تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
10

آیت‌الله هاشمی: نباید نگران مخالفت‌های اقلیت محدود سیاسی با توافق بود

  • کد خبر : 73678
  • 27 مرداد 1394 - 21:40

  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید نگران مخالفت‌های اقلیت محدود سیاسی بود، چون اکثریت قاطع مردم موافق توافق هستند و از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنند. به گزارش میرملاس به نقل  باشگاه خبرنگاران ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس، معاونین و مدیران مؤسسه ملی استاندارد، با حرام خواندن عدم توجه به استاندارد، گفت: برنامه‌های […]

JamNewsImage09003732

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید نگران مخالفت‌های اقلیت محدود سیاسی بود، چون اکثریت قاطع مردم موافق توافق هستند و از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنند.

به گزارش میرملاس به نقل  باشگاه خبرنگاران ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس، معاونین و مدیران مؤسسه ملی استاندارد، با حرام خواندن عدم توجه به استاندارد، گفت: برنامه‌های استاندارد تلاشی برای حلال کردن زندگی فردی و اجتماعی بشریت است که با حالت تسلسل در همه زوایای زندگی مردم جریان دارد.

وی مطالعه مسایل مربوط به استاندارد را از علایق شخصی خود و از ضرورت‌های جامعه دانست و گفت: هر چه جلوتر می‌رویم، نیازهای جوامع به استاندارد جدی‌تر می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از گزارش‌های مثبت مسؤولین و ارتقای جایگاه ایران در نگاه مؤسسات بین‌المللی مربوط به استاندارد، با یادآوری مثل معروف «مشک آن است که ببوید»، گفت: اگر چه هر کالایی برای باز کردن مسیر خویش در زندگی مردم باید خوب و با کیفیت باشد، اما مؤسسه استاندارد وظیفه‌ای دو سویه در تولید و مصرف دارد که هم برای کاهش کیفیت به تولیدگران هشدار می‌دهد و هم مردم را برای افزایش کیفیت مطلع و ترغیب می‌کند.

هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از فراز و فرود توجه به استاندارد در ایران و به خصوص پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، گفت: در تعامل با دنیا، هم مرغوبیت تولیدات ایرانی‌ها را معرفی می‌کردیم و هم در واردات به مرغوبیت و اقتباس از آنها در تولیدات داخلی توجه می‌کردیم که حق مردم بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اجرای سیاست ظالمانه تحریم علیه ایران، به ویژه در سال‌های اخیر، گفت: در این شرایط بعضی از کشورها با سوء استفاده، تولیدات بنجل و بی‌کیفیت خود را هم به صورت قاچاق و هم به جای مطالبات پولی ایران، وارد کشور کرده‌اند.

وی شرایط پس از توافق را بهترین فرصت برای توجهات بیشتر به ارتقای کیفیت واردات و صادرات دانست و گفت: نباید نگران مخالفت‌های اقلیت محدود سیاسی بود، چون اکثریت قاطع مردم موافق توافق هستند و از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر شرایط نادرستی از استاندارد ایجاد کنیم و اوضاع آشفته‌ای را برای ایران بگذاریم، نسل‌های آینده ما را نمی‌بخشند، گفت: از الان باید به فکر ایجاد شرایط مطلوب و مناسب استاندارد برای نسل‌های آتی باشیم.

وی با اشاره به رشد علمی و فنی بعضی از کشورها و عقب‌ماندگی‌های کشورهای دیگر، گفت: امیدواریم مؤسسه‌ی بین‌المللی استاندارد، فاصله تبعیض آمیز سطح زندگی مردم در کشورهای مختلف را کم کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دو مقطع «جنگ» و «هشت سال گذشته» در داخل کشور، در بحث استاندارسازی دچار مشکل شده بودیم، اظهار کرد: امیدواریم شرایط بد گذشته تکرار نشود، چرا که ایران ریشه در تاریخ دارد و مردم آن حق زندگی بهتر را دارند.

وی گفت: ایرانی‌ها از قدیم الایام مصداق انسان‌های باهوش هستند. مصری‌ها می‌گویند طرح احداث کانال سوئز از ایرانیان است که با وصل شدن دو دریا هم هزنیه‌های حمل‌ و نقل را کم کرد و هم زمینه‌ساز تحول زندگی اجتماعی شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جمله رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران تاریخی کهن و مردمان بسیار هوشمند دارد، گفت: این جمله یک حقیقت تاریخی است که در این مقطع بر زبان رئیس‌جمهور آمریکا جاری شده است.

وی به دانشگاه جندی شاپور که پناهگاه و مأمن دانشمندان بزرگ از سراسر دنیا بود، اشاره و تصریح کرد: تمدن بزرگ اسلامی که مسلمانان به آن می‌نازند و حتی اروپا را از قرون وسطی نجات داد، در ایران پرورش یافت و تقویت شد و وقتی صلیبی‌ها به فضای اسلامی آمدند، فکر می‌کردند وارد بهشت موعود رسیده‌اند و آنچه که بردند، بسیار بیشتر از هزینه‌شان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایران جز سه کشوری است که دارای همه منابع طبیعی و مورد نیاز است، خاطر نشان کرد: ایرانی‌ها با سلول‌های چند هزار ساله که نسل به نسل تکامل یافته و برخورداری از بهترین مکتب دینی، یعنی مکتب اهل بیت‌(ع)، می‌توانند الگوی ملل دنیا باشند.

وی با ارائه تحلیلی از دورنمای همکاری‌های بین‌المللی با ایران، در شرایط پس از توافق، ابراز امیدواری کرد که مخالفان نتوانند مانع حرکت دولت در مسیر احیای تمدن بزرگ اسلامی شوند و بگذارند ایرانی با استعدادش، ایران با ظرفیتش و اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) با عظمتش به جهانیان معرفی شوند.

هاشمی رفسنجانی ریاست یک خانم دانشمند در مؤسسه استاندارد را افتخاری برای انقلاب اسلامی و کشور دانست و گفت: امیدواریم تعداد مدیران زن در مسؤولیت‌های مهم افزایش یابد که وجود دختران ایرانی که پس از انقلاب به سوی تحصیلات عالیه رفته‌اند، ثابت کرده‌اند که از توانایی‌های تحصیلی و مدیریتی بالایی برخوردارند.

در ابتدای این مراسم شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور مطالبی در خصوص اهمیت استانداردسازی بیان کرد و گفت: کارکنان مؤسسه استاندارد خدوم، زحمتکش و تحصیلکرده هستند.

همچنین نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و آقایان جهانبخش سنجانی، سرپرست پژوهشگاه استاندارد علی اباذری، معاون تدوین و ترویج استاندارد و وحید مرندی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد به بیان گزارشی در خصوص حوزه فعالیت‌ خویش و برنامه‌های در دست اقدام این موسسه پرداختند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد

  2. سلام ودرودبرامام خامنه ایی

  3. درود بر هاشمی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.