تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان : خلاقیت، پرسشگری و نبوغ در آموزش ،محصول علم فیزیک است

  • کد خبر : 74511
  • 10 شهریور 1394 - 3:52

    به گزارش میرملاس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ایران گفت : .آموزش و پرورش با تقویت و حمایت از انجمن های علمی زمینه ارتقاء دانش تخصصی دبیران و بهره مندی آنان از نوین ترین شیوه های تدریس را فراهم می کند .دکتر گودرز کریمی فر […]

DSC01532

 

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ایران گفت : .آموزش و پرورش با تقویت و حمایت از انجمن های علمی زمینه ارتقاء دانش تخصصی دبیران و بهره مندی آنان از نوین ترین شیوه های تدریس را فراهم می کند .دکتر گودرز کریمی فر برگزاری شانزدهمین کنفرانس علمی فیزیک ایران به میزبانی لرستان را فرصتی مغتنم برای معرفی شایسته استعدادهای علمی و پژوهشی لرستان دانست 

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و پایبندی دستگاه تعلیم و تربیت به آرمان های مقدس شهیدان  رجایی و باهنر  خاطر نشان کرد: دانشمندان  شهید هسته ای توانستند  علم ،اخلاق ، معرفت و دیانت  را با هم تلفیق کنندو علم را در خدمت   بشریت به کار گیرند .وی با اشاره به سیاست توسعه فرایندپرورشی در آموزش و پرورش گفت : دانش آموزان با دو بال علم و اخلاق  می توانند به خود باوری و خداباوری برسند و آموزش و پرورش مصمم اسیت تا در این طریق گام بردارد .کریمی فر در ادامه اضافه کرد :  علم فیزیک به همه علوم مرتبط است و خوشبختانه این علم در جهان و در کشور ایران همواره در حال پیشرفت و گسترش است.
کریمی فر ادامه داد: فیزیک بر گرفته از کلمه ای یونانی به معنای طبیعی و طبیعت است ،پس با این اوصاف فیزیک را باید علم طبیعت بنامیم . نقش علم فیزیک در زندگی روزمره بسیار حائز اهمیت است و اگر این علم وجود نداشت اختلالات زیادی در بین علوم به وجود می‎آمد.
کریمی‎فر اضافه کرد: دانشمندان علم فیزیک اظهار دارند که بدون قوانین علم فیزیک هیچکدام از فرایندهای ورزشی قابل تبیین نیست و از همین جا می‎توان به اهمیت علم فیزیک پی برد.
وی در ادامه به برخی از پدیده های جالب طبیعی نظیر رنگین کمان ،سراب ،رعد و برق وگرفتگی ماه و خورشید اشاره کرد و گفت : این پدیده های طبیعی با علم فیزیک قابل توجیه و تبیین هستند .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این مطلب که  خلاقیت، محصول علم فیزیک است ،گفت : وجود خلاقیت در آموزش ضروری است ،چراکه خلاقیت یک استعداد و مهارت  است  که قابل  یادگیری و پروراندن  است . کریمی فر همچنین اشاره کرد :  علم فیزیک به عنوان علم مادر می‎تواند پرسش‎گری را تقویت کند زیرا پرسش آغازگر دانش و ربط منطقی دادن به پدیده هاست .وی اضافه کرد :  بین دانایی و پرسش رابطه دیالکتیک وجود دارد ،بدین معنا که پرسش از دانایی سرچشمه می گیرد و پرسش کردن دانایی را افزایش می دهد .
وی با اشاره به اینکه یافته‎های علوم می‎تواند لذت علم‎آموزی را دوچندان کند، یادآور شد: برگزاری این همایش باعث کیفی‎تر کردن آموزش علم فیزیک در کشور و استان خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با یادآوری اینکه فرایند آموختن هیچ‎گاه متوقف نمی‎شودو پیوسته آموختن پیامد پشتکار است ، خاطرنشان کرد: آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و نقد علمی پژوهشی، ایجاد تعاملات علمی و انجام تحقیقات مشترک و پویا، ارتقاء سطح علمی شرکت کنندگان، ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت‎های علمی و فراهم سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات عملی  ازجمله مهم‎ترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.
کریمی‎فر گفت: امیدواریم که برگزاری این همایش موجب پیشرفت علم فیزیک در کشور شود و خروجی آن ارائه آموزش‎های کیفی‎تر و افزایش سطح علمی شرکت‎کنندگان شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. دکتر عزیز نبوغ ول کن بحث اداره کوهدشت را حل کن .سردرگمی بی برنامه گی وچند دسته شدن کارکنان وپست های خالی را با پروژه مهر چطو رمی بینی مدیرکل محترم

  2. سلام دکتر عزیز باصداقت .خواهشمند است فکری برای زمین مسکونی فرهنگیان درچغابل خریداری کرده اند بکنید حتی قسط وام آنها تمام شده ولی هنوز زمین ها کشاورزی هستند باتشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.