تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

هاشمی رفسنجانی: انتخابات سال۹۲ لطف خدا در حق انقلاب اسلامی بود

  • کد خبر : 74037
  • 02 شهریور 1394 - 4:11

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات سال ۹۲ را لطف خداوند در حق انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به افشاگری‌هایی که از جریان انحرافی شده، گفت: حرف‌هایی که این روزها گفته می‌شود، تازه نیست و فقط ابعاد جدیدتری برملا شده است. به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی […]

619328_417

 

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات سال ۹۲ را لطف خداوند در حق انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به افشاگری‌هایی که از جریان انحرافی شده، گفت: حرف‌هایی که این روزها گفته می‌شود، تازه نیست و فقط ابعاد جدیدتری برملا شده است.

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا ؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سفری به مشهد مقدس، در دیدار با آیت‌الله یوسف صانعی، با یادآوری خاطرات تلخ و شیرین ایام طلبگی، سال‌های مبارزه و مسؤولیت­‌های سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت و راهنمایی‌های امام خمینی (ره)، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا راه و اندیشه‌های امام(ره) عزیز حفظ شود و برای نسل‌های بعدی از تحریفات سیاسی در امان باشد.

وی با بی‌نظیر توصیف کردن حرکت امام راحل در جهان اسلام، انقلاب اسلامی را حجت خدا خواند و گفت: نباید بگذاریم مشعلی را که امام(ره) برای جامعه اسلامی ایران روشن کرده‌اند، خاموش شود که اگر چنین شود، گناهی نابخشودنی خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات سال ۹۲ را لطف خداوند در حق انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به افشاگری‌هایی که از جریان انحرافی شده، گفت: حرف‌هایی که این روزها گفته می‌شود، تازه نیست و فقط ابعاد جدیدتری برملا شده است.

وی با تأکید بر لطف خداوند به مردم ایران در مراحل مختلف، به تصمیم خویش برای نام‌نویسی و اتفاقات پس از آن اشاره کرد و گفت: خداوند نخواست راهی را که امام(ره) به عنوان یک فقیه دینی در جایی مثل ایران باز کرده، به انحراف کشیده شود و کار من در مقطع انتخابات سال ۹۲ در حدّ نام‌نویسی بود که دیدید چه تأثیری در کشور داشت و نتیجه‌اش انتخابات آقای روحانی بود که با انگیزه و انرژی بیشتری در حال فعالیت است.

وی با بیان این نکته که «انقلاب اسلامی ایران، ریشه‌ای الهی دارد»، گفت: اگر چه انقلاب اسلامی یک پدیده اجتماعی بر اساس تعالیم قرآن است و خداوند از آن حفاظت می‌کند، اما شروطی دارد و یکی از شرط‌ ها، همراهی مردم و رضایت آنهاست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطرات زمان مبارزه مشترک با آیت‌الله صانعی، خطاب به ایشان گفت: شما درهمه مقاطع از زمان شروع مبارزه همراه امام(ره) بودید و امیدواریم کمک نمایید که تا زنده‌ایم تلاش کنیم که یاد و راه امام(ره) زنده مانده و نهادینه شود.

آیت‌الله یوسف صانعی نیز در این دیدار با تشریح خاطرات اولین دیدار خویش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در درس سیوطی در حوزه علمیه قم، گفت: فراموش نمی­‌کنیم که رابطه شما و امام(ره) به عنوان شاگرد و استاد، به گونه‌ای بود که طلبه‌ها سؤالات خود را به شما می‌گفتند تا از امام(ره) بپرسید و امام(ره) هم با رویی گشاده جواب می‌دادند.

وی در ادامه سخنان خویش برای مصداق جایگاه هاشمی رفسنجانی در گفتار و رفتار امام(ره)، به مقطع درگذشت پدر آیت­‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: وقتی امام(ره) آن خبر را شنیدند، هم تا آخر در تشییع جنازه بودند و هم با لحن زیبا و نافذشان بر پیکر پدرتان نماز میت خواندند که فکر می‌کنم پس از آن بر هیچ جنازه دیگری نماز میت نخواندند.

وی با ارائه تحلیلی از دوران سخت مبارزه و تأکید بر این نکته که “آقای هاشمی علی‌رغم شکنجه و زندان همیشه همراه امام(ره) بوده‌اند”، گفت: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که آقای هاشمی مورد علاقه امام(ره) بودند و وقتی خبر سلامتی شما را پس از ترور شنیدند، دستور دادند گوسفند قربانی کنند.

وی افزود: امام(ره) در بحث‌های علمی و مبارزاتی، به حرف‌های شما عنایت داشت و یاران نزدیک امام(ره) در زمان مبارزه هم شما را عالمی فاضل، انسانی وارسته، متخلّق، پاک و از یک خانواده اصیل می‌دانند و می‌دانند که راز تلاش بعضی‌ها برای ترور شخصیت شما که مورد وثوق امام(ره) بودید، چیست؟

آیت‌الله صانعی با بیان عبارت عرفانی «البلاء للولاء» به تمام سختی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده وی در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: امیدوارم خداوند متعال مقدمات حل مشکلات مردم و رفع موانع را فراهم کند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هروقت طرفدارای خودش رای میارن لطف خودا بوده و هروقت رقیب رای میاره تقلب شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.