تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

سفر محمد زاده به کشور چین / گزارش تصویری از دیدار با مقامات رسانه ای

  • کد خبر : 7425
  • 06 مرداد 1391 - 17:26

    محمد جعفرمحمدزاده معاون امورمطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هفته گذشته در راس یک هیات رسانه ای برای انجام رایزنی هایی در مبادلات دستاوردها و روش های علم امور رسانه عازم کشور چین شد که خبرنگار سرویس سیاسی میرملاس نیوز به ترتیب برنامه های سفر این هیات به کشور چین را دنبال کرده […]

 

 

محمد جعفرمحمدزاده معاون امورمطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

هفته گذشته در راس یک هیات رسانه ای برای انجام رایزنی هایی در مبادلات دستاوردها و روش های علم امور رسانه عازم کشور چین شد که خبرنگار سرویس سیاسی میرملاس نیوز به ترتیب برنامه های سفر این هیات به کشور چین را دنبال کرده و در اختیار بازدید کنندگان این پایگاه قرار داده است .

قدردانی معاون تلویزیون ملی چین از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد؛

به گزارش میرملاس نیوز ؛  معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در دیدار با معاون رئیس کل تلویزیون ملی چین CCTV  عنوان کرد: اغلب رسانه‌های بزرگ جهان اکنون نه در دست ملت‌های بزرگ بلکه در اختیار نظام سلطه است.

محمد جعفر محمدزاده درجریان این دیدار با اشاره به وضعیت رسانه‌ای جهان اظهار داشت: اغلب رسانه‌های بزرگ جهان اکنون نه در دست ملت‌های بزرگ بلکه در اختیار نظام سلطه است و از همین رو رسانه‌های صلح‌طلب و عدالت‌جو وظیفه دارند صدای واقعی ملت‌‌ها که همانا ندای صلح و عدالت جهانی است را به گوش تمامی مردم دنیا برسانند.

محمدزاده خاطر نشان کرد:هیچ رسانه‌ای در جهان مخاطب یک میلیاردی مانند CCTV ندارد فلذا این شبکه می‌بایست این فرصت را مغتنم شمرده و در راه برقراری صلح و عدالت جهانی گام بردارد.  

در این دیدار سون یوشیو معاون رئیس کل تلویزیون ملی چین ضمن قدر دانی از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنکگ و ارشاد اسلامی و حمایت های دولت جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس دفتر این شبکه در تهران خواستار گسترش روابط رسانه ای و تبادل خبرنگاران کارشناسان مطبوعاتی شد.

اعطای نماد تلویزیون ملی چین به معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد؛

 

 

در ادامه سفر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به چین با حضور در استودیو شبکه تلویزیون ملی چین درجریان روند آماده‌سازی کانال۵ CCTV برای تهیه خبر و گزارشی از بازی‌های المپیک لندن قرار گرفت.

 محمد زاده در پایان این بازدید به عنوان اولین مهمان خارجی ساختمان جدیدCCTV پس از مصاحبه اختصاصی با تلویزیون ملی چین، نماد ساختمان این تلویزیون را از سون یوشیو دریافت کرد.

 دیدار با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران ؛

 در بخش دیگری از سفر اخیر محمد زاده  به چین  با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران این کشور دیدار کرد، وی در جریان این دیدار گفت: در میان رسانه های دنیا همیشه این باور وجود دارد که روزنامه ها قبل از این که زبان دولت ها باشند زبان مردم بوده اند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اظهار داشت : خبرنگاران منعکس کننده خواسته یک ملت اند و ماشاهد آنیم که بعضا خبرنگاران در دفاع از ملت خود، دست به اقداماتی می زنند که سیاستمداران از انجام آن عاجزند، چرا که خبرنگاران زبان یک ملت و سیاستمداران گاهی زبان حزب خود هستند.

درادامه این دیدار، سو های هه ، معاون اتحادیه سراسری خبرنگاران چین ضمن خیر مقدم و تشکر ازحضور معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ساختمان مرکزی این اتحادیه اظهار داشت : درچین ۱۹۰۰ روزنامه ، ۲هزار رادیو وتلویزیون ، یک میلیون نفر شاغل دربخش های مختلف رسانه ای   و ۲۳۰ هزار خبرنگار ، فعالیت می کنند که ارتباط نزدیکی با اتحادیه سراسری خبرنگاران چین دارند.

در پایان سوهای هه خواستار گسترش همکاری های خبری ایران وچین و تبادل خبرنگار به صورت کوتاه مدت میان دو کشور شد.

مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبر CCTV ؛

 

مصاحبه اختصاصی معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با شبکه  انگلیسی زبان CCTV بخش دیگری از برنامه های این سفر به شمار می رود.

