تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

اهدای جوایز جشنواره سراسری رضوی در لرستان بدون حضور برگزیدگان !

  • کد خبر : 73769
  • 28 مرداد 1394 - 19:50

  به گزارش خبرنگار میرملاس ؛ مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری رضوی روز چهارشنبه در خرم آباد برگزار شد که عدم حضور برگزیدگان جشنواره برای دریافت جوایز خود نکته قابل تاملی در این مراسم بود.در این جشنواره ۳۴ اثر شامل ۹ تله فیلم و ۲۵ نماهنگ از سراسر کشور داوری شده بود.گذشته از تاخیر حدود […]

 

به گزارش خبرنگار میرملاس ؛ مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری رضوی روز چهارشنبه در خرم آباد برگزار شد که عدم حضور برگزیدگان جشنواره برای دریافت جوایز خود نکته قابل تاملی در این مراسم بود.
در این جشنواره ۳۴ اثر شامل ۹ تله فیلم و ۲۵ نماهنگ از سراسر کشور داوری شده بود.
گذشته از تاخیر حدود ۴۵ دقیقه ای آغاز مراسم، در حالی که انتظار می رفت مسوولان ویژه ای در جشنواره حضور یابند اما اینگونه نبود و تنها حیدر خلیلی به نمایندگی از رییس سازمان سینمایی کشور و علیرضا رضا داد دبیر جشنواره فیلم فجر نیز به عنوان میهمان ویژه در جشنواره حضور داشتند که البته هیچیک از این میهمانان ویژه در مراسم سخنرانی نداشتند!.
نکته قابل تامل اینجاست که در این جشنواره ۸۰ درصد افرادی که به عنوان برگزیده انتخاب شده بودند در مراسم حضور نداشتند که جوایز انان یا توسط نمایندگانشان دریافت شد و عده دیگر که نماینده نداشتند ، جایزه شان روی دست برگزار کنندگان جشنواره ماند.
از حدود ۲۰ درصد برگزیدگان حاضر نیز بیش از نیمی از لرستان بودند که برای دریافت جایزه به روی سن آمدند که اگر این افراد نیز غیربومی بودند معلوم نبود تکلیف لوح ها، تندیس ها و جوایز چند میلیون تومانی چه می شود؟
و البته یک یا دونفر چندین بار به نمایندگی از دوستان غایب خود به روی صحنه رفتند که در زمان گرفتن جایزه اصلی خودشان، با کمترین تشویق تماشاچیان خسته مواجه شدند.
باید توجه کرد افراد به ویژه هنرمندان که در راستای فرهنگسازی جامعه گام برمی دارند بیش از مردم معمول در تیررس مشاهدات هستند و بروز اینگونه رفتارهای نه چندان نماسب از آنان به طور قطع خوشایند نیست.
چرا هنرمندی که دورترین نقاط به لرستان، اثری را تولید و برای حضور درجشنوراه ارسال می کند اما با وجود برگزیده شدن ، زحمت سفر به مراسم اختتامیه را به خود نمی دهد و به نوعی کیفیت و پرستیژ جشنواره را زیر سوال می برد؟
البته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در توضیح عدم حضور برگزیدگان در مراسم اهدای جوایزگفت: کسب رتبه های برتر به افراد برگزیده اعلام شده و هتل و امکانات رفاهی برای حضور و اقامت آنان در خرم آباد فراهم شده بود.
ماشاالله اما الهی بهاروند افزود: ادراه کل فرهنگ و ارشاد لرستان در تماس با این افراد اعلام کرده که هزینه های رفت و آمد و سفر به لرستان را نیز پرداخت می کند اما متاسفانه برخی از این افراد برای دریافت جوایز خود در مراسم اختتامیه حضور نداشتند.
آیین اختتامیه ی جشنواره امروز چهارشنبه ۲۸مرداد ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم اباد برگزار و برترین های جشنواره در بخش های مختلف معرفی شدند.

تهیه گزارش : الهام بابایی / میرملاس 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.