تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
14

بازگشت پرستوها / به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی

  • کد خبر : 73504
  • 25 مرداد 1394 - 14:15

  مرتضی ولی پور / میرملاس :  إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَهُ أَلاّ تَخافُوا وَ لاتَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ . سوره فصلت آیه ۳۰.۲۶ مرداد مصادف است با بازگشت آزادگان سر افراز به میهن اسلامی .آزادگانی که پس از تحمل دوران پر مشقت اسارت در اردوگاهها و […]

20563572

 

مرتضی ولی پور / میرملاس : 

إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَهُ أَلاّ تَخافُوا وَ لاتَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ . سوره فصلت آیه ۳۰.
۲۶ مرداد مصادف است با بازگشت آزادگان سر افراز به میهن اسلامی .آزادگانی که پس از تحمل دوران پر مشقت اسارت در اردوگاهها و مخفیگاههای رژیم بعث عراق با سرافرازی به میهن اسلامی بازگشتند.
در چنین ایامی برادران آزاده از چند نقطه ی مرزی کشور با تشریفات خاص پس از بوسه به خاک پاک میهن اسلامی و ریختن اشک شوق مورد استقبال کم نظیر ملت شریف ایران قرار گرفتند و پس از مدت کوتاهی به زیارت مرقد مطهر امام (ره) همچنین بیعت با جانشین برحق وی حضرت ایت الله خامنه ای مدظله العالی شتافتند.
مقام معظم رهبری در باره آزادگان چنین فرمودند : یکی از چیزهایی که شما را و دلهایتان را زنده وپر امید نگه می داشت یاد آن چهره و روحیه ی پر صلابت امام عزیزان بود.آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذرانده اید اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات دلبستگی خود به اسلام و انقلاب موجب افتخار و ابرومندی ملت خود در برابر دشمنان شدید.
حقیقتا آزادگان پس از اسارت از دو موضوع غم زده بودند یکی رحلت امام راحل و عظیم الشان و دیگر شهادت و فقدان برخی یاران خود به ویژه بعضی آزادگان که در دوران اسارت به شهادت رسیده بودند.
در اولین دیدارآزادگان با رهبر انقلاب با شعاری پر مفهوم و احساسی ضمن اعلام بیعت با معظم اله و شعار <ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای> از غیبت پیر سفر کرده زبان به شکوه گشودند و فریاد زدند : ای سید حسینی کو رهبرم خمینی – ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار . واقعا این سخن اشک را بر چشم همگان جاری ساخت.
در دوران اسارت آزادگان به عشق دیدار پیر جماران لحظه شماری می کردند و در گوشه ی زندانها با پدر و پیر خود درد و دل می کردند و آن پدر با عشق پدری به آنان پاسخ می داد در پاسخ به یکی از آزادگان فرموده بودند:فرزند بسیار عزیزم از نامه ی دلسوزانه شما بسیار متاثر گردیدم من ناراحتی شما عزیزان در بند را احساس می کنم , شما هم ناراحتی پدرتان را که فرزندانش دور از وطن هستند درک کنید. عزیزان من , سید و مولای همه ما حضرت موسی بن جعفر (ع) بیش از همه شما و ما در رنج و گوشه زندان به سر بردند برای اسلام عزیز صبر کنید خداوند فرج را انشاءالله نزدیک می نماید و پدر پیر شما را با دیدن شما شاد می نماید. به همه عزیزان در بند سلام مرا برسانید.
این ایام یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ای است که پس از تحمل شکنجه و دوری از عزیزان خویش به وطن بازگشتند و به انتظار میلیونها ایرانی با غیرت پایان دادند و وعده الهی تحقق یافت.
حقیقتا استقامت برادران آزاده در اردوگاه ها و مخفیگاه های دژخیمانه رژیم بعث عراق و صب و شکیبایی خانواده این عزیزان قابل تقدیرو تحسین است دفاع تمام قد ملت شریف ایران و صحنه ی حضور مردان و زنان غیرتمند و با ایمان با پیروی از تعالیم دین مبین اسلام تحت زعامت حکیمانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و منویات مقام معظم رهبری توانستند حماسه های جاودان از خود به جای بگذارند از این بابت خدا را شاکریم که ناملایمات روزگارهرگز نتوانست آزادگان عزیز را از راهی که انتخاب کردند از مسیرخود منحرف کند. خدا راشاکریم که اسوه های صبر و استقامت را از چنگال شقی ترین نامرد تاریخ سالم , پر قدرت رها نمود و به موطن خود بازگرداند.
اینجانب به نوبه ی خود سالگرد ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی را گرامی میدارم.

