تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

درس‌های یک وداع باشکوه

  • کد خبر : 74537
  • 11 شهریور 1394 - 13:12

  محمدرضا ملکی راد / میرملاس :  مقارن غروب آفتاب روز یکشنبه هشتم شهریور خبر ارتحال حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی آل کاظم( کاظمی) امام جمعه اسبق پاکدشت و نماینده‌ی سابق سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر و به سرعت بین دوستان رد و بدل شد. ظهر […]

1 (213)000

 

محمدرضا ملکی راد / میرملاس : 

مقارن غروب آفتاب روز یکشنبه هشتم شهریور خبر ارتحال حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی آل کاظم( کاظمی) امام جمعه اسبق پاکدشت و نماینده‌ی سابق سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر و به سرعت بین دوستان رد و بدل شد.

ظهر دوشنبه بود که متوجه شدیم پیکر آن فقیه سعید ساعت چهار عصر در نورآباد تشییع می‌شود، به اتفاق حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ روشن اب‌الزوجه گرامم که هم خود عمری با آن مرحوم مأنوس و مألوف بود و هم پدران بزرگوار آن دو مرحوم آیت اله حاج شیخ فرج اله کاظمی با مروج الاحکام مرحوم حاج شیخ مهر علی روشن مأنوس و به اصطلاح خانه یکی بودند عازم نورآباد شدیم.

در بدو ورود به نورآباد فضای غم و عزا را می‌شد از چهره‌ی غمگین مردم مشاهده کرد، خیابان اصلی شهر توسط عوامل انتظامی به خوبی کنترل و تردد وسایل نقلیه را ممنوع کرده بودند.

جمعیت سنگینی حضور داشتند و هر لحظه به تعداد عزدارانی که از تهران، قم، کرمانشاه، هرسین، نهاوند، خرم آباد، کوهدشت و الشتر و سراسر شهرستان دلفان جهت وداع با پیکر یار و دوست دیرین خود آمده بودند افزوده می‌شد. با نگاهی به مشایعین به راحتی می‌شد تشخیص داد که از همه طیف‌ها و جناح‌های سیاسی اعم از اصلاح طلب، میانه، اصول‌گرا و از همه‌ی اقشار، روحانیون، فرهنگیان، نظامیان، اداریون، سیاسیون و مسئولان حضور فعال توأم با تأثر دارند. گرچه یک جریان سیاسی خاص سعی داشت تشییع را به نفع خود مصادره کند اما این تشییع چند پیام و به عبارتی درس داشت:

۱- مردم ایران و خصوصاً مردم شیعه لرستان در همه‌ی زمان‌ها نشان داده‌اند که به روحانیت عشق می‌ورزند و روحانیت را ملجاء و پناه‌گاه خود می‌دانند. این وداع در واقع تجدید بیعتی با روحانیت و تجلیل از بیت محترم و مکرمی است که سال‌ها به تبلیغ و ترویج دین پرداخته است. چه مرحوم آیت‌اله و لد و چه مرحوم آیت‌اله محمدرضا کاظمی عموی بزرگوار این مرحوم و چه خود حجت الاسلام حاج شیخ علی آل کاظم که عمری به تبلیغ و ترویج و نشر احکام نورانی اسلام پرداخته و حاصل این مجاهدت علمی تألیف یا ترجمه‌ی بیش از ۱۵۰ اثر علمی ارزنده است و در سال‌های اخیر نیز بنا به نقلی به نگارش تفسیر قرآن اهتمام داشته است و بنا به اخبار واصله ۸ جلد از تفسیر ایشان در دست چاپ می‌باشد.

 این تشییع یادآور تشییع مرحوم آیت‌اله حاج شیخ تقی جهانگیری از دلفان، آیت‌اله شیخ ماشاء اله مروجی در کوهدشت و مراسم تکریم حجت الاسلام شیخ فرج اله عباسی،تشیع آیت الله حسن طاهری خرم‌آبادی و نیز تشییع باشکوه مرحوم آیت اله صدری و حجت الاسلام  سیف السادات درخرم آباد بود و همه این تجلیل و تکریم ها در واقع تجلیل از خدمات عالمان وارسته دین است درجریان مراسم به دوست عزیز و برادر دینی و البته رقیب سیاسی ام جناب حاج جواد صادقی عرض کردم خدا را شکر یکبار دیگر مردم علیرغم تبلیغات مسموم دشمن علیه روحانیت با حضور خودشان وفاداری خود به روحانیت را به اثبات رساندند.

