تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

بنا بر مصوبه شورای عالی منابع طبیعی و جنگل های کشور امکان ساخت و ساز بخش خصوصی در بام لرستان وجود ندارد

  • کد خبر : 75386
  • 25 شهریور 1394 - 18:57

    استاندار لرستان گفت: بنا بر مصوبه شورای عالی منابع طبیعی و جنگل های کشور امکان ساخت و ساز بخش خصوصی در بام لرستان وجود ندارد. به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی استودیوی بام خرم آباد و ایستگاه فرستنده تلویزیونی در بام لرستان افزود: این بام ظرفیت مناسبی برای […]

_MG_0338

 

 

استاندار لرستان گفت: بنا بر مصوبه شورای عالی منابع طبیعی و جنگل های کشور امکان ساخت و ساز بخش خصوصی در بام لرستان وجود ندارد.

به گزارش میرملاس ، هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی استودیوی بام خرم آباد و ایستگاه فرستنده تلویزیونی در بام لرستان افزود: این بام ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری استان است که متاسفانه شورای عالی منابع طبیعی و جنگل های کشور کل این مجموعه را عرصه جنگلی در نظر گرفته است.
وی اظهار داشت: با توجه به این مصوبه امکان ساخت و ساز و توسعه بخش خصوصی در این مکان وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر رایزنی های لازم برای آزاد کردن ۲۰۰ هکتار از آن و واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
استاندار لرستان اضافه کرد: عملیات احداث هتل پارسیان نیز توسط بنیاد مستضعفان در بام آعاز شده که بدون شک بهره برداری از این طرح ازش بام لرستان را چندین برابر خواهد کرد.
بازوند با اشاره به قدیمی بودن ساختمان استانداری لرستان و نبود فضای کافی در این نهاد گفت: در این راستا عملیات اجرایی احداث ساختمان ۱۰ طبقه استانداری در بام آغاز ، پیمانکار انتخاب و ساختمان فعلی به دانشکده دندانپزشکی واگذار شده است.
به گفته بازوند ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال سالانه هزینه آبیاری مجموعه ۸۰۰ هکتاری بام لرستان می شود.
وی همچنین اضافه کرد: انتظار می رود استودیو شیشه ای بام لرستان برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های لرستان به کشور استفاده شود چرا که معرفی ظرفیت ها نقش بسیار مهمی در توسعه دارد و در کنار آن موانع توسعه نیز باید شناسانده شود.
وی عنوان کرد: توسعه و تولید ثروت توسط بخش خصوصی محقق می شود و به طور قطع صدا و سیمای مرکز لرستان باید ظرفیت های استان را برای حضور بخش خصوصی در این استان به خوبی نشان دهد.
وی با بیان اینکه ۹۰درصد از ظرفیت های استان لرستان دست نخورده مانده و معرفی نشده اظهار داشت: مردم و صدا و سیما باید در معرفی ظرفیت های لرستان تلاش کنند تا با حضور سرمایه گذاران شاهد توسعه استان باشیم.
استاندار لرستان با اشاره به نقش موثر مناظره ها و نقطه نظرات نخبگان در توسعه استان گفت: باید ظرفیتهای استان معرفی و از سیاه نمایی ها پرهیز شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.