محمد زاده در جریان این مصاحبه با اشاره به مخاطبین یک میلیاردی تلویزیون دولتی چین ، حضور رسانه های چینی در نظام اطلاع رسانه ای جهانی را ضروری وقطعی دانست واظهار داشت ، کشور چین با توجه به سابقه کهن فرهنگی وارتباطی با دنیا ، می بایست نقش فعالی در مقابله با انحصار خبری نظام سلطه ایفا کند .

وی خاطر نشان کرد ، مردم دو کشور چین  وایران از گذشته های بسیار دور واز طریق جاده ابریشم با یگدیگر در ارتباط بوده ، بطوری که برای مبادلات میان خود ، ماه ها رنج سفر طولانی را هموار می کردند و امروز به پشتوانه همین سابقه ارتباطی میان مردم ودولت دو کشور،  می توان اقدامات بزرگ و همکاری های گسترده ای در زمینه های رسانه ای  انجام داد.

معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به تلاش نظام سلطه برای در اختیارگرفتن مدیریت جهانی واستفاده از سه ضلع ثروت ، قدرت و رسانه برای وصول به این هدف ، در کنار همکاری های سیاسی واقتصادی ، خواستار گسترش همکاری فرهنگی و رسانه ای میان دوکشور ایران وچین  به منظور جلوگیری از تسلط کشورهای غربی بر مدیریت جهانی و انعکاس صدای صلح طلبی وعدالت خواهی در جهان شد.

بازدید از رادیو بین المللی چین ؛

بازدید معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راس یک هیات رسانه ای از رادیو بین المللی چین  از دیگر برنامه های اسن سفر بود.

 محمد زاده در دیدار با ما بوخویی معاون رسانه ای رادیو بین المللی چین گفت: چین وایران دو کشور متمدن وبا سابقه هستند و روابط این دو کشور در طول تاریخ از طریق راه ابریشم از گذشته های دور آغاز شده وتاثیر آن تا کنون در مناسبات فرهنگی دو کشور دیده می شود.

معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی در این دیدار ، ضمن ابراز خرسندی از توسعه اقتصادی چین ، اظهار داشت: رسانه های چین باید همانند توسعه اقتصادی وتجاری در جهان تاثیرگذار باشند وبرای این کار لازم است خبرنگاران چینی با حضور  در رویدادهای بین المللی ،اخبار وگزارش ها را خود تهیه کنند  وبر بستر واقعیت ها در راه توسعه اطلاع رسانی وآگاهی بخشی ، گام بردارند.

در این دیدار مابوخویی معاون رسانه ای رادیو بین المللی چین ضمن تشکر ازحمایت های جمهوری اسلامی ایران از رادیو بین المللی ، حضور هیات ایرانی را خیر مقدم گفت و اظهار داشت: با توجه به جوان بودن نیروی فعال در بخش فارسی رادیو بین المللی چین باید فرصت بیشتری برای تقویت توانایی این نیروها و گسترش تبادلات فرهنگی و رسانه ای میان ایران وچین فراهم شود.

ما بوخویی ضمن تایید تحلیل وضعیت رسانه ای جهان توسط معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی گفت: این یک واقعیت است وما باید برای حضور موثر وگسترده در عرصه های جهانی، مناسباتمان را تقویت کنیم.

مصاحبه با رادیو بین المللی چین ؛

 

در پایان این دیدار معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی از بخش های مختلف رادیو بین المللی چین از جمله نمایشگاه دائمی تاریخچه رادیو و بخش فارسی رادیو بین المللی چین بازدید کرد و درنشستی صمیمی با کارکنان این بخش به گفت وگو پرداخت وبا خبرنگار بخش فارسی این رادیو، مصاحبه ای اختصاصی انجام داد.

محمد زاده در مصاحبه با خبرنگار بخش فارسی رادیو ، ضمن معرفی رادیو به عنوان یک رسانه برای قشر فرهیخته ، تصریح کرد: شاید این گونه عنوان شود که با وجود افزایش وسایل ارتباط جمعی، رادیو دیگر جایگاهی ندارد، اما این گونه نیست و این رسانه مخاطبین خاص خود را دارد .

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: بیش از هزار سال است که ارتباط میان دو ملت ایران و چین وجود دارد، این در حالی است که چنین وسایل ارتباط جمعی وجود نداشته است و شبکه های رادیویی وتلویزیونی به این گستردگی نبوده، اما این ارتباط حفظ شده و دو ملت از بسیاری جهات، به ویژه از نظر فرهنگی و هنری از یکدیگر تاثیر گرفته اند. حال که این گونه لوازم ارتباطات جمعی به صورت گسترده وجود دارد و به صورت آنلاین کشورها در تماس هستند، بنابراین لازم است که از بستر این رسانه ها به خوبی استفاده شود .

