- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هزینه ۶ میلیارد تومانی برای نگهداری فرودگاه خرم‎آباد

 

IMG_2974 [1]

به گزارش میرملاس نیوز؛«اسفندیار کیانی‌» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس صورت‌های مالی، هر سال فقط برای نگهداری فرودگاه خرم‌آباد حدود ۶ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت :  با اشاره به هزینه‎ی زیاد نگهداری تجهیزات و امکانات فرودگاه و ضرورت توجه بیشتر به تأمین منابع مالی فرودگاهی در برنامه ششم توسعه کشور، خاطرنشان کرد: این ۶ میلیارد تومان، جدا از سرمایه‌گذاری جدید است، در حالی‎که تجهیزات و دستگاه‌های کمک ناوبری به‎شدت و با سرعت در حال گذر هستند و دوره‌ی عمر تکنولوژی این تجهیزات کوتاه است.

کیانی بابیان این‌که شرکت فرودگاه‌های کشور برای به‌روزرسانی این دستگاه‌ها و تجهیزات سالانه میلیاردها تومان باید هزینه کند، یادآور شد: به‌طور مثال، دستگاه کمک ناوبری VOR این فرودگاه مربوط به دهه ۷۰ بوده و به تازگی یک‎دستگاه به‌روز و جدید به نام DVOR با قیمت حدود ۶۵۰ هزار یورو خرید٬ نصب و جایگزین دستگاه پیشین شده است.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد افزود: هم‌چنین سامانه‌ی روشنایی باند فرودگاه بیش از ۳۰ سال عمر دارد و هم‌اکنون تعویض آن در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار گرفته و مناقصه آن در حال برگزاری است. این سامانه اکنون بیش از ۴ میلیارد تومان برآورد و تأمین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ بیش از ۲ میلیارد تومان بابت نوسازی تسمه‌نقاله‌ها، موتور ژنراتورها، تابلوهای برق و بهسازی خودروهای آتش‌نشانی و ده‌ها مورد دیگر هزینه‌ شده است.