۲-روحانیون بخصوص نسل جوان روحانیت باید بدانند مردم برای جایگاه علمی و دینی روحانیت ارزش قائل است و احترام لباس روحانیت به واسطه‌ی احترام به جایگاه رفیع علمی و روحانی روحانیت است، حفظ این جایگاه وظیفه‌ی خطیر روحانیون است، به اصطلاح حرمت امام‌زاده را متولی امام‌زاده باید نگه‌ دارد. باید مراقب بود دشمن کینه توز اسلام و بخصوص تشییع ممکن است کسانی را وارد مسلک روحانیون بکند و با لباس مذهب به بنیان‌های مذهبی ما حمله کند.

به تعبیر امام راحل و تیز بینمان (ره) که فرمودند اگر دیدید روحانی دزدی کرد نگوئید روحانی دزدی کرد بگوئید دزدی وارد لباس روحانیت شده است. پس حفظ شأن و جایگاه روحانیت در درجه‌ی اول به عهده‌ی خود روحانیون است که با جد و جهد علاوه بر مجهز شدن به سلاح علم و تقوی بصیرت دینی لازم برای دشمن شناسی و راه‌های مقابله با ترفندهای دشمن را کسب کنند و همواره از کیان شیعه و اسلام دفاع کنند و مراقب باشند به عاملی برای کسب قدرت و مکنت تبدیل نشوند.

۳-همه رقیب‌های سیاسی و انتخاباتی در تشییع حضور فعال داشتند. یقیناً جمعی از تشییع کنندگان افرادی بودند که در گذشته تلاش داشتند رقبای این مرحوم پیروز میدان باشند. اما امروز که دیگر خبری از رقابت نبود و پرده رقابت کنار رفته بود رفاقت بسیار پر رنگ خود را نشان می‌داد. پس می‌شود در فعالیت‌های سیاسی با حفظ اخلاق کریمه‌ی اسلامی رقابتی سالم داشت. تعبیر زیبایی که از مقام معظم رهبری نقل است که حضرت ایشان فرمودند حرکت سیاسی اگر از اخلاق جداشد بازی سیاسی است.

شنیدم که جناب حجت الاسلام حاج شیخ محمد محمدی رقیب گذشته مرحوم حجت الاسلام آل کاظم به محض شنیدن خبر بستری شدن ایشان بر بالین آن مرحوم حضور یافته و عمیقاً برای ایشان متأثر شده و گریسته‌اند.         

چقدر شیرین است که تمرین کنیم در اوج رقابت سیاسی رفاقت و برادری دینی را حفظ کنیم و رذایل اخلاقی که محصول تفکر غربی است را از خود دور کنیم.

 

*محمدرضا ملکی راد – کارشناس عالی رتبه استانداری

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 37در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۷
  1. احسنتم بر ملکی دوستار روحانیت

  2. ((چقدر شیرین است که تمرین کنیم در اوج رقابت سیاسی رفاقت و برادری دینی را حفظ کنیم ))
    ای کاش اینجور باشه ، اما … من و تو… ای انسان در اوج هم انسان باش.

  3. جناب ملکی راد در اینکه شما در کار اداری اخیرتان یعنی حوزه برنامه ریزی خبره هستین شکی نیست ولی عنوان عالی رتبه در عناوین کارشناسی استانداری وجود خارجی ندارد.شاید منظورتان کارشناس خبره یا ارشد بوده است.

    • حالا شهروند عزیز شما تمام مشکلاتت حل شده فقط مشکلت این جمله است

      • ضمنا چون اطلاع دارم عرض کردم که چنین القابی در ساختار اداری استانداری وجود خارجی ندارن.مرسوم هم هست که این دست القاب باید توسط شخص دیگری نسبت داده بشه نه اینکه آدم خودشو اینجوری تحویل بگیره.

  4. آن مرحوم بارها اعلام می کرد که هیچ تمایلی به رقابت های سیاسی ندارد ودیگران برای مطامع شخصی از وجود نازنین آن عارف بهره برداری می کردند حتی در دوره قبل عده ای ایشان را برای انتخابات تشویق کرده بودند که حاضر نشد مردم را به زحمت بیاندازد فرمود به سود مردم دلفان کنار می روم .عده ای که هیچ جایگاهی نداشتند از لجاجت ماندند ونتیجه چیزی شد که امروز مردم دلفان از آن به روز سیاه انتخابات یاد می کنند .خداوند آن فقید سعید را مرهون الطاف واسعه خویش قرار دهاد. یادش از خاطر ۱۵۰هزار دلفانی نخواهد رفت.

  5. با عرض سلام خدمت جناب آقای ملکی راد
    جناب آقای ملکی راد انصافا در تمام مدت، در اوج رقابت سیاسی رفاقت و برادر ی دینی را عملا به اثبات رسانده . و جای بسی تاسف است که بجای اینکه از نوشته ایشان بهره برداری درست بعمل آید ، به کلمه عالی رتبه تمرکز نمائیم .

