تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مشکل زمین‌های وقفی«درب گنبد» پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 74722
  • 14 شهریور 1394 - 16:49

     استاندار لرستان از پیگیری مشکل زمین های وقفی شهر درب گنبد این شهرستان خبر داد. به گزارش میرملاس ، بحث املاک موقوفی شهر درب گنبد به عنوان مامن امامزاده محمد(ع) در شهرستان کوهدشت مسئله ای بوده که سال هاست بدون حل باقی مانده تا مردم این شهر همچنان اجاره نشین اداره اوقاف باشند. هوشنگ […]

716087

 

 

 استاندار لرستان از پیگیری مشکل زمین های وقفی شهر درب گنبد این شهرستان خبر داد.

به گزارش میرملاس ، بحث املاک موقوفی شهر درب گنبد به عنوان مامن امامزاده محمد(ع) در شهرستان کوهدشت مسئله ای بوده که سال هاست بدون حل باقی مانده تا مردم این شهر همچنان اجاره نشین اداره اوقاف باشند.

هوشنگ بازوند در حاشیه سفر به شهرستان کوهدشت و شهر درب گنبد در گفتگو با مهر با اشاره به مشکل زمین های موقوفی درب گنبد، اظهار داشت: با توجه به وجود اختلاف نظرات و سلایق مختلف در رابطه با موضوع زمین های موقوفی درب گنبد، کشاورزان این شهر با مشکلی چندین ساله روبرو هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم در جلسه هایی که با مسئولان اوقاف برگزار خواهد شد این مشکل هم برطرف شود.

استاندار لرستان همچنین در حاشیه آیین افتتاحیه پروژه های درب گنبد، محل اجرای طرح بلندترین آبشار مصنوعی ایران در این شهر زیارتی را مورد بازدید قرار داد.

بازوند در این رابطه نیز  با ابراز رضایت از این طرح گفت: ایجاد آبشار مصنوعی می تواند علاوه بر افزایش تعداد بازدید یک میلیون نفری زوار استان های همجوار از درب گنبد، زمان ماندگاری زوار و گردشگران را از نیم ساعت به چند ساعت افزایش داده و موجب رونق اقتصادی شهر درب گنبد شود.

بنابراین گزارش شهرزیارتی درب گنبد با نزدیک به ۱۰ هزار نفرجمعیت از شهرهای تابعه کوهدشت است که یکی از نوادگان امام «موسی بن جعفر(ع)» به نام «امام زاده محمد»، معروف به «شاهزاده محمد» در آن آرام گرفته است.

این شهر به واسطه وجود مرقد مطهر این امامزاده به یکی از اماکن زیارتی غرب کشور تبدیل شده که هرساله در ایام نوروز پذیرای زائران بسیاری از استان های همجوار لرستان است.

در این راستا کوهستان فیروزکوه در ضلع شرقی این شهر بستر آماده و مناسبی برای ساخت یک آبشار مصنوعی است که اجرای این پروژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا با پمپاژ آب رودخانه سیمره به قله این کوهستان شاهد سرازیر شدن آبشار مصنوعی از قامت صخره های بلند آن باشیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=74722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. انشاالله که استاندار محترم پیگیر (جاده مرگ) جاده زانوگه.پل سیمره باشد این جاده دارای بیشترین آمار تصادفات جاده ای استان میباشد که متاسفانه بدون هیچ اعتباری رها شده است وتنها به روکش آسفالت آن توجه میشود ونقاط حادثه خیزآن همچنان حادثه آفرین میباشد.

  2. آقای استاندار از شما سپاسگذاریم بخاطر پی گیری طرح آبشار مصنوعی ولی کاش به فکر جاده زانوگه به درب گنبد باشید چون عده زیادی از مردم برای دیدن آبشار از این جاده عبور میکنن که همه ما شاهد مرگ خیلی ها در این جاده هستیم.فکری به حال جاده کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.