تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

در سوگ ماهی های “دریاچه کیو” خرم آباد

  • کد خبر : 73840
  • 30 مرداد 1394 - 1:29

        به دنبال کلرزنی دریاچه کیو توسط پیمانکار شهرداری خرم‌آباد کارشناس مسئول نظارت بر حیات‌وحش محیط‌زیست لرستان از مرگ فجیع ماهی‌ها در این دریاچه خبر داد. به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان بهرام رمضانی گفت: طی گزارش مردمی و تماس خبرنگاران با این اداره در خصوص تلفات و […]

1801140

 

 
 
 
به دنبال کلرزنی دریاچه کیو توسط پیمانکار شهرداری خرم‌آباد کارشناس مسئول نظارت بر حیات‌وحش محیط‌زیست لرستان از مرگ فجیع ماهی‌ها در این دریاچه خبر داد.

به گزارش میرملاس به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان بهرام رمضانی گفت: طی گزارش مردمی و تماس خبرنگاران با این اداره در خصوص تلفات و مرگ و میر آبزیان در دریاچه کیو کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش سریع به محل مراجعه و ضمن بازدید کارشناسی و برابر شواهد و مستندات مشخص شد که پیمانکار شهرداری خرم آباد اقدام به کلر زنی از طریق لوله آب ضلع شمالی دریاچه برای گند زدایی کرده که متاسفانه این اقدام نا آگاهانه موجب مرگ بسیاری از ماهیان آزاد و رودخانه ای دریاچه شده است.

 

دریاچه کیو

 

کارشناس مسئول نظارت بر حیات وحش محیط زیست لرستان افزود: با توجه به حجم بالای تلفات آبزیان ماهی آزاد رودخانه ای در مساحتی به طول هزار متر مربع در هر متر مربع برابر محاسبات صورت گرفته ۱۰ قطعه ماهی تلف شده است.

رمضانی با بیان اینکه متاسفانه پیمانکار شهرداری بدون در نظر گرفتن مسائل فنی در اقدامی خودسر کشتار فجیعی را در دریاچه کیو مرتکب شده است گفت: این در حالیست که راهکار گند زدایی در این دریاچه ایجاد آب نماهای زیاد و یا همان فوار ها برای ایجاد اکسیژن دهی و جلوگیری از گند زدایی است که با این اقدام هم دریاچه زیبا می شود و هم کار اکسیژن دهی انجام می شود.

 

دریاچه کیو

 

وی با بیان اینکه در قدیم و در خانه های قدیمی که حیاط های بزرگی داشتند تمامی حوض های قدیمی دارای فواره آب بودند تا بوی گند رفع شود گفت: در این راستا پرونده متخلفین در حال بررسی است تا توسط واحد حقوقی محیط زیست لرستان آنها به مراجع قضایی معرفی شوند.

بنابر این گزارش دریاچه کیو یکی از منحصر به فردترین و زیباترین دریاچه های استان لرستان و غرب کشور است که در شمال غربی شهرستان خرم آباد و در کنار پارک کیو قرار دارد.

 

دریاچه کیو

 

«کیو»، در گویش لری مردمان خرم آباد به معنی کبود رنگ و آبی است و وجه تسمیه آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می شود.

آب این دریاچه از چشمه ای که در زیر آن قرار دارد تامین می شود. مساحت دریاچه کیو هفت هکتار و عمق آن بین سه تا هفت متر است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=73840

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با اون پیمانکارم اصلا کاری نداشته باشن ببینم دیگه چه شیرین کاری هایی بلده 😐

  2. نیمه دوم شهریورماه قرار است مرحله دوم رقابت های سه گانه ایران دوباره در مجموعه کیو خرم اباد برگزار شود که از نظر میزبانی مسابقات سراسری جای خوشحالی دارد اما این فاجعه محیط زیستی قابل توجیه نیست.ماه اینده احتمالا باز هم همین اش است و همین کاسه!

  3. سلام برادر وظیفه شناس :
    ببخشید شما شنیده اید که آب دریاچه خزر هم خیلی آلوده شده ؟
    لطفا نسبت به گندزدایی و کلرزنی آن دریاچه هم فکری بکنید ، مردم ایران عمری دعا گویتان هستند …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.