- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

محرومیت مردم ۸ شهر لرستان از تماشای محمد(ص) در پی «نبود سینما»

588

 

فیلم محمد رسول الله(ص) در حالی به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ لرستان رکورد زده است که از ۱۱ شهرستان لرستان فقط در ۳ شهر این فیلم اکران شده و مردم ۸ شهرستان همچنان از تماشای این فیلم محروم هستند.

 به گزارش میرملاس ؛  از پنجم شهریورماه اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) در سراسر کشور آغاز شد و به دلیل محتوای بسیار بالا و موضوع مهم آن با استقبال چشم گیر مردم سراسر کشور مواجه شده اما در این بین برخی از استان‌های محروم کشور به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مردم از دیدن این فیلم پر محتوا محروم مانده‌اند.

استان لرستان یکی از استان هایی است که در بخش زیرساخت‌های فرهنگی هنری به شدت در محرومیت به سر می‌برد به طوریکه بجز سه شهرستان بقیه شهرستان‌های استان از وجود سینما مناسب رنج می‌برند.

نبود زیرساخت‌های فرهنگی یکی از مشکلات حوزه فرهنگ در استان لرستان است و باوجود اینکه فیلم محمد رسول‌الله(ص) به‌عنوان پرمحتواترین فیلم فرهنگی و هنری مطرح است و تلاش شده اسلام واقعی را به تصویر بکشد اما بجز سه شهرستان خرم آباد، بروجرد و الیگودرز بقیه شهرستان‌های استان از دیدن این فیلم محروم هستند.

فقر مراکز فرهنگی و نداشتن سینما در لرستان به‌گونه‌ای است که فقط در سه تا از شهرستان‌های این استان سینما وجود دارد و تاکنون تمهیداتی برای راه‌اندازی سینما برای سایر شهرستان‌ها در نظر گرفته نشده و این در حالی است که مسئولان  وظیفه‌دارند شرایط و زیرساخت‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی را در هراستانی فراهم کنند.

استقبال بی‌نظیر لرستانی‌ها از اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص)

هم‌زمان با سراسر کشور، اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) در استان لرستان آغازشده و در سه شهرستان اکران شده مورد استقبال بی‌نظیر مردم این استان قرارگرفته اما با توجه به ارزشی بودن این فیلم و بیان حقایق اسلام لازم است شرایطی در سایر نقاط محروم فراهم شود تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

فیلم محمد رسول‌الله(ص) ساخته مجید مجیدی، داستان زندگی کودکی پیامبر(ص) را به تصویر کشیده است، این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد.

اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) از ششم شهریورماه در لرستان آغاز و تاکنون در شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز و بروجرد پخش‌شده است.

​فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ لرستان

فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) مربوط به دوران پیش از تولد و کودکی حضرت محمد(ص) تا ۱۲ سالگی است که بخش مهمی از زندگی حضرت رسول(ص) را به تصویر می‌کشد، باگذشت سه روز از اکران آن در لرستان شاید به سبب بافت دینی و مذهبی این استان به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ لرستان تبدیل شد.

محمدحسین امیدی پور، رئیس حوزه هنری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فیلم محمد رسول‌الله در سه شهرستان خرم‌آباد، الیگودرز و بروجرد در حال اکران است و به این دلیل که مابقی شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند در حال حاضر برنامه‌ای برای اکران آن در سایر شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی بابیان اینکه این فیلم در سه سانس اکران می‌شود و مدت‌زمان پخش آن سه ساعت است، افزود: فیلم محمد رسول‌الله (ص) ششم شهریورماه در سینما استقلال خرم‌آباد در سه سانس ۱۴ تا ۱۷،۱۷ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۳ پخش شد.

۸ شهرستان لرستان محروم از تماشای فیلم محمد رسول الله(ص)

رئیس حوزه هنری لرستان عنوان کرد: اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) در شب نخست رکورد فروش فیلم در تاریخ لرستان را زده است و در سه سانس روز اول، فروش بی‌سابقه‌ای نسبت به فیلم‌های دیگر داشته به‌طوری‌که فروش این فیلم در لرستان در سطح کشور نیز رکورد داشته است.

وی با اشاره به اینکه فیلم محمد رسول‌الله (ص) در سه سانس روز نخست یک‌میلیون تومان فروش داشته و قیمت بلیط آن پنج هزار تومان است، افزود: با فرمانداری و ادارات شهرستان‌ها نامه‌نگاری شده و در صورت تمایل آن‌ها آمادگی داریم در قالب برنامه فرهنگی این فیلم را برای مردم این شهرستان‌ها پخش و در صورت اعلام آمادگی ادارات تخفیف ویژه و اختصاصی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس حوزه هنری لرستان بابیان اینکه برای تهیه این فیلم ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: انتظار داریم ادارات همکاری کنند تا خانواده‌های کارکنان حضور یابند تا با حداقل امکانات مالی و در بهترین وضعیت ممکن این فیلم اکران شود.

ایجاد جریان فرهنگی در اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص)

وی بیان کرد: اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) موجب یک جریان فرهنگی می‎شود و خانواده‌ها می‌توانند از اثرات تربیتی و معنوی آن نهایت استفاده را ببرند چرا که این فیلم سینمایی مربوط به دوران پیش از تولد و کودکی حضرت محمد(ص) تا ۱۲ سالگی است که بخش مهمی از زندگی حضرت رسول(ص) را به تصویر می‌کشد.

امیدی پور بابیان اینکه مشکلاتی در پخش صدای این فیلم در شهرستان بروجرد ایجاد شد، تصریح کرد: مشکل پخش صدای این فیلم فقط مربوط به استان لرستان نیست بلکه در سراسر کشور این مشکل وجود دارد که خوشبختانه به‌زودی این مشکل برطرف می‌شود.

ماشاءالله امان الهی بهاروند، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه سینماهای استان محدود است اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) فقط در شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز و بروجرد انجام می‌شود.

نصب دستگاه‌های دیجیتال در مجتمع‌های فرهنگی

وی افزود: با همکاری‌هایی که در وزارت خانه ارشاد اسلامی انجام‌شده، حدود ۱۰۰ نقطه کشور که از وجود سینما محروم‌اند ولی مجتمع‌های فرهنگی تجهیز شده دارند، دستگاه‌های دیجیتال و پخش فیلم سینمایی نصب شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و دلفان که سالن مجتمع فرهنگی تجهیز شده است، دستگاه دیجیتال و پخش فیلم سینمایی نصب و اکران فیلم محمد رسول‌الله به‌عنوان اولین فیلم سینمایی در مجتمع‌های فرهنگی این شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: کارهای مقدماتی آن در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی که شده تا آخر شهریورماه این مجتمع‌های فرهنگی تجهیز و بر اساس نیاز هر شهرستان فیلم‌های سینمایی پخش می‌شود.

گزارش از فاطمه بیرانوند / تسنیم