تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

دکتر کریمی فر : جشنواره ها و کنفرانس های علمی باید محل اندیشیدن ،تولید فکر و خلاقیت باشد

  • کد خبر : 74670
  • 14 شهریور 1394 - 9:47

  به گزارش میرملاس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اختتامیه شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک معلمان ایران گفت : ۲۶کارگاه تخصصی ،۴۴ مقاله پژوهشی و ۱۱سخنرانی علمی حاصل ۴روز هم اندیشی و تبادل تجربه قریب به ۶۰۰نفر از اساتید برجسته فیزیک کشور و دبیران پژوهشگر ۳۰استان کشور در شهر خرم آباد لرستان بود  […]

DSC01883

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اختتامیه شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک معلمان ایران گفت : ۲۶کارگاه تخصصی ،۴۴ مقاله پژوهشی و ۱۱سخنرانی علمی حاصل ۴روز هم اندیشی و تبادل تجربه قریب به ۶۰۰نفر از اساتید برجسته فیزیک کشور و دبیران پژوهشگر ۳۰استان کشور در شهر خرم آباد لرستان بود 

دکتر گودرز کریمی فر افزود : کنفرانس آموزش فیزیک معلمان ایران و کنفرانس هایی از این دست باید محل اندیشیدن ،تولید فکر و خلاقیت باشد .وی خاطر نشان کرد : معتقدم که برای گفتن همیشه وقت هست ولی برای اندیشیدن ممکن است دیر شود ،پس باید هم خوب اندیشید و هم اندیشه خوب  علمی پرورش داد . کریمی فر با اشاره به اینکه باید در این کنفرانس  ها باید اندیشه خوب علمی با رویکرد تحقیق و پزوهش انجام گیرد، افزود: روند کنفرانس‎ها باید مستمر، کیفی، علمی و مطلوب باشد و نباید از اقیانوس فیزیک جدا شویم چراکه فیزیک  را دانش مادر و علمی  پاسخگو می دانیم . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه  گفت :  از آن جائیکه فاصله بین خوب دیدن و دیدن خوب بسیار است باید به دانش فیزیک  هم خوب نگاه کرد و هم با نگاه خوب علمی، فیزیک را پی‎ریزی کرد.

کریمی‎فر اضافه کرد: فیزیک پدیده‎ای ایستا نیست بلکه علمی کارا، زیبا و پویا است و همچنین تلفیقی از مجموعه کلیدواژه‎های فنا، یارا ، زیبا و کارا است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: معنا را باید در علم فیزیک جستجو و خلق کرد. خلق معنا در علم فیزیک یعنی آشنایی با دستاوردهای جدید علمی و روش های پژوهشی .کریمی فر  خاطرنشان کرد: این کنفرانس ها به ما  یاد می‎دهد که چگونه راهکارهای جدید و  ایده‎های علمی را بیابیم و ببالیم و بدانیم و بمانیم . دکتر کریمی‎فر اظهار کرد: ما استادان فیزیک را کسانی می‎دانیم که هم بر تفکر آموزش و هم بر آموزش تفکر مسلط هستند و می توانند یادگیری های واقعی را نماد سازی و نهاد سازی کنند. رئیس دبیرخانه اجرایی شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک معلمان ایران در ادامه  گفت: در آموزش و پرورش مصمم هستیم یادگیری عمیق، کیفی و مطلوب را جایگزین یادگیری حافظه‎محور کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین کنفرانس‎هایی میل به علم‎آموزی را بالا می‎برد، یادآور شد: در شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک ۲۶ کارگاه تخصصی برگزار و ۱۲۱ پوستر ارایه و ۴۴۱ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که هر کدام از آنها نمونه‎ای عالی در نوع خود بودند.

کریمی‎فر   در ادامه با اشاره به پذیرش ۵۵۰نفر از اساتید و دبیران پژوهشگر فیزیک سراسر کشور خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه علمی یکی از اقدامات جانبی این همایش بود.وی در ادامه به سخنران ۱۱ نفر از اساتید برجسته و مدیران کشوری در این همایش اشاره کرد و گفت : قریب به یک سال است که همکاران ستادی ما در آموزش و پرورش تلاش می کنند تا کنفرانسی بایسته و شایسته برگزار کنند و با تدبیر ،توکل و تلاش  مدیران دستگاههای اجرایی و حمایت استاندار محترم لرستان شاهد کنفرانسی علمی و کیفی بودیم  . کریمی فر تاکید کرد : قطعاً کاستی هایی هم وجود داشته که امید است با نگاه بلند و همت علمی  همکاران و مهمانان کنفرانس بخشیده شود .
دبیر کمیته اجرایی شانزدهمین کنفرانس فیزیک ایران هم در سخنانی به تلاش چند ماهه عوامل اجرایی این کنفرانس اشاره کرد و گفت : ۱۶کمیته در قالب دبیرخانه کنفرانس  چندین ماه صادقانه و خالصانه تلاش کردند تا میزبان خوبی برای اساتید ،پژوهشگران و هم وطنان از سراسر کشور باشند . سیده منصوره شاهرخی افزود : این کنفرانس در قالب ارائه مقالات علمی و پژوهشی ،کارگاههای تخصصی ، سخنرانی های علمی و آزمایشگاههای فیزیک   محلی برای تقویت دانش همکاران و آشنایی آنان با نوین ترین شیوه های تدریس و آزمایش  درس فیزیک بود . شاهرخی در ادامه از حمایت های استاندارو معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی تقدیر کرد و گفت : با همکاری و همدلی دستگاههای اجرایی لرستان شاهد برگزاری باشکوه کنفرانس فیزیک بود

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.