تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

رانندگان تاکسی در خرم آباد دارای کارت احراز هویت می شوند

  • کد خبر : 74516
  • 10 شهریور 1394 - 4:16

  به گزارش میرملاس ؛ دیروز نشست تخصصی در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور مسئولین ذیربط در راستای شناسنامه دار شدن خودروهای تاکسی برگزار شد. طرح نصب کارت احراز هویت با هدف کاهش گمنامی و پیشگیری از جرایم و تخلفات احتمالی در شبکه حمل و نقل شهری از اولویت های […]

DSC04023

 

به گزارش میرملاس ؛ دیروز نشست تخصصی در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور مسئولین ذیربط در راستای شناسنامه دار شدن خودروهای تاکسی برگزار شد.

طرح نصب کارت احراز هویت با هدف کاهش گمنامی و پیشگیری از جرایم و تخلفات احتمالی در شبکه حمل و نقل شهری از اولویت های حوزه پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان لرستان است که با مشارکت شهرداری خرم آباد، پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خرم آباد، اتحادیه تاکسیرانی خرم آباد اجرایی می شود.
شاکرمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با بیان اینکه به منظور افزایش سطح اعتماد عمومی و کاهش احتمال سؤاستفاده به دلیل گمنام بودن رانندگان تاکسی و در راستای بند (ج) ماده ۱۲ و بند (ت) ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور تاکسیرانی، دستورالعمل «استفاده از کارت شناسایی توسط رانندگان تاکسی» در (۱۰) ماده و (۷) تبصره تاکسی های خرم آباد کارت احراز هویت دریافت می کنند .
مهندس احمدی رئیس اتحادیه تاکسیرانی ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی رانندگان تاکسی و ثبت مرخصی های آنها به صورت آنلاین خبرداد و در راستای اجرای طرح تعداد ۲۳۰۰ راننده تاکسی شناسایی و از طریق ایجاد درگاه ثبت نام اینترنتی امکان صدور کارت شناسایی آنها را فراهم نموده ایم.
سرهنگ محمد زارع رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خرم آباد ضمن تشکر از هماهنگی و تعامل خوب پلیس و دستگاه قضایی در جهت پیشبرد اهداف پلیس از اجرای طرح ضرورت ساماندهی رانندگان تاکسی به عنوان یکی از الگو های پیشگیری از تخلفات و جرایم رانندگان یاد کرد و از آمادگی پلیس در راستای اجرایی شدن این طرح استقبال نمود .
مهندس محمد خانی معاون خدمات شهری با بیان اهمیت و حساسیت این موضوع خواستار ساماندهی رانندگان خودرو های کرایه ای و شخصی شد و از اجرای طرح ترافیک خط ویژه خیابان امام(ره)شهرستان خرم آباد را موجب کاهش هزینه های جابجایی مسافر و کاهش ترافیک شهری دانست واز اجرای طرح خط ویژه در خیابان انقلاب خبرداد و خواستار فرهنگ سازی رسانه ها وصدا و سیما جهت استفاده از تاکسی های درون شهری شد و اجرای طرح شناسنامه دار شدن رانندگان را در دستور کار جدی شهرداری دانست.
 نظر نیا کارشناس حوزه اداره کل امور شهری استانداری لرستان اجرایی شدن این طرح را نیازمند آموزش همگانی و اطلاع رسانی توسط صدا و سیما دانست. و از ایده های معاونت پیشگیری در اجرای این طرح و تعامل و همکاری استانداری با معاونت پیشگیری دادگستری استقبال کرد.
نیازی دبیر جلسه و رئیس اداره کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه این برنامه از مطالبات اداره کل وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان لرستان است اظهار داشتند کارت احراز هویت رانندگان شامل عکس، نام و نام خانوادگی، کد راننده و اعلام شماره تلفن سه رقمی جهت انتقال گزارش موردی از عملکرد راننده می باشد که قطعاً اجرای این طرح شرایطی را ایجاد خواهد کرد که متخلفین و مجرمین احتمالی نمی تواند خود را از دید و نظارت مردم و دستگاه های مسئول پنهان نمایند و این موضوع موجب کاهش گمنامی و سهولت شناسایی مرتکبان جرم و یا آسیب می شود و خطر شناسایی و حتی دستگیری مرتکبین را افزایش داده و از این طریق موجب انحطاط و یا ناتوان سازی بزهکار از عملیات اجرایی جرم و یا آسیب می گردد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. باسلام. ممنونم از اجرای طرح بسیار خوب وقطعا قابل نتیجه. سپاسگزارم از آقای نیازی همشهری عزیز و بزگوارم و

    همچنین آقای شاکرمی معاونت پیشگیری جهت اجرای این راهکار

  2. سلام. با تشکر از معاونت محترم پیشگیری و تیم ایشون .طرح خوبیست.البته باید مسافر کش های پلاک شخصی بیشتر اداره شوند.ناهنجاری های تاکسی های شخصی بیشتره.

  3. اینگوه کارها نشانه نظامندی امور شهری است ما به اینگونه برنامه ریزی ها نیاز داریم وتا نظام مند نشویم مشکلات حل نمیشود واین صحبت بنده تئوری وشعار نیست چیزی است که قابلیت اجرا دارد

  4. سلام. سپاسگزارم از معاونت پیشگیری از جرم و به نوعی پیگیر جرایم جناب آقای شاکرمی در راستای اجرای رفع این

    چالش ها با هدف عاری سازی استانی پاک و منزه ازلوث ناهنجاری ها و هنجارشکنی ها اجتماعی و ازبین بردن یک نگاه

    ساده بنام سیمای جنایی ک به نقطه مطلبوب خود نرسد لذا بسیار خرسندم که حضرتعالی در امر پیشگیری از وقوع

    جرم که درسیاست های کلی قضایی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکیدقرار گرفته بطور شایسته عمل

    میکنید در پایان از تمامی مسولین که به مرابط در این زمینه نقش دارند نهایت تشکر را دارم.

  5. باسلام وخداقوت خدمت عزیزان درمعاونت پیشگیری دادگستری لرستان،الگوی عالی وطرح علمی خوبیست درراستای کاهش جرائم حوزه شهری وبااجرای این طرح چترنظارتی قویترمیشود.موفق باشید.

  6. سلام،ازطراحان ومجریان این الگوی پیشگیری سپاسگزاریم.

  7. با سلام چند وقتیس در حوزه پیشکیری در لرستان زحمات کشیده شده از تلاش های کارکنان معاونت پیشگیری دادگستری لرستان باد تقدر نمود

  8. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه همکاران در استان لرستان مخصوصاً حاج آقاشاکرمی و استاد نیازی بزرگوار

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.