تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

چرا کاندیداها برنامه هایشان را ارائه نمی دهند ؟!!!

  • کد خبر : 741
  • 17 بهمن 1390 - 15:32

امین آزادبخت : باید پذیرفت که در این ایام بی تفاوتی بی سابقه ای در میان جوانان نسبت به سرنوشت محلی خودشان را شاهد هستیم. بی تفاوتی معنی داری که فارغ از دلایل کلان در بعد بومی عدم شفافیت برنامه ها و یا همسان به نظر رسیدن همه نامزدها را می توان از دلایل آن بر شمرد. همسانی امید سوزی که تاکنون محصولی جز تداوم محرومیت و عقب افتادگی برای این استان و شهرستان در پی نداشته است. شاید حتی نمایندگان پیشین را نیز بتوان در مقام پاسخ دهی به سوالات و ابهامات مردم فرا خواند و…

 

چرا نامزدها برنامه هایشان را ارائه نمی دهند ؟!!!

 

رسانه های نسبتا بسیاری در استان مشغول فعالیت هستند. رسانه هایی که غالبا بدون پلان و سیاستگذاری مشخص به پوشش اخبار مستند و یا غیر مستند در سطوح مختلف اهمیت می پردازند.
میرملاس نیوز این ظرفیت را در خود می بیند که متفاوت و پیشگام باشد.
در این بحبوحه انتخابات رسانه ها مجال مناسبی می یابند تا با فعالیت صادقانه و موثر اعتبار خود را نزد مردم تثبیت کنند.
اخیرا رسانه ها غالبا به عنوان رکنی مهمی از ارکان دموکراسی وظیفه نظارت را در صدر رسالت های خود می بینند. امروزه و با این کثرت کاندیداها که هر کدام داعیه های پر طمطراقی دارند ، رسانه می تواند با پرسش از ایشان برنامه های مشخصی مطالبه کند و در آینده نیز مشغول به پیگیری وعده ها شود.
باید از فرصت مغتنم بسود مردم و فرهنگ پرسش گری استفاده کرد. متاسفانه آنچنان که همگان می دانند منش غالب مردم استان لرستان در قبال انتخابات و سیاست محلی ، منشی متعصبانه و بر اساس طایفه گرایی و … می باشد.

هر آن کس که طایفه گرایی و تعصبات بی جا را بر می گزیند در تمام اوج بر جانبداری خود مصر می ماند و طرفدار دیگران را نیز بی هیچ منطق و استنادی نادان و کج فهم می خواند.
یکی مدعی پاکدامنی شده و رقیب را فاسد می خواند و دیگری کاندیدای خود را کاردان خوانده و رقبا را تازه به دوران رسیده خطاب می کند. افسوس که در این میان عقلانیت هیچ عرصه ای برای نمود نمی یابد. شاید همینجاست که رسانه می تواند بازیگردان و راهگشا باشد.
رسانه باید با مطالبه برنامه از کاندیداها ، ضمن پرسش از راهکارها و امکان منطقی و ظرفیت های قانونی وعده ها ، نامزدها را با چالشی روبرو کند که در آن تمایز میان ایشان آشکار شود.
اگر به نظاره بنشینیم خواهیم دید که اکثر کاندیدا ها با توسل به کلی گویی ها همواره از آشکار نمودن اهداف خود طفره می روند. اهدافی که اگر مشخص شده و معنی دار باشند باید به محک قیاس سر بنهند. در دوره های پیشین حداقل این بود که کاندیداها وعده هایی هرچند دست نیافتی برای جذب آرا به مردم میدادند ولی در این دوره هیچ کس به فکر مطالبه از کاندیداها برای ارائه برنامه هایشان نیست. و کاندیداها نیز آسوده خاطر فارغ از ارائه برنامه و جوابگو بودن مشغول به تبلیغات سنتی خود می باشند.