 

* مرتضی ولی پور ؛  آزاده و جانباز دفاع مقدس ؛ فرماندار سابق شهرستان خرم آباد 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 50در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۴۹
  1. سلام بر حاج آقا ولی پوری

    • سلام و عرض تبریک
      خدمت آزاده سرافراز و فرماندار پرتلاش و زحمت کش سابق شهرستانهای الیگودرز، نورآباد و خرم آباد.

    • امروز آزادگان همچون زمان دفاع مقدس طلایه دار کاروان سازندگی و سیاستند ،
      دکتر ولی پوری آزاده و جانباز سرافراز و از خیل شیرمردان کوهدشتی است که همواره در راه اعتلای اهداف مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان ایستاده اند.

  2. درود خدا برآزادگان سرافراز دفاع مقدس

  3. مقدمتان مبارک
    درود بر مرد عمل

  4. سم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
    خوشامد عرض میکنم به شما برادران عزیز؛ گوهرهای بازیافته‌ی از ذخیره‌ی ایمان در جمهوری اسلامی. در طول قرنهای متوالی، یک عنصر جامدِ بیارزش تبدیل میشود به الماس؛ در صورتی که استعداد آن را داشته باشد. دوران اسارت، کوتاه شده‌ی قرنهائی است که انسانهای بااستعداد را تبدیل کرده است به الماسهای درخشان: آزادگان. خوشوقتم از دیدار امروز، و متأسفم از اینکه کم توفیق پیدا کردیم شما عزیزان آزاده را در جلساتی شبیه این زیارت کنیم. به وسیله‌ی جمع شما در این جلسه‌ی معنوی و صمیمی و برادرانه، سلام عرض میکنم به همه‌ی آزادگان سراسر کشور؛ قریب چهل هزار آزاده‌ی باارزش و رنجدیده و تربیت شده در دوران سختی.
    مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از آزادگان ۲۵/۰۵/۹۱
    عرض سلام و احترام به محضر یکایک آزادگان عزیز که حقیقتاً اسوه استقامت و صبر جامعه بوده و الان نیز بعنوان نماد و سمبل پاکی و صداقت در جایجای میهن اسلامیمان ایران فعالیت دارند . این روز عزیز را به برادر ارزشی ، آزاده و جانباز جناب آقای حاج مرتضی ولی پوری صمیمانه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در سایه الطاف اللهی همواره شاهد ترقی و پیشرفت روزافزون شما باشیم .

    • اگه ی کم دقت انجام میگرفت متن بهتر وکم غلط املایی تری تهیه میشد

      • عرض سلام وادب دارم خدمت برادر و یا خواهر ارجمندم (جناب بی نام)
        بی تردید دقت و نگاه موشکافانه جنابعالی در مطالعه مطلب فوق که به قلم آزاده و جانبازی که ازخیل سرو قامتان ۸ سال دفاع مقدس می باشد ، ارزشی و قابل تقدیر است و یقیناً گویای ارادت شما به قشر آسمانی ایثارگر می باشد . بدین وسیله مراتب سپاسگزاری خود را ابراز داشته و از جنابعالی بابت اشتباه تایپی و نه غلط املایی در کامنت فوق طلب بخشش دارم .

  5. سلام برحاج مرتضی ولیپور آزاده سرافراز ویادگار هشت سال دفاع مقدس

  6. درود وسلام خدا بر آزاده سرافراز حاج مرتضی ولی پور که قبلا فرماندار دلفان بود وذکر خوبی های ایشان ورد زبان همگان است

  7. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    ضمن تبریک روز بیست وششم مرداد، از جانباز آزاده جناب آقای حاج مرتضی ولیپوری بخاطر ایثار در هشت شال دفاع مقدس و زحماتی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کشیده اند تقدیر و تشکر میکنیم. انشاالله در زیر سایه خداوند و رهبری امام خامنه‌ای همیشه موفق باشید ..
    روز ۲۶ مرداد روز بازگشت پرستوها گرامی باد.
    دانشجویان دانشگاه نوآوران

  8. سال روز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیزمان تبریک می گویم

  9. درود بر فرماندار پرتلاش و ارزشی شهرمان خرم آباد ، حاج آقا لرستان نیازمند تدبیر و اندیشه مدیران لایقی چون شماست .

  10. سلام
    جناب آقای دکتر ولی پوری
    بی تردید یکی از رموز پایداری و پویایی کنونی کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفته از فکر و مکتب نستوه مردانی چون شماست که با شکیبایی خود اندیشه های سیاه شرق و غرب را حقیرانه در هم شکست ، هنوز رد ترکش دژخیم بر قامتتان خودنمایی می کند اما اندیشه آسمانیتان راه گشا و چاره ساز است . درود خدا بر شما سروقامتان ایران عزیز.