  6. خیلی جالب بود

  7. با عرض سلام خدمت جناب آقای ملکی راد و تشکر از مطلب آموزنده و بسیار زیبا ایشون
    نکته ی که قابل ذکر می باشد ، تبدیل رقابت به رفاقت در عرصه سیاسی نوید بخش وحدت و انسجام ملی خواهد بود،همبستگی و انسجام ملی مهم ترین عامل بازدارانه در مقابل تهدیدات و نقشه های دشمنان ما است.

  8. جهت آگاهی شهروند گرامی درجه بعد از خبره درجه عالی است طبق اطلاع آقای ملکی راد پنج سال قبل با ارسال مستندات به تهران موفق به دریافت رتبه عالی شده است و مستندات در کارکزینی استانداری موجود است

  9. سلام و درود بر شما
    به عنوان یک طلبه ، وظیفه خود دانستم که این نگاه کریمانه را ارج نهم

  10. مطلب خوبی بود استفاده کردیم ولی دربند اول کم لطفی کردید چونکه حاج شیخ فرج الله عباسی انصافا هم علما وعملا از دیگر عزیزان علمائ کمتر نبود بلکه از بیشتر اعزه افضل بود

  11. با سلام،دوست گرامی جناب آقای ملکی راد،که متاسفانه افتخار آشنایی با شما را پیش از این نداشته ام.ضمن احترام و تشکر فراوان از حضرتعالی،بابت احترامی که برای روحانیت معزز قائل هستید که قطعا همین احترام و اعتقادتان هم باعث شده تا رنج سفر را بر خود هموار سازید و در این مراسم شرکت نمایید،اما باید خاطرنشان کنم که ما حافظه مان را از دست نداده ایم.این نوشتار شما اگرچه در نگاه اول به نظر میرسد در کنه آن نیت خیر خواهانه ای قرار دارد اما مصداق ضرب المثل قدیمی یکی به میخ و یکی به نعل زدن است. این جماعت بی سابقه ای که شما شاهد آن بودید متشکل از تمامی افرادی بود که خود به نیکی به ایمان و راست کرداری و پاک سرشتی و تبار درخشان این عالم وارسته آگاهی داشته و دارند و به بیان دیگر این بزرگوار در قلب مردم جا دارد و محبوبیتش را به خاطر پست و مقامهای سیاسی و انتساب به این جناح و آن جناح به دست نیاورده و فارغ از تقسمیبندی حاضران و عزاداران به طرفدار و رقیب و اصولگرا و اصلاح طلب و این و آن،در واقع این حضور کاملا بی سابقه ناشی از قضاوت وجدان عمومی جامعه و قضاوت قلب مردم بود در مورد انسانی راست کردار و راستگو که در تمام عمرش و در شرایطی که پست و مقام داشت ذره ای از راه خدا به راه ناثواب نلغزید و حتی بارها با مقاومت در مقابل خواسته های خلاف قانون طرفداران خود گاهی موجبات رنجش آنها را نیز ناخواسته فراهم میکرد اما راه حق و عدالت را هیچگاه با راضی نگه داشتن طرفدارانش به هر قیمتی معاوضه نکرد و این قضاوت نگارنده نیست بلکه قضاوت عموم مردم است.او مجتهد زاده ای بود که حتی پدر بزرگوارش نیز در وطن خود غریب افتاد،مجتهد،مرجع بزرگ تقلید و عالم ربانی و نستوهی که با وجود شخصیت والامرتبه و ملی که دارد اما حتی برای برگزاری یادمان او و مزین کردن خیابانی به نام نیکش در زادگاه خود، هزارجور کارشکنی انجام شد تا جلوی این اقدام را هر طور که هست بگیرند و در تمام این سالها سعی در نادیده گرفتن ایشان داشته و دارند.درست کاری شبیه به آنچه شما میخواهید انجام دهید که امیدوارم عامدانه نباشد.دقیقا چند سال قبل هم اتفاق مشابهی صورت گرفت،خواستند برای مرحوم آیت الله شیخ فرج الله کاظمی ( ره ) کنگره ای برگزار کنند اما با هزار جور فشار و کارشکنی غیر قابل باور،کلی اسامی دیگر اضافه شد تا به خیال خود با کمرنگ کردن نام آن بزگوار در میان اسامی چندین روانشاد والامقام دیگر از تاکید بیشتر بر روی نام نامی آیت الله کاظمی بکاهند.اما قلب و احساس مردم را با اینجور اقدامات نمیتوان تحت تاثیر قرار داد.حالا این قیاس و همسان سازی شما دقیقا همین خاطره را برای ما یادآوری کرد.
    در واقع این ظن همینجا پیش می آید که اتفاقا کسی که سعی در مصادره کردن ماجرا به مطلوب خود دارد شما هستید نه دیگرانی که آنها را متهم مینمایید،اما اگر نیت شما کاملا خیرخواهانه و از روی صدق و صفاست علاقمندم بدانم که در کجای این مراسم اقدامی صورت گرفت که نشان از نیت مصادره ی این مراسم از سوی آن جناح مغضوب شما داشت؟ آیا خود همین نوشتار برای شما مستمسکی نشده تا بتوانید با توسل به آن نشتری به دیگران بزنید؟!!!من خدای ناکرده پیشاپیش شما را متهم نمیکنم و ضمن احترام،تنها و تنها دوست دارم جواب این سوال را بدهید تا حقیقت بر ما هم آشکار شود.اما ناگزیر، هدف مستتری که از نوشتار شما به ذهن متبادر می شود و به نظر میرسد آگاهانه در این مطلب طرح گردیده،تخفیف دادن این حضور با شکوه مردم است که با تمسک به مقایسه ای که کرده اید سعی داشته اید آن را انجام دهید،اما گمان نمی رود که این قیاس و اقدام کارگر بیفتد.چرا که چنین وداع و مراسم تشییعی هیچگاه در این شهر سابقه نداشته است که شرح دلایل آن هم به تفصیل داده شد.و اما دیگر اقدامی که انجام داده اید و جای تعجب دارد تغییر نام فامیل این بزرگوار از آل کاظمی به آل کاظم است که به نظر میرسد این اقدام را هم آگاهانه برای جدا کردن این شخصیت والامقام از خاندان او انجام داده اید که خدمات این خانواده ی فرهنگی به مردم و انقلاب بر هیچ کسی پوشیده نیست که شاهد این مدعا هم تقدیم شهدای گرانقدر و متعددی از جوانان رشید این خانواده ی مردمی و ریشه دار به اسلام و انقلاب است.شاید منبع شما برای تغییر هویت، پیام تسلیتی ست که از سوی آقایان دوستی و عباسی فرد و حضرتی در روزنامه ی اعتماد و سایت میرملاس منتشر شده که در آنجا هم به اشتباه ایشان را آل کاظم معرفی نموده اند.