باید پذیرفت که در این ایام بی تفاوتی بی سابقه ای در میان جوانان نسبت به سرنوشت محلی خودشان را شاهد هستیم. بی تفاوتی معنی داری که فارغ از دلایل کلان در بعد بومی عدم شفافیت برنامه ها و یا همسان به نظر رسیدن همه نامزدها را می توان از دلایل آن بر شمرد. همسانی امید سوزی که تاکنون محصولی جز تداوم محرومیت و عقب افتادگی برای این استان و شهرستان در پی نداشته است. شاید حتی نمایندگان پیشین را نیز بتوان در مقام پاسخ دهی به سوالات و ابهامات مردم فرا خواند و با نظارت مستمر رسانه ای بازدهی چشمگیری را زین پس از ایشان شاهد بود.
رسانه میرملاس نیوز که تقلای چشمگیری در مسیر تمایز با رسانه های سیاست زده استان از خود بروز می دهد می تواند پرچمدار ادبیات پرسشگرانه ای باشد که ورای آن شفاف سازی از عملکرد مسئولین و اینک نامزدهای انتخابات خواهد بود. در اینجا از تمام کاندیداها می خواهیم که برنامه هایشان را تا ۱۰ روز آینده و قبل از برگزاری انتخابات در این پایگاه خبری به اطلاع مردم برسانند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .
میرملاس نیوز برای ارائه ی برنامه های کاندیداها از امروز به مدت ۱۰ روز برای اطلاع مردم روز شمار ارائه برنامه کاندیداها را خواهد داشت و امیدواریم نامزدها نیز برای احترام به نظر و رای مردم برنامه هایشان را در این مدت ارائه نمایند.

امید است میرملاس نیوز هم بتواند آنطور که شما می خواهید رسالت رسانه ای خود را به نحو مطلوب انجام دهد.شما نیز ما را در به سرانجام رساندن این مهم یاری رسانید.

امین آزادبخت / میرملاس نیوز

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 30در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۰
  1. من از همه دوستان خواهش میکنم از طریق همین سایت از نامزدها بخوان برنامه ارائه بدن

  2. جناب ازادبخت .اولا شما عکاس می باشید البته حرفه ای هم نه .دوماشما نه تحلیلگر سیاسی هستین ونه کارشناس.سوما .اقایانی که این مطالب را به شما دیکته می کنن بهتر است خودشان نظر و برنامه ی مناظره بزارن.در ضمن بدبختی این شهر همینه که هیچ کس در جای خود نیست .بطور مثال قصاب =استاددانشگاه نمایشگاه دار=شورای شهر راننده تراکتور= شورای شهر.

    • آقای ناشناس فکر کنم کلا از دنده چپ بلند شدی چرا

    • دوست عزیز با توجه به شناختی که از اقای ازادبخت دارم ایشان هیچوقت ادعای حرفه ای نداشتند و همیشه ادم متواضعی بودند و بهتر بود شما نسبت به مطلبشان نظر میدادید.باتوجه به سایر نظرات شما که درمورد مطالب دیگر هم مشاهده گردید چیزی نیست جز غرض ورزی و کینه شخصی که امید وارم بر طرف گردد با تشکر

    • بند ه برای ناشناس متاسفم مثل اینکه فراموش کردن انتخابات رو مردم برگزار میکنن اعم از قصاب …کارگر….کشاورز…خانه دار که خودم باشم …دانشجو …دانش اموز…میوه فروش و……….باید هم همه نظر بدن.فهمیدی؟

  3. با سلام و عرض خدا قوت و تقدیر و تشکر از دوست گرامی جناب آقای آزادبخت که هر روز سیل اتهامات بسویش خروشان میشود مردی پر تلاش زحمت کش و سختکوش که جرمی جزء اینها و صداقتو یکرنگی ندارد .
    امین جان طرح جالب و قشنگیه ولی:
    کدام نامزدها ؟
    کدام برنامه ها ؟

  4. جناب کلسرخی شخص شما هم ذینف می باشین .چنانچه مطالب شما در سایت درج نشود فردای همان روز به قول لری خودمان دو دست ماله دستتان می گیرید.و شروع به ناسزا می کنید.و هزاران بهتان خواهید زد .

  5. پیشنهاد آقای امین آزادبخت از رسانه میرملاس نیوز یک نظر کارشناسی میباشد ./ و مطالبات مردم ما باید به سمت و سوی پرسشگری و پاسخگو کردن مسئولین هدایت شود / و به نفع جوانان عزیز و همه مردم است / روحیه پرسشگری باید در ذهن و فکر آحاد شهروندان تقویت و از کاندیداهای با طرح و برنامه و نقشه راه عملاً اقبال شود/ و بهترین میزان برای سنجش توانائیها کاندیداها داشتن برنامه است

    امیدوارم کاندیداهای محترم در اسرع وقت به خواسته به حق مردم یعنی ارائه برنامه ها ازجمله ( برنامه پیش رو برای حل معضلات شهر ، وظایف خطیر نمایندگی و …) اقدام نمایند

    پیشنهاد می شود : کاندیداهای محترم همچنان که مردم و جوانان را تشویق به حضور در انتخابات جهت تعیین سرنوشت خود می نمایند / همچنین بهتر است ذهن خلاق جوانان و نوجوانان را تشویق کنند به پرسشگری از نمایندگان گذشته و حال و آینده و پاسخگو کردن آنها و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ از کاندیداها و مناظره های رو در رو .

