- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

صادرات لرستان نسبت به میانگین کشوری قابل قبول نیست

ddddrrrt [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حسین سلاحورزی ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی خرم آباد که با حضور مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران برگزار شد گفت:بخش عمده صادرات کالاهای لرستان از طریق سایر گمرک ها صورت می گیرد و این مسئله سبب پایین رفتن میانگین کشوری صادرات لرستان شده است.
وی اظهار داشت : این موضوع باعث شده تا صادرات استان در گمرک لرستان ثبت نشده و این ذهنیت ایجاد شود که استان صادرات کافی ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد افزود : علیرغم حجم قابل توجهی از محصولات مازاد کشاورزی، صنعتی و مواد معدنی در لرستان اما از حیث صادرات سهم قابل قبولی نسبت به میانگین کشوری نداشته ایم.
سلاحورزی با بیان اینکه اتاق بازرگانی خرم آباد و مدیریت استان به صورت جدی برنامه هایی را برای افزایش صادارت غیرنفتی در لرستان دنبال می کند، تصریح کرد: در کارگروه صادرات غیرنفتی نیز یک هدف گذاری افزایش ۴۰۰ درصدی صادرات ابلاغ شد.
رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با بیان اینکه تسهیل سازی فرآیندهای گمرکی خیلی جدی در دستور کار گمرک ایران است، افزود :در راستای رفع موانع صادرات گمرک ایران بحث کاهش مقررات دست و پا گیر و ایجاد پنجره واحد را در دستور کار دارد و گمرک لرستان نیز به صورت جدی و پرتحرک به دنبال رفع موانع صادرات در استان است. /ایرنا