه به امام زمان (عج) بستگی دارد.

میرعمادی با بیان اینکه تقوا سبب نزدیکی انسان به خدای متعال و ائمه(ع) می‌شود، افزود: امام رضا(ع) در حدیثی به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمود سلام مرا را به شیعیان برسان و بگو اگر این پنج عمل را انجام دهند به ما نزدیک‌تر می‌شوند.

وی عنوان کرد: صداقت و راست گویی، امانت‌داری، پرهیز از مجادله، مهربانی و معاشرت با یکدیگر پنج عملی بود که امام رضا(ع) به آن سفارش کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حضرت معصومه(س) صاحب فضیلت و کرامت است، تصریح کرد: علم، دانش، پاکی، عصمت، کرم، بخشش و شفاعت از فضیلت‌های حضرت معصومه(س) است.

میرعمادی با بیان اینکه با ائمه بودن برکات فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: در این دهه کرامت باید به دنبال این باشیم که از آثار و برکات ائمه(ع) استفاده کنیم.

وی مناسبت دیگر را اول ذیقعده آغاز هفته حج برشمرد وگفت: حج یکی از پایه‌های مهم و اساسی اسلام است کما اینکه حج جامع واجبات و عبادات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه احرام، نماز و سایر عباداتی که در دین مبین اسلام وجود دارد در اعمال حج است، اظهار داشت: خداوند متعال حج را عمل و پرچم اسلام قرار داده است.

وی با اشاره به روایت امام علی(ع) مبنی بر اینکه خداوند حج را عمل اسلام قرار داده است، افزود: حج عبادت معنوی است که سبب خودسازی و تأثیر در اخلاق می‌شود کمااینکه تقوا، پاکی از گناه، مال و اخلاق خوش ازجمله شرایط قبولی حج است.

میرعمادی با بیان اینکه هر کسی که استطاعت مالی دارد،  باید به حج برود، عنوان کرد: در روایت آمده که هر کس توان مالی داشته باشد ولی برای حج اقدام نکند، کافر از دنیا رفته است.

وی بیان کرد: متأسفانه امروز حج گرفتار یک گروه متحجر شده چراکه آل سعود با ایجاد موانع، محدودیت و اذیت کردن سبب نگرانی مسلمانان شده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  گفت: خداوند فریضه حج را در سرزمین حجاز واجب کرده ولی آل سعود برای کسانی که به حج می‌روند موانع و دردسرهایی ایجاد می‌کنند چرا که آل سعود با عملکردشان نشان دادند که لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

وی عنوان کرد: اینکه حرمین شریفین در سرزمین واقع‌شده به معنای این نیست که آل سعود می‌توانند آن را اداره کنند، بنابر این اداره حرمین شریفین باید توسط یک مجمعی انجام شود تا تمام کشورهای اسلامی برای اداره آن نماینده‌ای در آن مجمع داشته باشند.

میرعمادی بیان کرد: همان‌طور که هر کشوری در سازمان ملل نماینده دارد، حرم نبوی نیز باید توسط مجمعی اداره شود تا مسلمانان مورد اذیت و آزار قرار نگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۲۸ مردادماه سالروز کودتای آمریکا و انگلیس و سقوط حکومت ملی مصدق، گفت: کودتای مرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر است که باید از آن درس گرفت چراکه این کودتا با دخالت مستقیم آمریکا انجام گرفت و به دلیل اعتماد بیش‌ از حد مصدق به آن‌ها، حکومت سرنگون شد.

میرعمادی با بیان اینکه تاکنون هر کس به آمریکا اعتماد کرده است ضربه خورده است، بیان کرد: موفقیت آمریکا در این کودتا وقتی بود که بین مصدق و آیت‌الله کاشانی تفرقه ایجاد کردند؛ وقتی مصدق روی کار آمد آمریکا خیلی تلاش کرد تا افراد خود را بر مسند دستگاه سیاسی و فرهنگی بگذارد و هنگامی‌که مطمئن شدند کودتا را انجام دادند.

وی تصریح کرد: تاریخ نشان می‌دهد که در انتخاب افراد سیاسی و فرهنگی باید دقت شود چون اگر نااهلان حاکم شوند کشور آسیب می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۲۳ مردادماه سالروز پیروزی قهرمانانه حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، افزود: به مناسبت این پیروزی، این روز به مقاومت اسلامی نام‌گذاری و نشان داده شد که تنها سلاحی که می‌شود بر رژیم صهیونیستی حاکم کرد و پیروز شد سلاح مقاومت است.

وی از ۲۶ مردادماه سالروز آزادی اولین گروه آزادگان  هشت سال دفاع مقدس به میهن یادکرد و اظهار داشت: این آزادگان با مقاومت، صبر و فضیلت‌های انسانی- الهی، دوران سختی را سپری و یک امتحان بزرگ را پشت سر گذاشتند.

میرعمادی عنوان کرد: در هفته‌ای که گذشت شاهد آتش‌سوزی جنگل‌های مناطق  استان لرستان بودیم که متأسفانه  خسارات سنگینی و غیرقابل جبرانی به آن وارد شد.

وی بیان کرد: به گفته مسئولان لرستان سالانه ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان نابود می‌شود بنابر این با توجه به این مسئله از مردم درخواست می‌شود که از این سرمایه ملی محافظت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  با اشاره به خشک شدن رودخانه کشکان و از بین رفتن جنگل‌های بلوط‌ لرستان،گفت: با توجه به از بین رفتن این منابع آیا نباید به فکر آیندگان و سرمایه مملکت و استان باشیم؟ پس از مردم و مسئولان انتظار داریم از جنگل‌ها محافظت و مسئولان تقاضا داریم که عوامل آتش‌سوزی برخورد قاطعی داشته باشند.

وی افزود: به گفته مسئولان استان، علت این آتش‌سوزی‌ها ۹۵ درصد انسانی و عمدی بوده که در این راستا انتظار می‌رود برخورد جدی انجام شود کمااینکه با افرادی هم که به عرصه طبیعی تجاوز و تغییر کاربری ایجاد می‌کنند باید برخورد شود.