- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نرخ شیوع اعتیاد در لرستان بالاتر از میانگین کشور است

80089923-24742802

 

 

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: نرخ شیوع اعتیاد در لرستان بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش میرملاس ، ابتسام داشی بعدازظهر سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده لرستان اظهار داشت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۲.۴ درصد است که متاسفانه در لرستان این نرخ ۲.۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک پیمایش ملی در خصوص شیوع شناسی اعتیاد در دست اقدام است، عنوان کرد: ۲۰ درصد کار انجام شده که آمار آن هنوز اعلام نشده اما گفته می شود نرخ شیوع اعتیاد از آمار قبل به مراتب بسیار بالاتر است.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه زنان به دلیل مشکلات عرفی و فرهنگی از مراجعه به مراکز اعتیاد خودداری می کنند، ادامه داد: سالانه حداکثر ۳۵ نفر در تنها مرکز اقامتی میان مدت زنان لرستان پذیرش می شوند.

داشی با اشاره به اینکه ظرفیت مرکز کاهش آسیب بهزیستی حدود ۵۵ نفر است، تصریح کرد: کل زنانی که در حوزه کاهش آسیب در استان خدمات گرفتند ۸۰۲ نفر بودند.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های بهزیستی در حیطه ارتقای سلامت در راستای ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای و توانمندسازی زنان است، افزود: سال گذشته حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت خدمات مشاوره ای داشتیم که ۸۰ درصد زنان از خدمات مشاوره ای ما استفاده می کنند.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه در برنامه های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد حدود ۵۰ تیم فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: مقرر شده در سالجاری این رقم به ۵۴ تیم برسد همچنین ۵۰۰ نفر داوطلب در محله ها و محیط کار وجود دارد که ۸۰ درصد آنها خانم هستند.

داشی با بیان اینکه بهزیستی ۱۷ مرکز زنان معتاد در استان دارد، ادامه داد: سال گذشته در درمان سرپایی ۳۷۳ نفر و درمان اقامتی میان مدت ۹۳ مورد پذیرش شدند.

mehr