محمد زاده در پایان افزود: به نظر من مخاطبین اصلی این رادیو، فارسی زبانان چینی هستند، و با توجه به وفور رادیوهای فارسی زبان در ایران، ممکن است مخاطبین ایرانی در نوبتی دیرتر به این رادیو مراجعه کنند، ولی افرادی که علاقه مند وجوینده هستند، قطعا این رادیو را می شنوند .

 دیدار با “موو شولین” ؛ معاون وزیر مطبوعات ، چاپ ، نشر و کپی رایت چین ؛

 

معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در دیدار با معاون وزیر مطبوعات ، چاپ ، نشر و کپی رایت چین اظهار داشت:روابط میان دو کشور بیش ازقرن هاست که تداوم دارد وآنچه روابط دو ملت را ماندگارتر واثر گذار کرده روابط و مناسبات فرهنگی است.

محمدزاده در دیدار با “موو شولین” در خصوص پیشینه اختراع کاغذ در کشور چین وسابقه وجود کتاب وکتابخانه در ایران و همکاری های این دو کشور در زمینه چاپ ونشرکه ازگذشته های بسیار دور برقرار بوده است گفت: هریک از دو کشور،  خدماتی مهم در زمینه  فرهنگی ، به بشریت تقدیم کرده اند و امروزه نیز دو کشور باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی با ارائه آماری از وضعیت فرهنگی ورسانه ای و همچنین آمار انتشار کتب و نشریات مکتوب ایران و سابقه کتاب وکتاب خوانی افزود: با توجه به ریشه های عمیق و پیشنه روابط فرهنگی دو کشور ایران وچین خواستار گسترش روابط فرهنگی دو کشور در بخش های مختلف و حضور پر رنگ ترناشران و روزنامه داران چینی در نمایشگاه های بین المللی  کتاب و مطبوعات جمهوری اسلامی ایران هستیم.

معاون مزبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهننگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه علاقمندی مردم دو کشور برتعمیق روابط دوجانبه ابرقدرت ها از گسترش روابط میان کشورهای متمدن وصاحب فرهنگی همچون ایران وچین خرسند نیستند  اضافه کرد: همیشه سعی دارند با استفاده از روش های  مختلف از جمله رسانه های وابسته ، مانع از ارتباط فرهنگی و رسانه ای این کشور ها شوند.

درادامه این دیدار وو شولین معاون وزیر مطبوعات ،چاپ ، نشر وکپی رایت چین ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در ساختمان مرکزی وزارت  مطبوعات ، چاپ ، نشر و کپی رایت چین و معرفی وظایف وزارت  مذکور ، اظهار داشت : وجود آثار فرهنگی ایران و چین در کشورهای یکدیگر، گواه قدمت روابط فرهنگی میان دو کشور است .

وی با اشاره به حضور خود در نمایشگاه بین المللی کتاب ، خاطر نشان کرد: استقبال گسترده مردم ایران از این نمایشگاه و برگزاری مراسم ویژه افتتاح واختتامیه آن با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ، نشان از اهمیت بالای کتاب وکتاب خوانی نزد ایرانیان دارد.

بر اساس این گزارش این هیات رسانه ای به ریاست محمد زاده معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در قالب نماینده کشور ایران به کشور جین سفر کرده بودند پس از انجام ماموریت خود چین را به مصد جمهوری اسلامی ایران ترک کردند. 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7425

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. خوب بود

  2. چه ربطی به شما داره

  3. به عنوان یک کوهدشتی برای بنده باعث افتخار است اما اگر آقای محمدزاده کوهدشت را فراموش کنه و فقط به دنبال منافع خودش باشه و هیچ کاری برای همشهریان خود نکند به هیچ دردی نمیخورد.ضمنا ناگفته نماند همه این حرفها را برای آقای محمد زاده ایمیل زدم.

  4. پس منتظر ورود مرغ از چین باشیم أأأ

  5. انسان خوبه که وقتی در جای یا پستی قرار بگیرد به فکر شهرش باشد یا بیکاری شهرش رو حل کند ولا زشته

  6. ایشان تا الان کاری برای کوهدشت نکرده وظاهرا نخواهد کرد منتطر نباشید ………………

    • اعطای مجوزاولین روزنامه استان لرستان و خدمات مطلوب ونشست های مفید با اهالی مطبوعات لرستان ازسوی ایشان را فراموش نکنیم….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.