- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرزایی اصل : ارتقاء فرمانداری ویژه الیگودرز در حال پیگیری است

DSC02631

 

نماینده مردم و استاندار لرستان و مجموعه فرمانداری پیگیر ارتقاء فرمانداری ویژه الیگودرز هستند.

به گزارش میرملاس ؛ولی‌الله میرزایی ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در جمع مردم الیگودرز با اشاره به ویژگی‌های ارزشمند شخصیت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته دولت زمان مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار الیگودرز با اشاره به آغاز مسئولیت خود در الیگودرز گفت: از بدو ورود به شهرستان کمیته بررسی مشکلات و نیازهای اساسی منطقه را تشکیل داده‌ایم و یقیناً با توجه به گستردگی شهرستان و کمبودها می‌دانستیم اقدامات سختی را پیش رو داریم، اما به حول قوه الهی و با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم، رهنمودهای امام جمعه و مشارکت دلسوزانه مردم اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

وی وضعیت فعلی شهرستان را مطلوب ندانست و گفت: اگر چه با شرایط مطلوب فاصله بسیاری داریم، اما مجموعه مدیران شهرستان آن چه در توان داشته‌اند، به کار بسته تا بتوانیم، با سرعت بیشتری به سمت توسعه حرکت کنیم.

میرزایی به شرایط مد نظر دولت جهت ارتقاء یک شهرستان به فرمانداری ویژه اشاره کرد و افزود: سال گذشته طرح مذکور را به استاندار ارائه دادیم و  نماینده الیگودرز نیز که پیش از این از طریق مکاتبات مکرر پیگیر موضوع بودند، قول مساعد را از دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گرفته‌اند و حتی معاون اجرایی رئیس جمهور هم قول پیگیری و حمایت در هیئت دولت را دادند.

 وی با اشاره به انتقاداتی که از اجرای طرح قمرود مطرح است، گفت: این پروژه از جهت اینکه تامین کننده آب یکی از شهرهای مهم و مذهبی کشور است، از اهمیت بالایی برخوردار است، اما یقینا در اجرای هر طرح لازم است، منافع مبداء انتقال آب مد نظر قرار بگیرد.

فرماندار الیگودرز افزود: به همین جهت و با هدف  جبران بخشی از خسارات طرح موسوم به قمرود انجام سه طرح مد نظر ما است و در حال پیگیری است که از آن جمله می‌توان به تحویل ایستگاه پمپاژ طرح قمرود به آب منطقه‌ای لرستان جهت انتقال آب به روستاهای خسارت دیده که مقدمات آن فراهم شده و مراحل نهایی واگذاری را طی می‌کند، اشاره کرد.

وی افزود: همچنین اجرای سدهای دهجانی و قشلاق دو طرح جایگزین خسارت قمرود هستند که سد دهجانی مراحل پایانی شروع عملیات را طی می‌کند و پیگیری‌های اجرای سد قشلاق هم ادامه دارد.

fars