- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

چرا کاندیداها برنامه هایشان را ارائه نمی دهند ؟!!!

[1]

 

چرا نامزدها برنامه هایشان را ارائه نمی دهند ؟!!!

 

رسانه های نسبتا بسیاری در استان مشغول فعالیت هستند. رسانه هایی که غالبا بدون پلان و سیاستگذاری مشخص به پوشش اخبار مستند و یا غیر مستند در سطوح مختلف اهمیت می پردازند.
میرملاس نیوز این ظرفیت را در خود می بیند که متفاوت و پیشگام باشد.
در این بحبوحه انتخابات رسانه ها مجال مناسبی می یابند تا با فعالیت صادقانه و موثر اعتبار خود را نزد مردم تثبیت کنند.
اخیرا رسانه ها غالبا به عنوان رکنی مهمی از ارکان دموکراسی وظیفه نظارت را در صدر رسالت های خود می بینند. امروزه و با این کثرت کاندیداها که هر کدام داعیه های پر طمطراقی دارند ، رسانه می تواند با پرسش از ایشان برنامه های مشخصی مطالبه کند و در آینده نیز مشغول به پیگیری وعده ها شود.
باید از فرصت مغتنم بسود مردم و فرهنگ پرسش گری استفاده کرد. متاسفانه آنچنان که همگان می دانند منش غالب مردم استان لرستان در قبال انتخابات و سیاست محلی ، منشی متعصبانه و بر اساس طایفه گرایی و … می باشد.

هر آن کس که طایفه گرایی و تعصبات بی جا را بر می گزیند در تمام اوج بر جانبداری خود مصر می ماند و طرفدار دیگران را نیز بی هیچ منطق و استنادی نادان و کج فهم می خواند.
یکی مدعی پاکدامنی شده و رقیب را فاسد می خواند و دیگری کاندیدای خود را کاردان خوانده و رقبا را تازه به دوران رسیده خطاب می کند. افسوس که در این میان عقلانیت هیچ عرصه ای برای نمود نمی یابد. شاید همینجاست که رسانه می تواند بازیگردان و راهگشا باشد.
رسانه باید با مطالبه برنامه از کاندیداها ، ضمن پرسش از راهکارها و امکان منطقی و ظرفیت های قانونی وعده ها ، نامزدها را با چالشی روبرو کند که در آن تمایز میان ایشان آشکار شود.
اگر به نظاره بنشینیم خواهیم دید که اکثر کاندیدا ها با توسل به کلی گویی ها همواره از آشکار نمودن اهداف خود طفره می روند. اهدافی که اگر مشخص شده و معنی دار باشند باید به محک قیاس سر بنهند. در دوره های پیشین حداقل این بود که کاندیداها وعده هایی هرچند دست نیافتی برای جذب آرا به مردم میدادند ولی در این دوره هیچ کس به فکر مطالبه از کاندیداها برای ارائه برنامه هایشان نیست. و کاندیداها نیز آسوده خاطر فارغ از ارائه برنامه و جوابگو بودن مشغول به تبلیغات سنتی خود می باشند.

باید پذیرفت که در این ایام بی تفاوتی بی سابقه ای در میان جوانان نسبت به سرنوشت محلی خودشان را شاهد هستیم. بی تفاوتی معنی داری که فارغ از دلایل کلان در بعد بومی عدم شفافیت برنامه ها و یا همسان به نظر رسیدن همه نامزدها را می توان از دلایل آن بر شمرد. همسانی امید سوزی که تاکنون محصولی جز تداوم محرومیت و عقب افتادگی برای این استان و شهرستان در پی نداشته است. شاید حتی نمایندگان پیشین را نیز بتوان در مقام پاسخ دهی به سوالات و ابهامات مردم فرا خواند و با نظارت مستمر رسانه ای بازدهی چشمگیری را زین پس از ایشان شاهد بود.
رسانه میرملاس نیوز که تقلای چشمگیری در مسیر تمایز با رسانه های سیاست زده استان از خود بروز می دهد می تواند پرچمدار ادبیات پرسشگرانه ای باشد که ورای آن شفاف سازی از عملکرد مسئولین و اینک نامزدهای انتخابات خواهد بود. در اینجا از تمام کاندیداها می خواهیم که برنامه هایشان را تا ۱۰ روز آینده و قبل از برگزاری انتخابات در این پایگاه خبری به اطلاع مردم برسانند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .
میرملاس نیوز برای ارائه ی برنامه های کاندیداها از امروز به مدت ۱۰ روز برای اطلاع مردم روز شمار ارائه برنامه کاندیداها را خواهد داشت و امیدواریم نامزدها نیز برای احترام به نظر و رای مردم برنامه هایشان را در این مدت ارائه نمایند.

امید است میرملاس نیوز هم بتواند آنطور که شما می خواهید رسالت رسانه ای خود را به نحو مطلوب انجام دهد.شما نیز ما را در به سرانجام رساندن این مهم یاری رسانید.

امین آزادبخت / میرملاس نیوز