- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پی گیری خانه مطبوعات لرستان برای تاسیس دانشکده خبر / استاندار لرستان در راستای راه اندازی این دانشکده قول مساعد داد

[1]

به گزارش میرملاس نیوز؛ دکتر دهمرده ، استاندار لرستان در جریان دیداربا اعضای هیات ریسه خانه مطبوعات لرستان با اعلام آمادگی استانداری لرستان را برای هرگونه همکاری در زمینه ایجاد و تاسیس رشته های دانشگاهی مرتبط با فعالیت های مطبوعاتی از جمله تاسیس دانشکده خبر گفت: از تمامی بسترها و امکانات در راه اندازی این مهم استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص ایجاد مکان مناسب برای استقرار خانه مطبوعات و همچنین همراهی و حمایت از برنامه ها و طرح های مفید و سازنده خانه مطبوعات استان اعلام آمادگی کرد.

استاندار لرستان به نقش و جایگاه خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد غیردولتی و برآمده از فعالان و اهالی رسانه و مطبوعات، اشاره کرد و افزود: این خانه به عنوان یک مجموعه کارشناس و متخصص در حوزه فعالیت های رسانه ای ، باید علاوه بر ساماندهی و سازمان دهی فعالیت ها و اقدامات مطبوعات و رسانه ها، برنامه ریزی منسجم، علمی و مدونی را برای رشد و ارتقای کمی و کیفی ماموریت های ذاتی این حوزه در استان داشته باشد.

دکتر دهمرده همچنین ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی در خصوص انجام فعالیت های آموزشی و تخصصی برای ارتقای سطح دانش خبرنگاران و روزنامه نگاران استان، گفت: موفقیت و پیشرفت همه جانبه و پایدار جوامع مستلزم وجود و فعالیت مطبوعاتی پویا، بانشاط و دارای ویژگی ها و معیارهای تخصصی و حرفه ای مناسب با بهره مندی از نیری انسانی ماهر و متخصص است.

دکتر دهمرده افزود: برهمین اساس خانه مطبوعات استان لرستان باید ضمن تلاش برای ایجاد آرامش و ثبات در جامعه و تقویت روحیه امید و خودباوری در مردم، علاوه بر اینکه از طریق فعالیت های سازماندهی شده رسانه ای، برای رفع مشکلات و کاستی های موجود در حوزه های مختلف برنامه ریزی و تلاش کند، موجبات رشد و ترقی جامعه و همچنین موفقیت بیشتر اصحاب رسانه را نیز فراهم کند.

وی گفت: تحقق این مهم و موفقیت خانه مطبوعات در انجام وظایف و ماموریت های محوله نیز در گرو کارآمدی و توانمندی این نهاد در انجام کارها و همچنین بروز قابلیت ها و ظرفیت های مجموعه در مسیر ایجاد تعامل و همدلی میان فعالان مطبوعاتی استان و زمینه سازی برای جذب و جلب مشارکت و همراهی همگان در روند اجرای طرح ها و برنامه های ارائه شده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در فضای متشنج و ناآرام امکان انجام هیچ کاری فراهم نخواهد شد، افزود: افراد و یا مطبوعاتی که همواره سعی دارند با سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات و برخی نارسایی ها زمینه ساز بروز اختلاف میان مردم و مسئولان شوند، در حقیقت به دنبال مانع تراشی در مسیر رشد و تعالی استان هستند چراکه به خوبی می دانند با متشنج کردن فضای حاکم بر استان، امکان کار و تلاش جمعی برای توسعه و پیشرفت از بین خواهد رفت.

در ابتدای این دیداراعضای هیات رییسه خانه مطبوعات استان لرستان با اشاره به مسایل و مشکلات خانه مطبوعات استان در راستای فعالیت دوباره و همچنین مرور برخی کاستی ها و ضعف ها در عرصه فعالیت های مطبوعاتی استان، خواستار حمایت استاندار لرستان در جهت ساماندهی و رشد و توسعه مطبوعات و رسانه های استان برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم شدند.

 این دیدار که با حضور مدیرکل حوزه و مدیر کل روابط عمومی استانداری و مشاورین دانشگاهی و رسانه ای استاندار لرستان برگزار شد،اعضای هیات رییسه خانه مطبوعات استان لرستان به طرح مسایلی در خصوص چالش های و برنامه های حوزه مطبوعات استان پرداختند.

 قابل ذکر است، دکتر صلاح مشاور دانشگاهی استاندار ،نماینده استانداری و مسول کمیته آموزش خانه به عنوان نماینده هیات ریسه خانه مطبوعات استان مقدمات اجرایی تاسیس دانشکده ارتباطات را در لرستان پی گیری می کنند.