- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

عبدی: عده ای تخریب دشمنانه را به جای نقد منصفانه برگزیده اند

n2902981-4442018 (1)

 

نماینده مردم خرم آباد و ودوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: متن برجام نیازی به تصویب در مجلس ندارد؛ ماهیت برجام از جنس اصل ۱۱۰ قانون اساسی است و با تصویب در شورای عالی امنیت ملی منظور حاصل می شود.

 

به گزارش میرملاس ؛  ایرج عبدی در نطق میان دستور روز یکشنبه خود در مجلس شورای اسلامی افزود: عده ای از همکاران حقوقدان معتقدند که دولت باید لایحه برجام را به مجلس ارایه کند و برای این کار به اصل ۷۷ قانون اساسی استناد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مگر حضرت امام (ره) در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از مجلس نظر خواستند؟ به قول معروف سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه یعنی قرار است رویکرد جدید در مساله ای خاص در کشور اتفاق بیفتد؛ یا این که وقتی ایشان فرمودند سال همدلی و همزبانی یعنی نباید هر حرفی گفته شود.
عبدی تاکید کرد: وقتی رهبری فرمودند در جریان کلیات توافق هستم یعنی نباید جزییات را جایگزین کلیات کرد؛ یا این که ایشان وقتی فرمودند تیم مذاکره کننده امین و امانتدار است، یعنی عده ای حق ندارند آن ها را به خیانت متهم کنند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جای دیگری فرمودند در شیرجه ۱۰ متری طبیعی است که پای شخص هم کمی خم شود منظور این است که در یک مذاکره سخت اگر پایی هم خم شده قابل اغماض است.
هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: دراین شرایط نمی دانم چرا عده ای به جای نقد منصفانه تخریب دشمنانه را انتخاب کردند و آن ها به قیمتی با توافق مخالفت می کنند که سمت رژیم اشغالگر قدس را تقویت کنند.

***شیوه فعلی مبارزه با مواد مخدر اصلاح شود/۴۶ درصد از زندانیان کشور مستقیما به علت جرایم مواد مخدر در زندان هستند 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگری از سخنانش ضمن درخواست از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازبینی مجدد در مورد مجازات اعدام برای مجرمین مواد مخدر، گفت: اجرای اعدام نه تنها در کاهش جرایم مواد مخدر تاثیری ندارد بلکه باعث افزایش مشکلات متعدد اجتماعی برای خانواده های محکومین و برای جامعه خواهد شد و به جای نقش پیشگیری باعث افزایش جرایم ریز و درشت جامعه می شود.
عبدی با بیان این که شیوه فعلی مبارزه با مواد مخدر باعث کاهش مصرف مواد نمی شود، افزود: این شیوه باعث ایجاد بازار پرسود برای مافیای مواد مخدر شده است و تاثیری در کاهش اعتیاد نداشته است.
وی شیوه فعلی مبارزه با مواد مخدر را باعث افزایش شدید آسیب های اجتماعی دانست و گفت: شیوه پذیرفته شده و علمی مقابله با آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر باید به گونه ای باشد که بهترین شیوه را انتخاب کرد. حال این که در شیوه فعلی بدترین روش انتخاب شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: لازم است موضوع تجدید نظر در شیوه مبارزه با مواد مخدر با قید فوریت در دستور کار مجلس و ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که معتادان زبانی برای مشکلاتشان ندارند، افزود: ۴۶ درصد از زندانیان کشور مستقیما به علت جرایم مواد مخدر در زندان هستند و در ۶۷ درصد دیگر علت تامه با اصل جرایم زندانیان مربوط به مواد مخدر است.
عبدی یادآور شد: عقل سلیم حکم می کند که با بدمنظره شدن چهره شهر ها، پارک ها توسط معتادان خیابانی که با افزایش آسیب های اجتماعی در نهایت به سلامت اجتماعی ضربه وارد می کند، چرخه مواد مخدر از دست سوداگران مرگ خارج شده و توسط نهادهای مدنی مدیریت شود.
وی با بیان این که مدیریت بدان معناست که معتادان را تحت پوشش برنامه ای نگه دارنده قرار می دهند نه این که معتادان تبدیل به معتادان تزریقی شوند، گفت: پیشنهاد می کنم که مدیریت مصرف به ویژه در معتادان پرخطر و غیر قابل ترک از دست سوداگران مرگ خارج شده و مصرفشان به صورت منطقی از طرف دستگاه های مربوطه کنترل شود. 
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن ها باید به صورت هوشمند دارای سهمیه باشند و از مراکز درمانی ضمن دریافت مشاوره سهمیه شان را دریافت کنند.
عبدی اضافه کرد: در این شرایط است که بلای اعتیاد و مواد مخدر محدود به یکسری محله ها و پاتوق های تحت کنترل خواهد شد که نمونه آن را می توان در محله هایی از کشورهای استرالیا، کانادا، هلند، آلمان و سوییس مشاهده کرد که به علت به صفر رساندن سود قاچاق مواد مخدر دست قاچاقچیان مواد مخدر قطع شده است.
وی با بیان این که باید با نگاه علمی و استفاده از تجارب دنیا به مقابله با مواد مخدر پرداخت، خاطرنشان کرد: اگر تصمیم علمی و اساسی انتخاب نشود قافیه را خواهیم باخت؛ امروز روز تصمیم است.
عبدی در ادامه خواستار رسیدگی به قید فوریت به مشکلات استان لرستان شد.

irna