    آری درغیاب روحیه پرسشگری وپرسش وپاسخ ومناظره رو در ، عده ای به سایتها و عالم مجازی پناه برده وفقط به تخریب و ترویج شایعه و دروغ میپردازند /

    امید است اقشار مختلف رسانه میرملاس نیوز را در این امر مهم یاری نمایند

  6. جناب آقای آزادبخت عزیز خدا قوت.
    فکر میکنم اندکی تغافل ورزیده اید آیا برنامه های مدون و مصوب یکی از کاندیداها (شاهرخی)را ندیده اید؟من شما را به انصاف میشناسم و میستایم. آیا زمان آن نرسیده است مردم کوهدشت فارغ از غرض ها تمام هم و غم را جمع کرده صرف اجرا و تکمیل این پروژه ها کنند؟ ایشان با همه ی انتقادهایی که به حق یا به ناحق بر او روا داشته شده است زمان خود را صرف دوندگی برای تصویب این طرح ها کرده است. بینی و بین الله به ایشان رای نداده ام اما زمانیکه آن برنامه را دیدم غرض و خط وخطوط و منافع آنی و زودگذر را کنار گذاشتم و بین دوستان و آشنایان برایشان تبلیغ میکنم. زیرا معتقدم اگر حتی یک طرح به انجام برسد بسیاری از مشکلات ما مردم کوهدشت که چندین سال است گرفتار دسته بندی های سیاسی شده ایم حل خواهد شد. با ید مردم کوهدشت به این خودآگاهی برسند که فریب انتقامات (تعبیر از یکی از دوستان است) سیاسی را نخوریم . در این بزنگاه تاریخی رقابت بین توسعه و تخریب جریان توسعه است . اگر خلاف این است که گفته ام از همشهریان گرامی انتظار نقد منصفانه دارم.

    • سلام آقا علی حرفاتون مو یه تن آدم سیخ میکنه به خصوص قسمتون(بینی و بین الله )
      بنظرتون کسی حرفشما روباور میکنه ؟ مرد حسابی کدوم برنامه ؟ ما که چیزی ندیدم
      اگه شما بلدی همین جا چند تاشو بگو تا ماهم بدونیم این کسی که شما سنگشو به
      سینه میزنی همون کسیه که وقتی معاون اول رییس جمهور اومد داشتن راجب راه حرف
      میزدن ایشون فرمودن راه های ما مشکل نداره به مشکل پلدختر رسیدگی کنید
      ( زنده از شبکه استان نشون داد) آیاواقعا راه های ما مشکل ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ان که دستش میرسید کاری نکرد روزگارت این شد که از تو نیاید هیچ کار
      پیامبر گرامی میفرمید:که از امت من نیست کسی که از یک سوراخ دو بار گزیده شود.

  7. آقای آزادبخت دستمریزاد . انصافأ حق مطلب را به درستی ادا کرده اید و به نظر بنده قشر فرهیخته و نخبه کوهدشت نباید اجازه سوء استفاده از احساسات قبیله ای و قومیتی و جناحی را به کاندیدا های محترم بدهند و فارغ از ارائه برنامه و راهکار همچنان مثل ادوار پیشین بر انتخاباتی قبیله ای پافشاری کنند چونکه امروز جوانان اکثرأ بیکار کوهدشتی چنین رفتاری را بر نمی تابند و خواستار پاسخ درست و نه صرفأ مغلطه گویی از طرف نمایندگان پیشین و کنونی و کاندیداهای گرامی هستند و آرزو میکنم روزی فرا رسد که ما هم برای هر رأی ارزشی انسانی و حقوقی قائل باشیم و کورکورانه و بر اساس احساسات قبیله ای آنرا تقدیم کاندیداهای ضعیف و نالایق نکنیم .
    آقای آزادبخت من در همین راستا در وبلاگ کوهدشت شهر خودم نوشته هایی چند دارم که در آخرین مطلب به عنوان شلم شوربای قدرت به آن پرداخته ام و خوشحال میشوم اگر مطالعه کنید و یا احیانأ آنرا در میرملاس نیوز پر بار منتشر کنید .http://moslem58karami.blogfa.com/

  8. دیگه قبولتون ندارم چون هرچی نظر میدم مهم نیست

    • ما طرفداران امامی هر چی مینویسیم حذف میشه واقعا دلیلش چیه اقای ازادبخت ، این دوره هم امامی بر نده است حواست باشه بعدأ ازما خجالت میکشی نگی نگفتی

