تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

خانه مطبوعات لرستان دوره ی ۶۰ ساعته روزنامه‌نگاری در خرم‌آباد برگزار می‎کند

  • کد خبر : 75241
  • 22 شهریور 1394 - 22:33

  اعضای هیات مدیره روز گذشته در خصوص بررسی مصوبات قبلی و همچنین طرح و بررسی فعالیت‌های آتی به بحث و بررسی پرداختند. به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات  لرستان، مدیر عامل خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان در هشتمین جلسه رسمی اعضای هیأت مدیره خانه، در این خصوص گفت: علی‎رغم درخواست استان‌های هم‌جوار جهت دریافت […]

kjane matbat

 

اعضای هیات مدیره روز گذشته در خصوص بررسی مصوبات قبلی و همچنین طرح و بررسی فعالیت‌های آتی به بحث و بررسی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات  لرستان، مدیر عامل خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان در هشتمین جلسه رسمی اعضای هیأت مدیره خانه، در این خصوص گفت: علی‎رغم درخواست استان‌های هم‌جوار جهت دریافت امتیاز دوره آموزشی ۶۰ ساعته روزنامه‌نگاری، با رایزنی‌های انجام‎شده با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این دوره به لرستان اختصاص پیدا کرد.
“کیانوش رستمی” افزود: دوره مقدماتی روزنامه‎نگاری در ۵ بخش ۱۲ ساعته شامل: فن خبرنویسی، گزارش‎نویسی، روابط عمومی، شیوه نگارش فارسی در مطبوعات و مصاحبه برگزار می‎شود.
وی بیان داشت: دوره مقدماتی، چهارشنبه ۸ مهر زیر نظر دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی رسانه‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با اساتیدی که از مرکز به‌صورت پروازی به خرم‌آباد خواهند آمد و در روزهای چهارشنبه، پنج‎شنبه و جمعه به آموزش خبرنگاران خواهند پرداخت، آغاز می‏‌شود. 
رستمی افزود: در انتهای دوره، گواهی رسمی از طرف دفتر مطالعات صادر و به شرکت‎کنندگانی که با موفقیت دوره آموزشی را به اتمام برسانند اعطا خواهد شد.
قابل ذکر است بعد از برگزاری مرحله مقدماتی، دوره حرفه‎ای روزنامه‎نگاری نیز به مدت ۶۰ ساعت برگزار می‌شود.
 
آغاز به کار دبیرخانه خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان
مدیر خانه مطبوعات لرستان همچنین از آغاز به کار دبیرخانه، خانه مطبوعات و خبرگزاری‌‎های لرستان خبر داد و گفت: شرکت در دوره‌های آموزشی مختص به اعضای خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان می‌باشد، لذا از علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی تقاضا می‎شود مدارک موردنیاز را در اسرع وقت به دبیرخانه خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان واقع در خرم‎آباد، میدان ۲۲ بهمن، مجتمع شهید آوینی به خانم فاطمه سپهوند تحویل نمایند.
 
به‌زودی انتخابات بازرسین خانه مطبوعات برگزار میشود
رستمی گفت: با توجه به رو به اتمام بودن زمان عضویت یک ساله بازرسین خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان، اعضای هیأت‌ مدیره مقرر کردند تا مقدمات ثبت‌نام از اعضای این خانه جهت شرکت در انتخابات بازرسین فراهم شود.
 
تخفیف ویژه خانه مطبوعات برای اعضا
وی افزود: با پی‌گیری اعضای خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان مقرر شد خانه مطبوعات در نمایشگاه کتاب خرم‌آباد حضور پیدا کند و کتب تخصصی روزنامه‎نگاری دفتر مطالعه و برنامه‎ریزی رسانه‎ها با تخفیف ۵۰ درصد برای اعضا خانه مطبوعات و ۳۰ درصد برای سایرین عرضه خواهد شد.
رستمی تصریح کرد: همچنین تخلف برخی ادارات در رابطه با توزیع آگهی‌های دولتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، هیأت مدیره خانه مطبوعات خواستار رسیدگی مدیریت ارشد استان در خصوص تخلف ارائه مستقیم آگهی‌ها به نشریات مکتوب شدند.
مدیر عامل خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان برگزاری تورهای مطبوعاتی را از دیگر فعالیت‌های خانه مطبوعات لرستان عنوان کرد و گفت: در تورهای مطبوعاتی اهالی رسانه لرستان می‎توانند از نزدیک روال کاری همکاران خود را در سایر استان‌ها ببینند و این امر سبب تبادل تجربیات بسیار مفیدی خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر دو تور مطبوعاتی به کرمانشاه و سنندج هماهنگ شده است که مختص به اعضای خانه مطبوعات می‎باشد.
در این جلسه همچنین مقرر شد ظرف یک ماه آینده اسامی اعضای خانه مطبوعات به تفکیک و با عنوان شغلی (خبرنگار، تایپیست، امور بازرگانی و …) برای پوشش خبری به ادارات،سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها اعلام شود.
 
خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد
هیأت ‎مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان هرگونه فعالیت و درج خبر و بیانیه در شبکه‌های اجتماعی را تکذیب کرد و اعلام کرد: اظهار نظرات در خصوص فعالیت‌های خانه از طریق سخنگو و روابط عمومی خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان، مرجع رسمی و قانونی این خانه محسوب می‌شود.
لازم به ذکر است تابه‌ حال ۱۲۰ کارت عضویت برای ثبت‌نام کنندگان در خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان با عناوین خبرنگار، مدیر مسئول، سرپرست، تایپیست، امور بازرگانی و … صادر شده است.
هشتمین جلسه رسمی خانه مطبوعات لرستان در غیاب عزت‌الله چنگایی که به زیارت عتبات عالیات مشرف شده است، با حضور حسن نجفوند نایب‌رییس خانه، کیانوش رستمی، بهرام رشیدی‌نیا، رضا طولابی، محمود داوودی‌نژاد و فاطمه کردعلیوند برگزار شد.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.