- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۳۰ روستای لرستان به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شود

139406030911065865954844 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از وزارت نیرو درخواست کرد تا با تخصیص به موقع اعتبارات زمینه آبرسانی به روستاهای لرستان را فراهم کند.

 

مهندس محمد تقی توکلی در گفتگو با روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در حال حاضر ۱۳۰ روستای لرستان به وسیله تانکر آبرسانی می شود که با تخصیص به موقع اعتبارات می توان زمینه آبدار کردن این روستاها را فراهم کرد.

 

وی اضافه کرد: وزارت نیرو می تواند با سرمایه گذاری در طرح های آبرسانی روستایی زمینه آبدار شدن مجتمع های روستایی و اسکان در روستاها را فراهم کند که این امر علاوه بر رفع مشکلات روستاها می تواند زمینه ساز مهاجرت معکوس شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی می توان زمینه رفع مشکلات آبرسانی را فراهم کرد و این در حالی است که وزارت نیرو و دولت در قانون بودجه سال ۹۴ نیز توجه ویژه ای به این امر کرده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در دهه گذشته بر اثر خشکسالی های موجود در کشور بیش از شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می شوند که تخصیص به موقع اعتبارات در بودجه سال ۹۴ می تواند زمینه آبرسانی به این روستاها را فراهم کند.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت آبفار لرستان در آبرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: شرکت آبفار لرستان در سالهای اخیر تلاش های فراوانی را در راستای خدمات رسانی به روستاهای استان داشته که این امر موجب آبرسانی به بسیاری از روستاهای لرستان در سالهای اخیر شده است.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا با مدیریت و تلاش های نیروهای شرکت آبفار و تخصیص به موقع اعتبارات زمینه آبدار شدن روستاهای بیشتری در لرستان فراهم شود.