  12. پاینده باشی

  13. با سلام خدمت جناب ملکی
    شهروند عزیز درست فرموده اند اخلاق از همین جاها شروع می شود دیگران باید به ما عالی رتبه بگویند لرستان زمین خورده بنرستان شده است عنوان پرستی نوعی ….

  14. سلام و درود
    آقای ملکی راد؛
    شما که خودتان را کارشناس عالی رتبه نامیدید!!!
    بنظرم این شما هستید که سعی در سیاسی کردن تشییع این پیکر پاک را دارید
    معلوم است که صحبتهایتان بوی سیاسی کاری میدهد
    چرا نام فامیلی ایشان را تغیر دادید مگر این خانواده بزرگ را نشناختید

  15. عرض ادب حضور فخیم مدیران محترم سایت میر ملاس. درود بر شرافت و غیرت ملی و مذهبی تان در پوشش کامل ارتحال جانسوز علامه بی نام و نشان مرحوم آقا علی مظلوم که علی وار مظلوم زیست و مظلوم ماند و مظلوم هم از دنیا رفت…………………………………………………….. اما گلایه ای دارم و آن اینکه اجازه دروغ پردازی را به هیچ احدی ندهند مطالب را قبل از درج و انتشار مرور کنند . اگر برای صفحات سایت با کمبود مطلب مواجهند اعلان عمومی دهند تا همکاران خردمند به یاری آیند…. مقاله جناب ملکی راد را خواندم و مرور کردم با تمام احترامی که برای ایشان قائل بودم و او را فردی مذهبی و متقی و بیش از ۲۰ سال به ورع میشناختم به دلایل ذیل این مطالب را خلاف واقعیت و وهن آشکار شعور و آگاهی مردم دلفان و مصادره حرکت معنوی آنان به منظور اغراض نا پاک سیاسی میدانم : ۱- در قبل از بند ۱ آورده اند : گرچه یک جریان سیاسی خاص سعی داشت تشییع را به نفع خود مصادره کند ” . این عبارت و جمله جای تاسف دارد. دروغ محض است . زیرا بنده در معیت یک نفر از بستگان مرحوم آقا ساعت ۱ بامداد روز وداع در منزل آن مرحوم حاضر بوده ام چون وداع مردم قدرشناس و ملت داغدار دلفان را با آن عالم بزرگ حق مسلم مردم دانسته و به رغم عدم رضایت بیت شریف ایشان بدون هماهنگی با طیف یا جریان خاص سیاسی ساعت ۱/۳۰ دقیقه بامداد پیکر مطهر را به شهرستان دلفان منتقل کرده ام. خدا را گواه میگیرم نه با مردم تماس داشته ام نه با هیچ یک از مسئولین. جالب تر آنکه احدی از مسئولین سیاسی شهرستان دلفان را هم نمی شناسم و با احدی هم مذاکره نکرده ام .در این قدم بزرگ هم نه رای سیاسی و نه سیاست بازی در کار بوده است. حرکتی منحصرا” معنوی و ناظر به زیارت دستان پینه بسته ای بوده که درد و رنج و آلام شیخ علی مظلوم را طلب داشته اند. در معیت آن پیکر مطهر جز سه نفر شخص دیگری هم حاضر نبوده است و چون شرعا” حضور داشته ام لازم دیدم شما و مخاطبان را در جریان قرار دهم .۲- در اثبات این ادعا کافی است از مردم و مسئولین و حتی مدیران محترم سایت میر ملاس و سلام دلفان حقیقت را بخواهید تا ثابت شود وداع مردم تا روز تشییع جزو برنامه نبوده است. در این رابطه از مدیران محترم سایت تقاضا دارد در امر روشنگری و بیان حقیقت که وداع جزو برنامه نبوده است صریحا اظهار نظر فرمایند .