تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

برگزاری همایش تجلیل از دوستداران طبیعت با حضور معاون استاندار در کوهدشت

  • کد خبر : 73544
  • 26 مرداد 1394 - 8:33

     به گزارش میرملاس ، همایش تجلیل از دوستداران طبیعت چند روز پس از آتش‌سوزی درختان بلوط منطقه (هرین) و (دالاب) در تالار فرهنگ‌سرای امید با حضور محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان و عده‌ای از مسئولان محلی و دوستداران محیط زیست در کوهدشت برگزار شد.  در این مراسم فرماندار کوهدشت با استناد به قرآن […]

IMG_8984

 

 

 به گزارش میرملاس ، همایش تجلیل از دوستداران طبیعت چند روز پس از آتش‌سوزی درختان بلوط منطقه (هرین) و (دالاب) در تالار فرهنگ‌سرای امید با حضور محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان و عده‌ای از مسئولان محلی و دوستداران محیط زیست در کوهدشت برگزار شد.

 در این مراسم فرماندار کوهدشت با استناد به قرآن کریم در باره انسان‌ها گفت: راستی، درستی و شجاعت دینی را از معیارهای سنجش انسان‌ها در مراحل مختلف زندگی دانست و ایران را سرزمین پاکان دانست که با حریت و آزادگی که اسلام به آنها ارزانی داشته هرجا ندای مظلومی را شنیده به یاری او شتافته است.

کرم محمدی به آتش‌سوزی اخیر کوهدشت پرداخت و عامل انسانی را در آن دخیل دانست و دست‌اندازی عده‌ای سودجو به طبیعت و تبدیل جنگل‌ها و مراتع به ملک شخصی را از عوامل کاهش جنگل‌ها و مراتع در کوهدشت ذکر کرد و دولت گذشته را به تساهل وغمض عین در این مورد متهم ساخت و گفت: در هشت سال گذشته امور به صورت عقلانی و کارشناسی پیش نرفت و واگذاری منابع طبیعی به افراد از جمله این امور غیر کارشناسی دانست.

وی عنوان کرد: در هشت سال گذشته حتی به چشمه‌ها هم رحم نکردند.

 محمدی به توسعه نامتوازن شهر کوهدشت اشاره کرد و گفت: در سال ۸۱ که فرماندار کوهدشت بودم وسعت شهر ۸۱هزار هکتار بود، ولی اکنون ۳۸۱هزار هکتار است که قابل تامل است. وی خود را مدیری عملگرا معرفی کرد و افزود: من در میدان حادثه خودم شخصا حضور دارم و را فرزند کوهدشت می‌دانم.

این مسئول عنوان کرد: من کوهدشت را وطن خود می‌دانم و برای عمران و آبادی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

وی اضافه کرد: نقد و نقادی باید وجود داشته باشد، اما انصاف و عدالت باید رعایت شود.

محمدی از استاندار لرستان به خاطر کمک‌های بی‌دریغ خود در مهار آتش‌سوزی قدردانی و تشکر کرد و گفت: استاندار واقعا دلسوز لرستان است و در همان آغاز آتش‌سوزی مدام در تماس بود و مدیران کل مربوطه را مامور حضور در منطقه کرد.

 وی نقش مردم در آتش‌سوزی اخیر را قابل تحسین دانست و از مردم و گروهای دوستدار طبیعت که با دست خالی به جنگ آتش آمدند، تشکر کرد.

در ادامه دادستان کوهدشت سخنران بعدی بود که به عوامل دست‌اندازی به منابع طبیعی اشاره کرد و فقر را یکی از عوامل آن دانست که عده‌ای با بریدن درختان و تبدیل آن به ذغال در آسیب رساندن به طبیعت سهیم هستند و گفت: با زندانی کردن و بگیر و ببند این افراد مسئله حل نمی‌شود، باید کار فرهنگی صورت گیرد و مردم را نسبت به حراست و حفاظت از طبیعت آگاه ساخت.

اردشیر حسینی عنوان کرد: من در این مدت دو سال که در خدمت مردم خوب کوهدشت هستم، تمام پرونده‌های منابع طبیعی را خودم شخصا بررسی می‌کنم و در این مدت اجازه صدور یک وجب از منابع طبیعی به اشخاص را نداده‌ام.

این مقام قضایی با انتقاد از کمبود امکانات و نیروی انسانی در ادارات ذی‌ربط منابع طبیعی از مسئولان استانی خواست در رفع کمبودهای این ادارات تلاش کنند.

 در ادامه معاون عمرانی استاندار لرستان پشت تریبون رفت و با ذکر احادیثی از معصومان در توجه به طبیعت و درخت گفت: دین اسلام و در راس آن پیامبر (ص)و امامان معصوم (ع)مسلمانان را به نگهداری از طبیعت سفارش کرده‌اند، اما متاسفانه ما در حق طبیعت جفا می‌کنیم.