  9. برادر آزادبخت” در انتخابات اخلاق وسیاست دو پدیده به هم چسبیده وتفکیک ناپذیر هستند؛ بنابراین مانباید به خاطر دستیابی به قدرت اخلاق را فدا کنیم- باور بفرماییدکسانی که درسطح شهرما جریان تخریب وشایعه را مدیریت می کنند شایسته نمایندگی نیستند وفردا درصورت تلط برکرسی نمایندگی مردم را نیز تخریب خواهند کرد …. بامید روزی در شهرمان از شلیک های شبانه بر در ودیوار (دیوارنویسی) خبری نباشد.

  10. برنامه کجا بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا از کاندیدهای کوهدشت برنامهمیخواید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الحق والانصاف که همه سرکاریم……..

  11. سه روز از روز شمار ارائه برنامه کاندیداهای محترم گذشت /

    حتماً کاندیداهای محترم با مشاوران اقتصادی ، سیاسی ، فکری فرهنگی اجتماعی ، رسانه ای کشوری ، استانی و شهرستانی خود مشغول رایزنی در خصوص ارائه برنامه جامع ، کامل و فراگیر توسعه شهرستان هستند و انشاء ا… امیدواریم تا آخرین فرصتی که رسانه محترم میرملاس نیوز مشخص نموده ارائه فرمایند تا در فرصت باقیمانده تا قبل از انتخابات نسبت به تبیین برنامه خود با فراغ بال و در فرصت کافی در پیشگاه مردم بپردازند انشاء ا…

    و انتظار دیگر از همه دوستداران و هواداران توسعه ، عمران و آبادانی شهرستان این است که کاندیداهای محترم را یاری کنند حتماً با برنامه جامع وارد عرصه انتخابات شوند و در صورت داشتن برنامه یقیناً با اقبال بیشتر مردم مواجه خواهند شد.

    و دیگر اینکه آنچه هر انسان آگاه ملاحظه می کند تنها رمز موفقیت یک کاندیدای محترم در حال حاضر ارائه چند تا تصویر کاندید و طرفداران آنها در رسانه های مختلف نیست / مردم که نمی دانند درنهانخانه دل کاندیداهای محترم برای آبادانی این شهر چه برنامه ها ئی نهفته است / بلکه ارائه برنامه ها بصورت مکتوب و انتشار آن در رسانه های مختلف باعث امیدواری و پشتیبانی هرچه بیشتر مردم از کاندیدای با برنامه پیشرو تر و موفق تر خواهد شد

  12. سلام به همه ی مردم با فرهنگ کودشت کهن
    توی این تب و تاب انتخابات ، آقای آزادبخت یه کار به جاکردند ،که جز یه تشکر خشک و خالی کاری از دستمون برنمیاد .
    اما میخوام بگم به جای این کل کلا و دعواهای بی نتیجه بیاید با هم بحث کنیم و منطقی برخورد کنیم مگه
    غیر از اینه که هرکسی از یه کاندید خاص دفاع میکنه پس بیاید دلایل حمایتمون اینجا مطرح کنیم شاید بتونیم
    تو یه انتخاب صحیح و درست به هم کمک کنیم .

  13. واقعیت ها را منتشر کن
    من که چیزی نگفته بودم/ آقای آزادبخت

  14. با دروود بر امین عزیز.من از تلاش دلسوزانه شما سپازگزارم که بدون کوچکترین چشم داشتی برای کوهدشت عزیزمان تلاش میکنی تا شاید با کلام زیبایت بر روی صفحاتی مانیتوری مردمان همیشه قانعمان را تشویق کنی برای گذر از بحرانی که سالهاست با صف کشی های سیاسی چیزی جز عقب ماندگی برای این شهر قشنگ به همراه نداشته.ولی سوال اینجاست ایا کاندیدی که از قبل میداند که انتخاب شده است باز هم میتواند برای مرذمی که به او رای نداده اند دل بسوزاند؟فکر نمکنید ما دچار یک بیماری سیاسی شده ایم وباید به دنبال مرحمی برای ان باشیم؟

  15. برنامه چی ارائه بدن بیچاره. برو دنبال زندگیت .

  16. سعادت جامعه به مراتب مهم تر از سعادت فرد است.

  17. بهترین راه پیش بینی آینده ، ساختن آن است

  18. جهان یادگار و ما هم رفتنی……..هیچ چیز نمی ماند به جز گفتنی…….امیدوارم همیشه حق به حقدار برسه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.