تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

ویندوز ۱۰ تحریم شد!

  • کد خبر : 74101
  • 03 شهریور 1394 - 10:16

برخی کاربران حرفه ای سایت های تورنت استفاده و به اشتراک گذاری فایل های ویندوز ۱۰ را به علت نگرانی از نقض حریم شخصی خود متوقف کرده‌اند.

 

3499131_837

 
به گزارش سرویس فناوری/میرملاس:عضای این سایت ها که به حفظ اطلاعات شخصی خود بسیار اهمیت می دهند، می‌گویند ویندوز ۱۰ در زمینه حفاظت از داده های خصوصی کاربران بسیار سهل انگار است و نباید از آن استفاده کرد.
 
از جمله سایت های تورنت که کاربرانش در برابر استفاده از ویندوز ۱۰ موضع منفی گرفته اند می توان به iTS و FSC اشاره کرد. بر طبق اخبار منتشر شده مایکروسافت با بررسی عادات کاربری افراد در ویندوز ۱۰ برای آنها پیام های تبلیغاتی به نمایش درمی آورد و هارددیسک کاربر را برای شناسایی نرم افزارهای تقلبی و جعلی اسکن می کند.
 
کاربران سایت های تورنت می گویند مایکروسافت در ویندوز ۱۰ دیگر تعهدی به حفاظت از داده های کاربران ندارد و اطلاعات افراد را جمع آوری و در اختیار شرکت های ثالث قرار می دهد.
 
یکی از فناوری های ضدحریم شخصی ویندوز ۱۰ MarkMonitor است که از جمله اطلاعات مربوط به محتوای ذخیره شده در هر هارددیسک را به طور مستقیم برای سرورهای مایکروسافت ارسال می کند.
 
برخی از این سایت ها تا بدان جا پیش رفته اند که به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه دسترسی به محتوای تورنت خود را نمی دهند و در عوض برای انها ویدیویی نمایش می دهند که خطرات ویندوز ۱۰ برای حریم شخصی افراد را شرح می دهد.
 
از جمله دیگر ضعف های ویندوز ۱۰ در حوزه حریم شخصی ارسال کلمه رمز وای – فای برای فهرست تماس های هر فرد، ثبت میزان و نحوه مصرف داده توسط هر کاربر و بلوکه کردن برنامه ها و بازی های است که مشکوک به تقلبی بودن باشند./
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. فقط امنیت لینوکس بقیه کشکن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.