۳- در بند ۲ عبارتی بسیار نامانوس و غیر متناسب با موضوع آورده اند که بیش از پیش موجب تاثر گردید ؟ آورده اند : به تعبیر امام راحل و تیز بینمان (ره) که فرمودند اگر دیدید روحانی دزدی کرد نگوئید روحانی دزدی کرد بگوئید دزدی وارد لباس روحانیت شده است.”. جناب ملکی راد : به دلالت سوابق تمامی زندگی فقهی علمی سیاسی و شخصی و خصوصی علمای لرستان تاکنون کسی به اسم دفاع از روحانیت چنین جسارتی به ساحت مقدس روحانیت نداشته است. بیت شریف آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی و سلاله ی پاکش جز در راه خداشناسی قدم بر نداشته اند. من و شما اگر با خدا آشنایی ظاهری پیدا کرده ایم به برکت وجود آن خانواده است. در قداست این شجره ی طیب هیچگونه تردیدی نبوده و نیست و بنده قادر به فهم این عبارت سخیف نبوده و نیستم. اینجا باید بر شما فقط تاسف خورد و بر کسانی که شما را به عنوان نامزد انتخابات معرفی و یا از شما هواداری دارند. ۴- متذکر میگردد حرکت خود جوش مردم در روز وداع صرفا” معنوی و فارغ از هر گونه رنگ و بوی سیاسی بوده است. جناب ملکی راد به نظر باید از خداوند بزرگ بخاطر این دروغ آشکار مغفرت طلبیده و در قبال شعور و دانش و معرفت مردم قلم تان سر تسلیم فرود آورد. این حداقل چیزی است که از شما توقع دارد تا به جای سیاسی خواندن و وهن شعور مردم آگاهی بیشتری پیدا کند. راه کسب رای مردم دروغ نویسی نبوده و تاکید میکنم دلفان و این حرکت معنوی و خودجوش سیاسی نیست و شما را به تقوای قلم و به کار انداختن خرد فرا میخوانم. شما که حتی آقاعلی را آل کاظم ؟؟؟؟ خطاب میفرمایید چگونه قلم بدست میگیرید. بهتر آن است که به جای کسب رای از مردم بر باورهای شان اهانت نفرمایید.از شما به عنوان مدعی أصول گرا انتظار میرفت حداقل أصول انسانی را زیر پا نگذارید و موضوعی معنوی را به سیاست نکشانید شما که عاجز از بیان حقیقت و عدالتید بهتر است دنبال ربایش اندیشه ها و باور پاک مردم نباشید به نظر چشمان تان یارای دیدن عظمت و شکوه معنوی مردم دلفان را نداشت.

  16. باسلام،خدمت برادر عزیز مردمی خودم جناب آقای ملکی راد که احترام به روحانیت ودردانسان داشتن را درد خداداشتن ایشان می دانم امید وارم همیشه در پیشبرد برنامه های استان موفق باشندآدم های مثل ایشان در این استان زیاد نیستند.

  17. هر کس رو به بهایش عطایش بخشند و یقینا این عالم وارسته بر گردن همه ی ما ها حق دارند خدایش رحمت کناد

  18. شما را به خدا قسم می دهم بروید کنار و میدان را به جوانان بسپارید. ۳۵ سال خدمت کردید کافیه

    • سلام بر علیرضای بزرگوار
      بسیار خوشحال میشوم که دلیلتان برای این تقاضا را بیان کنید . اولا اینکه آقای ملکی راد سن و سال بالایی ندارن و حدود ۵۳ سال سن دارند
      که اوج تجربه و انرژی است
      و ثانیا بنده با میدان دادن به جوانها موافقم ولی ای کاش این حرف شما منصفانه باشد و نسبت به همه این دیدگاه را داشته باشین

