تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

۳۲ طاقدیس نفت و گاز در لرستان کشف شد / بزودی عملیات اجرایی پتروشیمی کوهدشت آغاز خواهد شد

  • کد خبر : 75289
  • 24 شهریور 1394 - 2:20

   استاندار لرستان از کشف ۳۲ طاقدیس نفت و گاز در این استان خبر داد. به گزارش  میرملاس به نقل مهر، شامگاه دوشنبه مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و مدیر پروژه و مدیر فروش منطقه خاورمیانه شرکت I.B.C که یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های اروپایی هستند وارد خرم آباد شده و در فرودگاه این شهر […]

IMG11264075

 

 استاندار لرستان از کشف ۳۲ طاقدیس نفت و گاز در این استان خبر داد.

به گزارش  میرملاس به نقل مهر، شامگاه دوشنبه مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و مدیر پروژه و مدیر فروش منطقه خاورمیانه شرکت I.B.C که یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های اروپایی هستند وارد خرم آباد شده و در فرودگاه این شهر با استاندار لرستان و رییس اتاق بازرگانی خرم آباد دیدار داشتند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این دیدار گفت: لرستان فاصله زمینی کمتر از ۵۰۰ کیلومتر و فاصله هوایی کمتر از ۴۵ دقیقه با تهران و مرکز کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از استان ما ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در حوزه نفت و گاز دارد، عنوان کرد: حدود ۳۲ طاقدیس نفت و گاز در لرستان کشف شده که مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک روی ۱۸ مورد آن انجام شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه به طور عملی حفاری شش مورد از میادین نفتی استان آغاز شده است، ادامه داد: این میادین دارای ۱۵۰ میلیون بشکه ذخیره نفت خام هستند.

بازوند با اشاره به اینکه یک واحد استخراج در استان وجود دارد که روزانه درصد قابل توجهی نفت خام در کشور تولید می کند، تصریح کرد: همه این مزیت های باعث شده که لرستان به قطب پتروشیمی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی کوهدشت آغاز خواهد شد، افزود: همچنین در دورود نیز با مشارکت سرمایه گذاران خارجی عملیات ساخت یک پتروشیمی آغاز خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ایران هم از سرمایه گذاران خارجی استقبال خوبی کرده و هم تضمین های لازم را در اختیار آنها می گذارد، خاطرنشان کرد: همچنین زمین رایگان و زیرساخت هایی مانند آب و برق و … تا محل سرمایه گذاری رایگان در اختیار سرمایه گذاران گذاشته می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.