محمد اصلانی یادآور شد: من خودم لر هستم، اما متاسفانه ما فرهنگ حفظ طبیعت را تقویت نکرده‌ایم و به آن باور نرسیده‌ایم که جنگل و درخت چقدر ارزش دارند.

وی گفت: مطمئن باشید در دولت تدبیر و امید یک وجب از اراضی ملی به افراد سودجو واگذار نمی‌شود، واگذاری‌ها فقط برای احداث کارخانه و گارگاه‌های تولیدی با رعایت قانون و لحاظ مسایل محیط زیستی داده می‌شود.

اصلانی بالا بردن فرهنگ مردم در پاسداری از طبیعت را خواستار شد و گفت: شعله مسائل سیاسی در کوهدشت بالاست و باید پایین کشیده شود و در امور فرهنگی بکار گرفته شود.

وی رسانه‌ها و دیگر تریبون‌ها فرهنگی را در این کار به یاری طلبید.

در پایان این مراسم از عده‌ای از دوستداران طبیعت تجلیل به عمل آمد.

فارس

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. سلام علیکم. ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار زحمتکش و دلسوز شهرستان که خودشان واقعا در مرکز آتش سوری حضور فعال داشتند، با توجه به حجم بالای مراتع و جنگلهای شهرستان کوهدشت ضرورت آمادگی بیشتر جهت بروز موارد مشابه در سایه امکانات و تجهیزات نوین مشهود است و در ضمن باید به ادارات شهرستان مخصوصا شبکه بهداشت که با دست خالی و فقط با غیرت و همت ، زحمات زیادی زا متقبل شدند ، دست مریزاد گفت

  2. جناب معاون استاندار
    سلام
    بنظرت حالا بالگرد نیاز حوادث غیر مترقبه مثال آتش سوزی های سطح استان هست یا خیر…

  3. باسلام.این همایش کی بوده؟چرا در سطح شهر اطلاع رسانی نشده؟

  4. iهمایشی با قیمت تعطیلی ادارات شهرستان در خصوص طبیعت سوخته ۸۰۰۰ هکتاری کوهدشت بر اساس بررسی با gps , gis از منطقه با بی مهری مسئولین استان و نداشتن حداقل امکانات اولیه در طول آتش سوزی چندین روزه باعث نابودی اکوسیستم منطقه شد

  5. باسلام. من فک میکنم بهترین دوسدار طبیعت جناب کرم محمدی هستش که با تلاش زیادش سهم زیادی در خاموش کردن آتش بخش چنگری داشت.

  6. باسلام
    برگزاری این همایش جای بسی ……….
    دستاورد و دلیل برگزاری این همایش؟
    چرا مسئولان دوست دارن هویت و تعصب کوهدشت را اثبات کنند؟
    واگذاری عرصه های طبیعی در دولت تدبیر و امید آیا واقعا وجود ندارد؟ کوچک سازی دولت و واگذاری بر اساس ماده ۳ و ۱۷ قانونی است؟ یا خیر؟
    در بین حاضرین در همایش از تحصیل کردگان محیط زیست و منابع طبیعی دعوت به عمل آمد یا به صرف افراد بر اساس جناح و گروه دعوت شده اند؟
    تلاش ها و حضور مدیرکل منابع طبیعی وقت در مهار آتش سوزی مفید واقع شد؟ و عملکرد قبلی ایشان مورد تایید مسئولین استانی می باشد؟ دلیل برکناری ایشان چه بود؟….
    و…….. سوالات بی شمار دیگه…
    میرملاس هاووووار زغال فروشیم که جرمش برداشته شد و افراد بدبخت و بیچاره یا همون جوامع محلی برا کباب درست کردن اقدام به زغالگیری می کنند و مافیایی و جود ندارد.
    فرهنگ سازی باید شود؟…. آیا حضور مردم با دست خالی جهت خاموش کردن آتش نشان از فرهنگ حفظ منابع طبیعی و ملی نیست و خاطیان نیاز به برخورد قهرآمیز ندارد…. ما که نفهمیدیم چی به چی هست اینجا

  7. با سلام،آمار وسعت شهر کوهدشت اشتباه است یا این که خطای تایپی صورت گرفته. لطفا اصلاح شود

  8. از کلیه دوسداران طبیعت ، پرسنل اداره حفاظت محیط زیست ، پرسنل اداره منابع طبیعی و کلیه دوسدارانی که صادقانه در امر حفاظت از محیط زیست شهرستان کوشا هستند و تقدیر و تشکر از انجمن زیست محیطی آوای اردیبهشت امیدوارم این روند یک حرکت جدی و قابل پیشرفت در شهرستان باشد

  9. انتصاب همشهری خوبم-مهندس نجفی-از جوانان پرتلاش شهرستان پلدختر واز طایفه علمی وفکور” دیناروند “رابه سمت مدیرکلی منابع طبیعی لرستان تبریک میگوییم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.