تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
7

فعالیت دانشجویان بسیجی و جهادگر در روستاهای سوری لکی شهرستان کوهدشت

  • کد خبر : 74289
  • 08 شهریور 1394 - 23:54

طی دو هفته گذشته ۱۰۰ نفر از اعضاء گروه جهادی منتظران ظهور بسیج دانشجویی شهرستان کوهدشت با حضور در مزار مطهر وپاک شهیدان گمنام و تجدید میثاق با آنان اردوی جهادی تابستان ۱۳۹۴ خود را آغاز و به روستای سوری لکی اعزام شدند.

به گزارش میرملاس : طی دو هفته گذشته ۱۰۰ نفر از اعضاء گروه جهادی  منتظران ظهور بسیج دانشجویی شهرستان کوهدشت با حضور در مزار مطهر وپاک شهیدان گمنام  و تجدید میثاق با آنان اردوی جهادی تابستان ۱۳۹۴ خود را آغاز و به روستای سوری لکی اعزام شدند.

 

این گروه جهادی در راستای اجرای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در موردخدمت به محرومان وبه منظور محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی  در سال ۱۳۸۷ تشکیل شد و در مدت ۷ سال اخیر به عنوان یکی از برترین گروه های جهادی استان وکشور خدمات زیادی را به ساکنین مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان کوهدشت و استان لرستان ارائه نموده است.

 

در یکی از روز های گرم و سوزان تابستان برای تهیه گزارش تصویری از فعالیت های جهادگران همراه برادربسیجی محمد ابراهیمی فرد از خادمین اردوهای جهادی بسیج دانشجویی  شهرستان کوهدشت به روستای سوری لکی رفتیم و از اکیپ های تخصصی جهادی که در حال انجام فعالیت های مختلف در سطح روستا بودند عکس و گزارش گرفتیم.خوشبختانه در اردوی جهادی امسال اعضاء این گروه فعال تر ازسالهای قبل دراکیپ های تخصصی فرهنگی ، اعتقادی ، بهداشتی وپزشکی ، عمرانی ، کشاورزی، دامپزشکی، مشاوره ، پیشکسوتان جهاد وشهادت،علمی و آموزش، تربیت بدنی، هلال احمر،اقتصاد مقاومتی و روابط عمومی خدمات ارزشمندی را به اهالی عزیز این منطقه ارائه می نمودند.

 

دانشجویان جهادگر  هر کدام هدفی را برای حضور در اردوهای جهادی داشتند، اما هدف آنان چیزی جز سازندگی نبود.آغاز این سازندگی، ساختن خود می‌باشد،به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است؛ همان‌طور که برترین جهاد‌ها، جهاد اکبر در معرکه نفس است. این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند. در طی این سفر، تذکر و همیاری به یکدیگر در پیمودن پلکان رشد و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی محیط نیز حاصل می‌آید. در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است. یکی دیگر از اهداف جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی و…در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد اردوهای جهادی فرمودند:

این کار اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند می شوند. از لحاظ معنــوی و هدایت بهره مند می شوند.وقتی شما در یک محیطی حاضر می شوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می شوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام می گیرد و شما می شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. « من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا  » ؛ شما دلها را زنده می کنید؛ فایده ی بزرگی است. فوائد فراوانی در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنیدوشما اگر درس قرآن هم آن جا ندهید، خود حضور یک جوان مومن و متدین و متشرع در یک مجموعه ی روستایی ، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه ی قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می دهد. « کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم » ؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعـوت می کنید؛ استعدادهای درونـی خودتان را فعال می کنید؛ به بالقوه هائی که در وجود شما هست، فعلیت می بخشید؛ تجربه پیدا می کنید؛ با زندگی مردم آشنا می شوید؛ این حصارهای طبقاتی شکسته می شود؛ واقعیت های زندگی را لمس می کنید؛ در خودتان شعـف و بهجـت خدمت رسانی را احساس می کنید و این احساس را در وجودتان زنده میکند.

 

IMG_3445

 

 

IMG_4030

 

 IMG_3380

 

IMG_3420

 

IMG_4043

 

IMG_3500

 

 

DSC_0289

 

 

IMG_3298

 

 

IMG_6338

 

 

IMG_3495

 

 

IMG_3384

 

 

IMG_6203

 

IMG_8104

 

IMG_3331

 

DSC_0280

 

IMG_6347

 

 

گزارش و عکس: سجاد فتحی/ میرملاس

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. درود بر جهاد گران تلاشگر

  2. درود و سلام خداوند بربسیجیان این جهادگران عرصه تلاش ومقاومت

  3. سلام. و بعد هوار و صد هاووار از این محرومیت . دانش آموزانو ببینیت همه دمپای یک رنگ. محرومیت و فلاکت داد میزند.

