- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مهندس شاهرخی:اتاق‌های فکر تخصصی در دستگاه‌های اجرایی لرستان تشکیل شود‌

 

MG_0063 [1]

به گزارش میرملاس ؛ سید سعید شاهرخی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال اعلام رتبه‌بندی کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان، در شمار سه کارگروه برتر کشور قرارگرفته است.
وی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت  : با توجه به نیازمندی‌هایی که درزمینهٔ لزوم ارتقای وجدان کاری و تعهد دستگاه‌های اجرای وجود دارد پیشنهاد می‌شود در سطوح مختلف مدیریتی، کلاس‌های آموزشی متعددی برای افزایش میزان وجدان کاری، تقویت روحیه همدلی میان مدیران، مردم، مسئولان و درنهایت افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: جلب رضایتمندی مردم در ارائه خدمات دولتی نقش مهمی در تقویت سرمایه‌های اجتماعی دارد، بنابراین باید سعی شود نارضایتی مردم از دستگاه‌ها، به حداقل برسد.
وی بیان کرد: در بسیاری از موارد محدودیت دستگاه‌ها سبب ایجاد نارضایتی‌هایی برای مردم می‌شود که در این صورت باید مردم توجیه شوند ولی در مواردی نیز ناهماهنگی‌ها و مشکلات مدیریتی سبب رنجش خاطر مردم می‌شود که در این رابطه مدیران باید نسبت به اصلاح روند عملکرد خود اقدام کنند.
شاهرخی با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر در دستگاه‌های دولتی، تصریح کرد: مشورت و شریک شدن در عقل دیگران یکی از سفارشات دین مبین اسلام و بزرگان است و تشکیل اتاق‌های فکر، فرصتی برای بهره‌مندی از مشاوره‎های افراد متخصص و دلسوز است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه در تشکیل اتاق‌های فکر باید موردتوجه قرار بگیرد این است که این اتاق‌ها نباید شعاری و تشریفاتی اداره شوند، بلکه در قالب این اتاق‌های فکر از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان جامعه استفاده شود، چه‌بسا افراد زیادی در جامعه وجود دارند که تجربیات و ایده‌های ارزشمندی دارند و تمایل دارند آن‌ها را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.
معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار لرستان گفت: بهره‌گیری از اظهارات نخبگان و صاحب‌نظران در اتاق‌های فکر باید منجر به پیشبرد اهداف دستگاه‌ها، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و افزایش مشارکت‎‌پذیری مردم در همه بخش‌ها شود، همان‌طور که امسال دو انتخابات مهم را پیشرو داریم که لازم است مردم حضور حداکثری و پررنگی داشته باشند.
وی اظهار داشت: مدیران از همه گروه‌ها و سلیقه‌ها برای حضور در اتاق‌های فکر دعوت کنند تا مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.