      به امید آنکه همه با بینشی عمیق تر به مسائل نگاه کنیم

  19. بسمه تعالی
    اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

    بی تردید ارتحال جانسوز اندیشمند فرهیخته و نویسنده توانا و استاد وارسته
    حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی آل کاظمی نماینده ادوار گذشته شهرستانهای دلفان وسلسله در مجلس شورای اسلامی وامام جمعه سابق پاکدشت که عمری را با خلوص نیت و مجاهدت مستمر در مسیر پاسداری از حریم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خدمت به اسلام و مسلمین سپری نمود،مصیبتی بزرگ برای جامعه حوزوی و مراکز علمی و دانشگاهی و عموم مردم مسلمان استان بویژه شهرستان دلفان و همه ارادتمندان آن عالم فرزانه بود که قلوب همگان را جریحه دار نمود و الحق که قاطبه مردم فهیم و قدرشناس شهرستان و هم استانی های عزیزدر مراسم وداع با پیکر پاک و مطهر آن روحانی جلیل القدر به شایستگی و با شور و شعور عمق ارادت توأم با اندوه خود را به آن یار دیرینه امام ، انقلاب و مقام معظم رهبری به منصه ظهور رساندند، ضمن سپاس فراوان از این حضور زیبا و تاریخی بدینوسیله به آگاهی شما مردم فهیم وولایتمدار شهرستان دلفان و هم استا نی های محترم می رساند
    مراسم هفتمین روز عروج ملکوتی آن عالم ربانی
    و مجاهد نستوه در روز یکشنبه مورخ ۱۵/۶/۹۴
    راس ساعت ۳ بعدازظهر در محل مصلی شهر نورآباد
    از طرف بازماندگان و ستاد برگزاری مراسم شهرستان دلفان برگزارمی گردد، حضور با شکوه شما مردم عزیز دراین مراسم همچون روز وداع،موجب ارج نهادن به مقام شامخ و شادی روح پاک و مطهر آن فقید سعید خواهد بود .
    ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی آل کاظمی شهرستان دلفان

  20. جناب آقای ملکی راد رومشگانی از افاضات شما بوی سیاسی کاری به مشام میرسد که شعور مردم خصوصا دلفانیها را نشانه گرفته اید شما که خود را عالی معرفی کردید میبایست آداب سخن گفتن را نیز به صورت عالی بدانید که باعث رنجش افراد کثیری نشوید که خدای ناکرده اتفاق دوره قبل در انتخابات مجلس خرم آباد برای شما تکرار گردد سخن گوی پرورده پیر کهن بیاندیشد انگه بگوید سخن وبدانید مردم دلفان در انتخابات ریاست جمهوری و با بالاترین درصد رای به دکتر روحانی نظر خویش را اعمال نمودند و به امید خدا در اسفند ماه نیز اینگونه خواهد شد

    • با سلام خدمت دلفانی عزیز

      من به جمله خودتا استناد میکنم “میبایست آداب سخن گفتن را نیز به صورت عالی بدانید” و شما را به رعایت اخلاق در ه کار بردن الفاظ و لحن دعوت میکنم و به شخصه برای دغدغه اجتماعی و سیاسی شما احترام قائلم ولی بیایم هیچ کداممان اخلاق فراموش نکنیم

    • آقای دلفانی بزرگوار
      بنده اطلاع موثق دارم که جناب ملکی راد به احتمال فراوان گزینه اصلی دولت تدبیر و امید برای حوزه خرم آباد باشن و آرای بسیار نزدیکی به هم دارند و همینطور لازم بدکر است که جناب ملکی راد از بروکراتهای قوی ایست که در زمان آقای رفسنجانی باید و پرورش یافت و خود نیک مدانید که آقایان روحانی و رفسنجانی تا چه اندازه اتفاق نظر دارند

      پیروز و موفق باشین بزرگوار

  21. جناب ملکی شما باید به اذهان عمومی پاسخگو باشید که با چه هدفی شهرت این عالم فرزانه راتغیر دادی وسعی در سیاسی کردن مراسم کم نظیر ایشون داشتی ایا کسی از شما دعوت بعمل اورده این مطلب رو بنویسی اگر قصد معرفی خود برای انتخابات اینده داری این روش مناسبی نبود؟

