- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندارلرستان:فقرمطالبه گری یکی از موانع توسعه لرستان

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ هوشنگ بازوند روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت :در لرستان گرفتار فقر مطالبه گری هستیم و افکار عمومی بایستی طرح های زیرساختی و اساسی را مطالبه گری نمایند چون توسعه واقعی با ایجاد امکانات زیربنایی و زیرساختی فراهم می شود .

وی ادامه داد: وقتی سیاسیون و نخبگان شعار مطالبه گری را مطرح کنند مردم هم به دنبال آنان حرکت می کنند اما نخبگان و سیاسیون لرستان در این زمینه چه کرده اند ؟!

این مسئول اظهار داشت : امروز سیاسیون و نخبگانی که کاری از دست شان می آید وقتی از استان می روند دیگر استان خود را فراموش می کنند و حتی نیم نگاهی هم به لرستان ندارند.

وی معتقد است : نمایندگان ادوار گذشته به سبب مسوولیت نمایندگی و تجربه های گذشته می توانند کمک فراوانی به توسعه در لرستان داشته باشند .وی بیان داشت: توقع ما از نمایندگان دوره های قبل مجلس این است که مجمع نمایندگان ادوار را تشکیل دهند و با پایان دوره نمایندگی نیم نگاهی هم به لرستان داشته باشند اما متاسفانه بر خلاف دیگر استانها در لرستان مجمع نمایندگان ادوارندارد .

 

این مسول ، با اشاره به نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی گفت : رسانه ها بایستی افکار عمومی را به کمک توسعه بیاورند و با هدایت آنان مطالبات زیربنایی و زیرساختی را مطرح نمایند و همگام با افکار عمومی در جهت توسعه حرکت نمایند .
بازوند گفت : رسانه ها بخصوص صدا و سیما باید کمک کنند افکار عمومی لرستان از فقر مطالبه گری خارج شود و اگر مطالبه گری به صورت فقیرانه و سطحی باشد رسانه ها از ارائه آن خودداری کنند چون در صورت ارائه برای مردم عادت می شود.
استاندار لرستان خاطر نشان کرد : نبود خبرهای منفی کمکی به توسعه لرستان نخواهد کرد و نباید از انتشار خبرهای منفی خوشحال باشیم بلکه رسانه ها باید فضای مثبت را منعکس کنند و اگر بخواهند فضا را منفی جلوه دهند قطعا در توسعه با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی معتقد است : رسانه ها بایستی افکار عمومی را به کمک توسعه بیاورند چون با کمک افکار عمومی است که توسعه صورت می گیرد و گرنه دولت ها نمی توانند توسعه ایجاد کنند.