  11. سال روز ورود آزادگان گرامی باد انشاالله در آینه نزدیک برای دیارتان منشاء خیر باشید

  12. سال روز ورود آزادگان را به برادر خودم حاج مرتضی ولی پور تبریک می گوییم

  13. باسلام ودرودبه تمامی آزادگان سرافرازی که پس ازسالها اسارت وشکنجه درزندان های مخوف رژیم بعثی عراق قدم به خاک پاک این مرزوبوم گذاشتند وبااستقامت وشجاعت خود توانستندالگوی خوبی درصحنه های مختلف اجتماعی ؛سرمشق ونمونه ای برای صلابت مردان وزنان باشد.حاجی عزیزقطعازحمات شمادارای اجرمعنوی وازدیدمردم نیزغیرقابل فراموش شدن هستند.وبهروزی شماوودیگرخدمتگزاران عزیزوصدیق به نظام راازدرگاه احدیت خواستارم!

  14. برادر ایثارگر با سلام .
    نزد خدای سبحان ماجور باشید ،حقیقتا زحمات و خدمات ارزنده جنابعالی در شهرستان های استان قابل تقدیر است .
    توفیقات روز افزون جنابعالی را در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران از خدای سبحان خواستاریم.
    ورود همه آزادگان به خاک میهن گرامی باد.

  15. حاج آقا ولیپوری سالروز ورود آزادگان و ورود شما را به عرصه انتخابات مبارک باشد .

  16. سلام برشما وخجسته باد سالگرد ورودتان
    آگر امروززورگویان دنیا ملتمسانه باما برسرمیز مذاکره نشسته اند
    بدانید که مرعوب خون پاک شهداواستقامت شما عزیزان آزاده شده اند
    شما اسطوره های مقاومت ملت شریف ایران اسلامی هستید خدایتان
    یارباد

  17. سلام ودرودخدابرآزاده سرافرازحاج مرتضی ولی پور ی . شما موجب عزّت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا گشته‏اید. شما تاریخ را با عظمت و معنویت خود زرّین و افتخار آمیز کرده‏اید. شما را ملائکه الله فراموش نخواهد کرد. مثل همیشه پیروز و سربلندباشید

  18. سلام برولیپور عزیز
    شما آزادگان اسطوره های ایثار و مقاومت در دوران دفاع مقدس و الان هم منشأ خیر و برکت و خدمت صادقانه به این نظام و ملت هستید.
    انشاالله همیشه موفق و سرافراز باشید.

  19. با سلام واحترام به آزاده ی سرافراز هشت سال دفاع مقدس خوش آمدی

  20. سلام بر مردان بی ادعا وپاک وگمنام وصادق سالروزبازگشت سرافرازتان به میهن اسلامی مبارک باد

  21. سالروز ورود آزادگان را به شما آقای ولی پور وهمرزمانتان تبریک می گویم

  22. سلام برمردان بی ادعا سالروز بازگشت سرافرازتان را به میهن اسلامی الخصوص برادر حاج مرتضی ولیپوری که هشت سال اسارات را با تمام سختی های که درک کردنش ویا تحملش برای ما نسل جوان کم است تبریک تهنیت عرض میکنم

  23. دکتر ولیپوری سالروز ورودتان رابه میهن اسلامی تبریگ میگم امیدوارم موفق ومویدباشی.

  24. سالروز ورود آزادگان تبریک می گویم . جمعی از خانواده شهدا عملیات عاشورای دو منطقه چنگوله جنوب مهران بارمز یامهدی عج تعالی فرج تاریخ عملیات ۲۴/۰۵/۶۴از سایت میرملاس انتظار داریم که چرا سالگرد شهدا این عملیات درسایت ثبت نشده ولی اگر خبر جزی باشد به توان صد ثبت می شود . چرا……..

  25. سلام
    خدمت همه اسیران کشورم
    که واقعا میتوان آنها را اسیران شهید نامید ،خیر مقدم عرض میکنم و امیدوارم آنهمه زجر و رنج در دوران اسارت پایه و اساس محکمی برای نگهداری انقلاب نمایان باشد.

  26. با سلام و عرض تبریک سالروز ورود آزادگان قهرمان به وطن عزیزمان . و تبریک به جناب دکتر ولی پور ورود به عرصه انتخابات.