  22. با سلام و تشکر از همه خوانندگان محترمی که به عنوان موافق یا مخالف اظهار نظر فرموده اند ذکر چند نکته را برای رفع ابهام لازم می دانم ۱-بهتر است عزیزان منتقد حداقل یکبار دیگر متن را مرور کنند البته با تعمق و ذهن خالی از غرض تا متوجه شوند که حقیر از ارادتمندان این عالم وارسته و والد مبارز و انقلابی ایشان که ملجا مبارزینی همانند شهید نواب صفوی بوده ا ند هستم یا خیر مزید استحضار دوستان منتقد بنده از وابستگان سببی آن مرحوم هستم۲-اینکه روحانیون جوان را دعوت به عمل به سیره بزر گانی همانند فقید سعید آل کاظمی نموده ام دفاع از شخصیت اوست یا توهین و تخریب ۳-مثال زدن مراسم تشییع و تکریم شخصیتهای روحانی و فرزانه ای همانند آیت الله طاهری خرم آبادی آیتالله صدری حجج اسلام مروجی و فرج الله عباسی و جهانگیری چه چیزی از جایگاه علمی آن رحیل عزیز کم میکند بنده که در مقام تشبیه شخصیت علمی اعزه نامبرده بر نیامده ام ۳تغییر نام صرفا اشتباه تایپی بوده و لا غیر کما اینکه در سطر دیگر بجای کلمه والد آیت ا لله ولد ذکر شده ۴ خدایی که عالم به نیات درونی است شاهد می گیرم جز نیت دفاع از جایگاه رفیع علمی و مبارزاتی بیت محترم آل کاظمی منظور دیگر نداشته ا م پس چشمها را باید شست و …. ۴-از قلم افتادن نام استاد مسلم حوزه فخر شیعه مر حوم آیتالله محمدرضا قبادی آدینه وند (استاد نحوی )ناشی از نسیان بوده.است

  23. درود بر جناب ملکی راد الحق والانصاف زیبا فرمودید .مرحوم کاظمی فرزند شخصیت بی نظیری چون آیت الله شیخ فرج الله کاظمی ره است که به همراه شخصیت های دیگری چون مرحوم آیت الله شیخ تقی جهانگیری مرحوم آیت الله حاج سید جواد موسوی در دلفان مرحوم آیت الله کمالوند در خرم آباد مرحوم آیات اعظام عباسی و آدینه وند و مروجی در کوهدشت و…بر بیشتر مردم حق داشتند وسزاور چنین احترامی بوده اند .
    متاسفانه همواره عده ای واقعیت ها را وارونه جلوه می دهند .
    به هر حال رحلت این بزرگان ثلمه ای بزرگ است بر اسلام

  24. یاد بعضی نفرات روشنم میدارد،قوتم میبخشد

    باسلام وعرض ادب خدمت جناب آقای ملکی راد بابت گفتمان حکیمانه و دلسوازنه اش که بی شک دغدغه حمایت از روحانیت است تاشخص یااشخاصی خاص وهمچنین سپاس ازمسولین مردمی میرملاس بابت پوشش خبری رحلت جانگدار آن پارسای بی ریا وآن خدوم خستگی ناپذیرفقید سعید مرحوم آل کاظمی ….
    خدمات ارزنده و زحمات ومجاهدتهای فراوان مرحوم علی آل کاظمی و پدر بزرگوارشان مربوط به مردم دلفان نبوده بلکه جغرافیای آن فراتراز استان لرستان وشهرستانهای همجواربوده است بنابراین مردم فهیم ما بدلیل ارادت و عشق وعلاقه شخصی به مرحوم آل کاظمی و پدربزرگوارشان از شهرستانها وروستاها ی دور ونزدیک طی طریق نموده ومشتاقانه ولی بادلی اندوهگین خودرابه وداع آخر باآن بزرگوار نمودند همه آمده بودند ازهرگروه سیاسی موافق ومخالف از قشر دانشگاهی تاکارگری ازکارمند تاکشاورز هرکدوم با هردیدگاه ونظر فکری صرفا به نیت پاسداشت خدمات آن مرحوم آمده بودند تنها وتنها بدلیل دوستی با ان حضرت امده بودند چه اینکه بقول دکترشریعتی آنچه دو روح را درغربت این آسمان وزمین بی درد دردمند می دارد ونیازمند وبی تاب می سازد دوست داشتن است اما تاسفا برخی دلشان وصداقتشان واحساسشان کاذب و دروغین است ودرهمه حال به همه چیز بسان یک معامله ویک سوژه برای پیشبرد اهداف نامبارک خود میدانند متاسفانه بااینکه اکثریت تشیع کنندگان ازمریدان ان مرحوم بودند و سودای رابطه مرادومریدی داشتند اندکی از خویشاوندان نه چندان خویشاوند و دوستداران نه چندان دوست آن حضرت بدنبال اهداف سیاسی بودند وپس از شنیدن خبرفقدان به تحرک افتاده ودنبال سازوکاری بودند که ازاین امر مقدس به هدف نامقدسشان که همانا مصادره این عظمت به نام ،با نام کوچک خود بود اما بی شک این خیال ذهی باطل است چراکه مرحوم آل کاظمی ازآن عموم مردم بود نه گروه وافراد خاصی که برخی ها هم اینک نیز نان نام آن بزرگوار را می خورند اما برکسی پوشیده نیست که بهترین دوستان آل کاظمی از تهیدستان ومحرومان بودند نه توانگران بی تعهدوسیاسیون سیاست باز واما بقول حضرت حافظ: حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج فکرمعقول بفرما گل بی خار کجاست….
    درپایان ضمن پوزش بابت پراکندگی مطالب و طولانی شدن عرایضم امیدوارم فقدان این شخصیت بزرگ علمی ودینی وانسانی درس بزرگی برای ما بازماندگان باشد که زندگی وپستهای دنیوی کوچک تراز آن است که دلمان بر آن بلرزد

