- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تشکیل ستاد ویژه پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری لرستان

DSC04000

 

به گزارش میرملاس ؛ اولین جلسه این ستاد که ریاست آن بعهده آقای بدری رییس کل دادگستری استان لرستان و آقای محمدتقی شاکرمی قائم مقام و دبیر ستاد استان و گودرز نیازی رییس دبیرخانه استان می باشند امروز ساعت ۹ صبح در محل سالن جلسات دادگستری استان با حضور دستگاه های عضو و اعضاء هیأت های نظارت بر انتخابات استان به ریاست محمدتقی شاکرمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.
شاکرمی قائم مقام و دبیر ستاد استان با اشاره به اصل ششم قانون اساسی گفت :  امور کشور باید به اتکاء آرای عمومی از راه انتخابات اداره شوند که یکی از این انتخابات ها، انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی به بیان اهمیت موضوع انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی پرداختند و موارد زیر را در دستورکار جلسه قرار دادند :
۱- ترکیب اعضاء ستاد ویژه پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان و شهرستان ها
۲- تبیین و تشریح شرح وظایف دستگاه های ذیربط
۳- برخورد قاطع با تبلیغات زود هنگام و خارج از موعد
۴- تشکیل شعب ویژه در دادسراهای شهرستان ها
۵- ایجاد دبیرخانه استانی و شهرستانی
۶- تذکر به سازمان های مردم نهاد و دستگاه های حمایتی و تشکلات آنها در راستای اعلام حمایت از کاندیدای خاص
۷- تشکیل جلسات رصد جرائم انتخاباتی هر ۱۵ روز یکبار با حضور اعضاء عضو ستاد

قاضی کاکولوند قائم مقام هیأت نظارت استان نیز در این جلسه به اهمیت انتخابات اشاره نمود و نیاز به همکاری همه اعضا ستاد جهت پیشگیری از جرایم انتخاباتی را یادآور شدند .
رازانی دادستان مرکز استان نیز بیان داشت:  جهت تسریع در رسیدگی به جرایم انتخاباتی برنامه هایی در دادسرای خرم آباد پیش بینی شده و همکاری همه دستگاه های عضو ستاد را جهت پیشگیری از جرائم انتخاباتی را لازم و ضروری دانستند.
در ادامه هر کدام از اعضاء به بیان دیدگاه خود پرداخته و مصوباتی نیز تصویب شد .

 

DSC03999