تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

دو سد در لرستان افتتاح می شود/کمبود اعتبار برای اجرای طرحهای آبی

  • کد خبر : 75151
  • 21 شهریور 1394 - 14:56

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به افتتاح دو سد در این استان گفت: در صورت تامین اعتبار دو سد حوضیان و کمندان در لرستان امسال افتتاح می شوند. علی امید سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر به افتتاح ایستگاه پمپاژ فیض آباد شهرستان سلسله […]

 

IMG09340966

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به افتتاح دو سد در این استان گفت: در صورت تامین اعتبار دو سد حوضیان و کمندان در لرستان امسال افتتاح می شوند.

علی امید سیفی در گفتگو با خبرنگار مهر به افتتاح ایستگاه پمپاژ فیض آباد شهرستان سلسله در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: وسعت این ایستگاه پمپاژ حدود هزار هکتار بوده که اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی پروژه ایستگاه پمپاژ یا تلمبه خانه اضطراری و خط انتقال چشمه قاضی (تپه شهدا) بروجرد را از دیگر طرحهای افتتاح شده شرکت آب منطقه ای لرستان در هفته دولت دانست و افزود: این پروژه به منظور تامین ۱۵۰ لیتر در ثانبه آب برای جبران کسری آب شرب شهر بروجرد طراحی شده و ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است.
حوضیان نیازمند اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان به برخی پروژه های قابل افتتاح این شرکت در ایام دهه فجر امسال اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این پروژه ها سد حوضیان الیگودرز بوده که تا کنون ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.
سیفی میزان پیشرفت فیزیکی سد حوضیان را بالای ۹۰ درصد دانست و عنوان کرد: حجم مخزن این سد ۳۲ میلیون متر مکعب بوده و برای حدود هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی میزان اعتبار اختصاص یافته به سد حوضیان در سالجاری را حدود ۴۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: در صورت اختصاص ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح عملیات آبگیری سد تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.
سیفی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی شبکه پایاب سد حوضیان به وسعت سه هزار هکتار ۸۵ درصد بوده و در صورت تامین ۱۵ میلیارد تومان دیگر به این طرح در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح این شبکه خواهیم بود.
در صورت اختصاص اعتبار سد کمندان تا پایان امسال افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از اجرایی شدن شبکه های یک، دو و سه شبکه های پایاب سد خان آباد به وسعت هزار و ۸۰۰ هکتار خبر داد و افزود: تکمیل شبکه چهار این سد توسط جهاد کشاورزی لرستان در دست اجراست.
سیفی از آبگیری سد مخزنی کمندان در صورت تامین اعتبار لازم طی سالجاری خبر داد و گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۷ درصد بوده و تا کنون ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده که برای تکمیل آن به ۶۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
وی پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه ازنا را حدود ۸۰ درصد دانست و بیان داشت: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۶۰ لیتر در ثانیه بوده و اعتبار هزینه شده برای آن ۲۰ میلیارد تومان بوده است و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است.
بهره برداری از سه ایستگاه پمپاژ آب در صورت تامین اعتبار
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: حفر و تجهیز هشت حلقه چاه با ظرفیت ۲۴۰ لیتر در ثانیه در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال در دستور کار شرکت آب منطقه ای لرستان بوده که اعتبار لازم برای تجهیز این تعداد چاه پنج میلیارد تومان است.
سیفی تکمیل هزار هکتار از دو هزار هکتار اراضی دشت جایدر را از دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای برای افتتاح تا پایان سالجاری دانست و اضافه کرد: افتتاح ایستگاه پمپاژ چم مهر پلدختر، افتتاح ایستگاه پمپاژ گرخشاب کوهدشت و افتتاح ایستگاه پمپاژ نیله ریمله از دیگر برنامه های این شرکت برای افتتاح تا پایان امسال بوده که در صورت تامین اعتبار تمام این طرح ها به بهره برداری خواهند رسید.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.