  25. عرض سلام به محضر جناب آقای ملکی راد…
    به نظرم نگارش متنی کوتاه با این حجم از اشتباه که خودشما نیز به آن معترفند دقت نظر شما را در نوشته های بعدیتان میطلبد. ضمن اینکه اعتراف شما بر اشتباهاتتان ستودنی ست…
    موفق باشید

  26. خدمت دوستان عزیر که واژه کارشناس عالی رتبه استانداری می تازند باید عرض کنم که جناب ملکی راد سوابقی چون فرمانداری کوهدشت و ازنا ، ریاست آموزش و پرورش ازنا ، مدیرکل امورشهری و روستایی استان ، مدیر کل امور هماهنگی اقتصادی استان، و معاونت برنامه و بودجه استانداری را در کارنامه خود دارند و اخیرا نیز مشاور ارشد استاندار بوده اند و نیازی به این القاب ندارن که بود و نبودش نه چیزی به ایشان اضافه می کند و نه چیزی از ایشان کم میکند که دوستان چنین برآشفتند که آی آی این منصب را ایشان ندارند

    موفق و پیروز باشین همه دوستان بزرگوار
    و به امید انکه به غرض تر موضع بگیریم

  27. باسلام وتشکر از سایت وزین میرملاس .بنده هم به نوبه خود مطلب اقای ملکی رادعزیز راخواندم .ا یشان ضمن بزرگداشت مقام روحانیت وتکریم شخصیت مجاهد وفقیه عالیقدر مرحوم ایت الله کاظمی وفرزند برومندش مرحوم استاد علی ال کاظمی .چند نکته در متنشان باعث تکدرخاطر عزیزان بوده است ۱- اشاره به بهره برداری سیاسی گروهی از ایشان که به گمان اینجانب جناب اقای ملکی راد هم خود از این قاعده مستثتی نیست چون که در حال فعالیت سیاسی است وهم اینکه از بین این همه جمعیت وروحانی تصویر پدر خانم بزرگوار خودشانرا در سایت اورده اند ۲-در بین همه اقشار جامعه ترتیب ودرجاتی وجود دارد مثلا دربین نظامیان سرباز .درجه دار .افسر ….سر لشکر …سردار و….وجود دارد .فرهنگیان هم رتبه های خاص خود رادارند .اساتید دانشگاه . پزشگان و…….هر کدام شان ومنزلت خاصی دارند .حال اگر هر قشر وصنفی را در یک رده مقایسه کنیم جفا به افراد رتبه های بالاتر است .لذا باتوجه به مثال بالا باید عرض شود که مرتبه وجایگاه مجتهد نستوه ایت الله مجاهد وفقیه عالیقدر مرحوم حاج شیخ فرج الله کاظمی جایگاه وی
    ژه ای بوده وهست ومقایسه بعضی از بزرگان (البته نه همه)در حد واندازه ایشان مقایسه درستی نیست
    وبعضی از بزرگوارانی را که برشمردید هرچند که بعدها به مراتب وجایگاه بالایی رسیدند ولی کماکان خودرا
    شاگرد ایشان میدانستند واز اینکه در محضرشان تلمذ نموده بودند افتخار میکردند .

    • حجه الاسلام محمد مهدی روشن( پدر خانم آقای ملکی راد) از چهره های استانی هستند. کیه که از سابقه مبارزات سیاسی ایشون اطلاع نداشته باشه چه در زمان جنگ در جبهه ها و چه در زمان انقلاب و طاغوت مبارزات ایشون زبانزده. سالها رنج زندان و تبعید رو به جون خریدند . مدرس حوزه هستند و در سنگر های سیاسی استان حضور فعال داشتند . علی رغم اصرار دیگران همیشه از پست و مقام کناره گیری کردند مگر جایی که واقعا نیاز بوده. خدمات ایشون در حوزه ، سپاه، جهاد سازندگی، دفتر نمایندگی ولی فقیه، حج و زیارت و … ستودنیه. آثار ایشون رو مطالعه کنید تا به عمق بزرگی و پایمردی این مرد پی ببرید . ایشون افتخار لرستان هستند . درست نیست که به خاطر مقاصد سیاسی خودتون به ایشون بی احترامی کنید .

  28. شما که افتخار شاگردی ایت الله ادینه وند راداشتید بعیداست ایشان را فراموش کنید مگر بفرمایید هرانکس ازچشم افتاد ازدل برفت

  29. این هم یه جور تبلیغ است چکار کنیم کاریش نمیشه کرد چراکه هردم از این باغ بری میرسد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.