- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برگزاری همایش تجلیل از دوستداران طبیعت با حضور معاون استاندار در کوهدشت

IMG_8984

 

 

 به گزارش میرملاس ، همایش تجلیل از دوستداران طبیعت چند روز پس از آتش‌سوزی درختان بلوط منطقه (هرین) و (دالاب) در تالار فرهنگ‌سرای امید با حضور محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان و عده‌ای از مسئولان محلی و دوستداران محیط زیست در کوهدشت برگزار شد.

 در این مراسم فرماندار کوهدشت با استناد به قرآن کریم در باره انسان‌ها گفت: راستی، درستی و شجاعت دینی را از معیارهای سنجش انسان‌ها در مراحل مختلف زندگی دانست و ایران را سرزمین پاکان دانست که با حریت و آزادگی که اسلام به آنها ارزانی داشته هرجا ندای مظلومی را شنیده به یاری او شتافته است.

کرم محمدی به آتش‌سوزی اخیر کوهدشت پرداخت و عامل انسانی را در آن دخیل دانست و دست‌اندازی عده‌ای سودجو به طبیعت و تبدیل جنگل‌ها و مراتع به ملک شخصی را از عوامل کاهش جنگل‌ها و مراتع در کوهدشت ذکر کرد و دولت گذشته را به تساهل وغمض عین در این مورد متهم ساخت و گفت: در هشت سال گذشته امور به صورت عقلانی و کارشناسی پیش نرفت و واگذاری منابع طبیعی به افراد از جمله این امور غیر کارشناسی دانست.

وی عنوان کرد: در هشت سال گذشته حتی به چشمه‌ها هم رحم نکردند.

 محمدی به توسعه نامتوازن شهر کوهدشت اشاره کرد و گفت: در سال ۸۱ که فرماندار کوهدشت بودم وسعت شهر ۸۱هزار هکتار بود، ولی اکنون ۳۸۱هزار هکتار است که قابل تامل است. وی خود را مدیری عملگرا معرفی کرد و افزود: من در میدان حادثه خودم شخصا حضور دارم و را فرزند کوهدشت می‌دانم.

این مسئول عنوان کرد: من کوهدشت را وطن خود می‌دانم و برای عمران و آبادی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

وی اضافه کرد: نقد و نقادی باید وجود داشته باشد، اما انصاف و عدالت باید رعایت شود.

محمدی از استاندار لرستان به خاطر کمک‌های بی‌دریغ خود در مهار آتش‌سوزی قدردانی و تشکر کرد و گفت: استاندار واقعا دلسوز لرستان است و در همان آغاز آتش‌سوزی مدام در تماس بود و مدیران کل مربوطه را مامور حضور در منطقه کرد.

 وی نقش مردم در آتش‌سوزی اخیر را قابل تحسین دانست و از مردم و گروهای دوستدار طبیعت که با دست خالی به جنگ آتش آمدند، تشکر کرد.

در ادامه دادستان کوهدشت سخنران بعدی بود که به عوامل دست‌اندازی به منابع طبیعی اشاره کرد و فقر را یکی از عوامل آن دانست که عده‌ای با بریدن درختان و تبدیل آن به ذغال در آسیب رساندن به طبیعت سهیم هستند و گفت: با زندانی کردن و بگیر و ببند این افراد مسئله حل نمی‌شود، باید کار فرهنگی صورت گیرد و مردم را نسبت به حراست و حفاظت از طبیعت آگاه ساخت.

اردشیر حسینی عنوان کرد: من در این مدت دو سال که در خدمت مردم خوب کوهدشت هستم، تمام پرونده‌های منابع طبیعی را خودم شخصا بررسی می‌کنم و در این مدت اجازه صدور یک وجب از منابع طبیعی به اشخاص را نداده‌ام.

این مقام قضایی با انتقاد از کمبود امکانات و نیروی انسانی در ادارات ذی‌ربط منابع طبیعی از مسئولان استانی خواست در رفع کمبودهای این ادارات تلاش کنند.

 در ادامه معاون عمرانی استاندار لرستان پشت تریبون رفت و با ذکر احادیثی از معصومان در توجه به طبیعت و درخت گفت: دین اسلام و در راس آن پیامبر (ص)و امامان معصوم (ع)مسلمانان را به نگهداری از طبیعت سفارش کرده‌اند، اما متاسفانه ما در حق طبیعت جفا می‌کنیم.

محمد اصلانی یادآور شد: من خودم لر هستم، اما متاسفانه ما فرهنگ حفظ طبیعت را تقویت نکرده‌ایم و به آن باور نرسیده‌ایم که جنگل و درخت چقدر ارزش دارند.

وی گفت: مطمئن باشید در دولت تدبیر و امید یک وجب از اراضی ملی به افراد سودجو واگذار نمی‌شود، واگذاری‌ها فقط برای احداث کارخانه و گارگاه‌های تولیدی با رعایت قانون و لحاظ مسایل محیط زیستی داده می‌شود.

اصلانی بالا بردن فرهنگ مردم در پاسداری از طبیعت را خواستار شد و گفت: شعله مسائل سیاسی در کوهدشت بالاست و باید پایین کشیده شود و در امور فرهنگی بکار گرفته شود.

وی رسانه‌ها و دیگر تریبون‌ها فرهنگی را در این کار به یاری طلبید.

در پایان این مراسم از عده‌ای از دوستداران طبیعت تجلیل به عمل آمد.

فارس