- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دریافت شبکه‌های دیجیتال با کیفیت HD در لرستان

 

1105998_PhotoA

 

به گزارش سرویس فناوری/میرملاس:حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان موسوی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد به نقش و جایگاه مهم شبکه‌های محلی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای شبکه‌های محلی در کشور حفظ و احیای ظرفیت‌های فرهنگی فراوان در استان‌ها است، ضمن اینکه شبکه‌های استانی نقش بسیار مهمی در ایجاد همبستگی و همدلی در بین مردم مناطق مختلف دارند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی ما در سازمان صدا و سیما توجه به سند توسعه استانی در شبکه‌های استانی است و در واقع اولویت نخست در این شبکه‌ها باید پرداختن به مسایل استانی باشد و تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب در استان‌ها باید به وسیله شبکه‌های محلی به مردم معرفی شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما داشتن شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مختص هر استان را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: داشتن چنین ویژگی مهمی را در سطح دنیا فقط در کشور عزیزمان مشاهده می‌کنیم و از این شبکه‌ها انتظار داریم، به صورت تمام‌قد در خدمت استان خود باشند و در زمینه توسعه و پیشرفت استان‌ها فعالیت کنند.

وی به ظرفیت بالای فرهنگی استان لرستان و به ویژه ظرفیت غنی موسیقی استان لرستان اشاره و عنوان کرد: شبکه استانی لرستان توانسته است، به خوبی توانمندی بالای موسیقی لرستان را نمایان کند و نقش مهمی در معرفی آلات موسیقی قدیمی و منحصر لرستان داشته باشد.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه ۹۱ درصد جمعیت لرستان شبکه‌های تلویزیونی را به صورت دیجیتال دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با افتتاح از طرح‌های زیرساختی که امروز در استان لرستان صورت گرفت، مردم لرستان از امشب می‌توانند، شبکه‌های دیجیتال را با کیفیت HD دریافت کنند.

این مسئول نقش صدا و سیما را در سالم‌سازی فضای انتخابات و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌های رای بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس

 شورای اسلامی در سال‌جاری صدا و سیما نیز وظیفه سنگینی در ارتباط با این موضوع دارد که بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و برنامه‌های ویژه انتخابات را طبق برنامه شاهد هستیم.

منبع:فارس