  4. بهترین عبادت ها خدمت به خلق خداست

  5. انسان های بزرگ همواره در اندیشه دیگرانند و دل در گرو خدمت به مردم می نهند

  6. جهاد یکی از مهم ترین وظایف و مسئولیت های فردی و اجتماعی هر مسلمان است؛ به ویژه که کارکردهای متعدد و آثار دنیوی و اخروی و مادی و معنوی بسیار بر آن بار می شود؛ زیرا اگر حتی جهاد به مفهوم نظامی آن تنها معیار سنجش و داوری باشد به سبب آن که نمادی از خلوص و اخلاص مجاهد است، گامی بلند برای دست یابی به همه مفهوم عبودیت ربوبی است؛ از این رو شهیدان تنها یک بار مرگ را تجربه کرده و عوالم برزخی و غیر برزخی را به سرعت طی می کنند و همه ابعاد زمانی را پشت سر می گذارند.
    “واقعا کار این دانشجویان مخلص جهادی همان جهاد واقعیست”

  7. خدای متعال می‌فرماید: مردم خانواده من هستند، پس محبوبترین آنان نزد من کسانی هستند که با مردم مهربان‌تر و در راه برآوردن نیازهای آنان کوشاتر باشند.

  8. درود خدا بر این دانشجویان عزیز که رهروان واقعی شهدا هستند،عاقبت بخیر باشیدعزیزان

  9. اِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّهِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّهِ أَولیائِهِ و َهُوَ لِباسُ التَّقوى و َدِرعُ اللّه‏ِ الحَصینَهِ وَ جُنَّتُهُ الوَثیقَهُ؛

    براستى که جهاد یکى از درهاى بهشت است که خداوند آن را براى اولیاى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست.

    الغارات (ط – الحدیثه) ج‏۲، ص ۴۷۴

  10. افزایش درجات انسان ها، در سایه تلاش برای برآوردن حوائج مردم

  11. سلام بر میر ملاسی های عزیز و فهیم/ درود خدا بر تمامی جهادگران جهان اسلام از شهدا گرفته تا جهادگران عرصه علم و…خداوند را شاکرم که سالهای ۹۰ و ۹۱ توفیق حضور در اردوهای هجرت را داشتم،انصافا بهترین لحظات و خاطرات عمرم در همون اردوها رقم خورد….
    درود خدا بر امین آزادبخت عزیز که با گذاشتن این عکس ها خاطرات ما را زنده کرد….
    خداقوت به تمامی برادران جهادگر شهرستان بخصوص نخبه جهادی برادر بسجی سجاد فتحی و برادر محمد ابراهیمی که زحمات زیادی را در طول این سالها کشیده اند

  12. سلام ودرورد خدا بر بسیجیان جهاد گر ولایتمدار

  13. خسته نباشید خدا قوت ان شاالله که این همت و تلاش ادامه داشته باشد د رپناه خدا زیر سایه امام عصر موفق باشید

  14. در راه خدا با دستهاى خود جهاد کنید، اگر نتوانستید با زبانهاى خود و اگر باز هم نتوانستید با قلب خود جهاد کنید.

  15. خداوند… جهاد را براى عزّت و سربلندى اسلام واجب فرمود در سایه اسلام
    پیروز سر بلند باشید

  16. همانا خداوند کسانی را دوست دارد که صف بسته در راه او پیکار کنند، چنانکه گویی بنای بسیار مستحکم سربی هستند.

  17. ابوذر غفاری از حضرتمحمد(که درود خداوند بر او باد) پرسیده‌است:

    کدام یک از اعمال نزد خداوند دوست داشتنی تر است؟ حضرت محمد(ص) پاسخ داده‌است:ایمان به خدا و جهاد در راه او.

  18. امام محمدباقر از امامان شیعه در حدیثی خطاب به سلیمان بن خالد می‌گوید: «آیا می‌خواهی از اصل، فرع و قلهٔ اسلام برایت بگویم؟» سلیمان بن خالد می‌گوید: «آری، ای فرزند رسول خدا.» حضرت اینچنین می‌فرمایند:

    اصل و عمود «خیمه ی» اسلام، نماز و فرع آن زکات و قله و اوج عظمتش جهاد است.

  19. بسیجیان گرامی سلام .می توان گفت که جهاد، یکی از کوتاه ترین راه های دست یابی به مقام عبودیت ربویی است

  20. در حقیقت جهاد در اسلام شاخه ای از شاخه های امر به معروف و نهی از منکر است؛ -زیرا هر انسانی در زیان است تا زمانی که ایمان به حقیقت پیدا کرده و کارهای نیک انجام دهد و دیگران را به سوی خیر و حق دعوت و امر کند و از تباهی و فساد نهی نماید.

  21. جهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر یکی از علل رهایی انسان از خسران و زیانی است که همه انسان ها در دوره زندگی خویش در دنیا گرفتار آن هستند، زیرا چنان که سوره عصر تبیین می کند، تنها کسانی از خسران و زیان ابدی رهایی می یابند که خود اهل ایمان و عمل صالح بوده و دیگران را نیز بدان دعوت کنند.جهادگران خداقوت

  22. خداوند جهاد را مایه عزت مؤمنان و جامعه می شمارد و ذلت و خواری دشمنان را در گرو آن قرار می دهد. جهادگران پیروزوسربلندباشید

  23. باعرض سلام وخسته نباشید خدمت ایثارگر با سابقه وهمیشه آماده امدادرسانی جناب آقای صیدعباس حسنبور امیدوارم که بیشتر قدر زحمات جنابعالی و امثالهم رو بدونن انشاءالله.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.