  27. باسلام بر همه آزادگان سرافراز به ویژه دوست ارجمندم آقای ولی پور
    وبا تبریک ایام بازگشت افتخارآفرین این اسوه های صبر و مقاومت یکی از نامه های این آزاده بزرگوار را تقدیم می نمایم:
    بسمه تعالی
    برادر هادی قبادی سلام علیکم
    تندرستی شما عزیزان را از درگاه ایزد منان آرزومندم . باری اگر جویای حال حقیر مرتضی ولی پور را خواسته باشید بحمدلله سلامت و به دعاگوئی وجود عزیزتان مشغول میباشم. تمام بچه ها بخصوص جعفر-حجت – محمد منت علی وند و دیگر برادران و علیرضا پارسا از سلامتی جسمی و روحی برخوردار میباشند. از طرف ما برادر اخویان را سلام برسانید. موفقیت شما را در راه اهداف عالیه اسلام خواهانم. ۶۶/۶/۱۰ مرتضی ولی پور

  28. سالروز ورود اسوه های صبر و مقاومت و ایثار,بخصوص آزاده ی سرافراز برادر حاج مرتضی ولیپوری را به میهن اسلامیمان صمیمانه تبریک عرض می نمایم.حاجی خوش امای.

  29. این ایام را به آزادگان سرفراز مملکتمان که با آزادی از اسارت هرگز راه امام و شهدا رو به فراموشی نسپرد ند و اگر در هر پستی هم قرار بگیرند به تبعیت از مولا علی هیچ حقی رو ناحق نمیکنند تبریک میگویم

    ا

  30. سالروز ورود آزادگان را به برادر عزیز حاج مرتضی ولیپوری تبریک میگوییم.درود خدابرشماباد.امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید.

  31. راستی تا حالا شده خودمان را جای اسرا فرض کنیم . والله خیلی سخته ولی خداییش خیلی از این عزیزان فکر کنم هنوز کابوس اون روزها را ببینند.

  32. آ وباتحمل دردهای بسیار زادگان باصبرواستقامت خود درس آزادگی رو به ملت بزرگ ایران آموختند وباتحمل دردهای اسارت نمادهای صبروبردباری جامعه اسلامی هستند

  33. آزادگان نماد واقعی حق گرایی واستقامت در راه هستند که این نمادسرمایه ملی برای کشور است

  34. آزادگان باصبرواستقامت خود درس آزادگی روبه ملت بزگ ایران آموختند وباتحمل دردهای اسارت نمادهای صبروبردباری جامعه اسلامی هستند

  35. این روز فرخنده رابعه تمامی آزادگان تیریک عرض میکنم وهمچنین برای اقای ولیپورنیز ارزوی توفیق دارم

  36. سال روز ورود آزادگان را به برادر خودم حاج مرتضی ولی پور تبریک می گوییم

  37. درود بر آزادگان سرافراز ۸ سال حماسه وشور وشعور بویژه حاج مرتضی ولیپور

  38. سلام به آزاد مردی که صبورانه رنج اسارت را تحمل نموده و با سرافرازی همچون کبوتری رسته از بند به آغوش میهن بازگشت سالروزتان خجسته باد

  39. ای برگشتگان از زندانهای مخوف بعث شما سرو قامتان تاریخ هستید و پیام رسان همرزمان شهیدتان
    مگر نه اینکه زمزمه های زیارت عاشورایی تان قلب تاریخ را به لرزه در آورد . شما شکنجه دیدید تا برادرانتان سگنر های علمی را یکی پس از دیگری فتح کنند . شما به صبر ایوب رسیدید تا استقامت و پایمردی را نهادینه کنید. اگر گه گداری از یاد می روید به دلیرمردی خودتان ببخشید که زرق و برق دنیا ما را فریفته است . دعایمان کنید و انشااله خداوند رحمن به عزت و استقامتتان بیفزاید ای سرو قامتان تنومند و ای یادگاران شلمچه وهویزه و مجنون که درد های کهنه تاریخ را به تن دارید . بدانید که تاریخ حقایق را ثبت و مظلومیت شما را به عرش خواهد رساند . به دل نگیرید اگر روزی در خیابانهای بغداد لگد مال شدید که آنان بعثی های گرگ صفت به درک نایل شدند.

  40. سلام برمرد راستین وپیرو راه علی (ع) جناب آقای دکتر حاج مرتضی ولیپوری

  41. خوشامد میگوییم خدمت شما برادر عزیز وسرافراز کشورمان جناب آقای دکتر حاج مرتضی ولی پور

  42. خوشامد میگویم خدمت شما برادر عزیز جناب آقای دکتر حاج مرتضی ولیپوری

  43. سال روز ورود آزادگان سر افراز کشور که در بند اسارت ایستادگی کردن و صبوری کردن و از جان و مال و فرزندانشان گذشتن تا از ایران اسلامی دفاع کنند بر تمام ازادگان تبریک میگویم

  44. یاد برادر عزیزم ازاد محمود ازادبخت وبرای شادی روحش شاد

  45. درود خدا بر آزاده سرافراز و لایق جناب آقای حاج مرتضی ولی پور

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.