تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

حادثه‌ای مکه نتیجه بی‌درایتی آل سعود است

  • کد خبر : 75442
  • 27 شهریور 1394 - 20:09

  به گزارش میرملاس؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد،  بابیان اینکه تقوا و استغفار بزرگ‌ترین راه نجات انسان از عذاب الهی است، اظهار داشت: در حدیثی پیامبر عظیم شان اسلام می‌فرماید« بهترین استغفار در نزد خدای متعال این است که انسان از گناه دل برکند و واقعاً پشیمان […]

2222-450x300

 

به گزارش میرملاس؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد،  بابیان اینکه تقوا و استغفار بزرگ‌ترین راه نجات انسان از عذاب الهی است، اظهار داشت: در حدیثی پیامبر عظیم شان اسلام می‌فرماید« بهترین استغفار در نزد خدای متعال این است که انسان از گناه دل برکند و واقعاً پشیمان شود.

وی با اشاره به اینکه آیه ۴۱ سوره شورا در قرآن به شخصیت امام زمان تطبیق داده‌شده است، افزود: قرآن می‌فرماید « کسی که بعد از مظلوم واقع‌شدن یاری می‌طلبد انتصار و ایرادی بر او نیست بلکه ایراد و مجازات بر کسانی است که بر مردم ظلم و بر روی زمین به‌ناحق تجاوز می‌کنند که بر این‌ها عذاب دردناک است».

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: آیه ۴۱ سوره شورا معروف به آیه انتصار بعد از ظلم است که در این آیه خداوند را عده‌ای را ظالم و عده‌ای را مظلوم معرفی می‌کند بنابراین بر اساس این آیه مظلوم حق دارد که از ظالم انتقام بگیرد و در برابر ظالم بایستد و هیچ‌کسی حق ندارد بر سر راه مظلوم بایستد.

وی بیان کرد: مظلوم حق دارد برای رفع ظلم انتصار کند و از دیگران استمداد بطلبد بنابراین دیگران هم لازم است او را یاری کنند به همین دلیل مردم باید یکدل و در یک‌جهت در برابر ظلم بایستند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره انفال آیه ۷۲ می‌فرماید« اگر در امور دین از شما یاری طلبند بر شماست که آنان را یاری دهید» بنابراین اگر امروز فریاد مظلومیت یمن و فلسطین انتصار می‌کند  بر مسلمانان واجب است که کمک کنند.

وی تصریح کرد: امام باقر (ع) فرمود مقصود از آیه ۴۱ سوره شورا امام زمان (عج)  ویارانش هستند که آن‌ها  انتصار می‌کنند و  حضرت مهدی (عج) از جنایات بنی‌امیه، مکذبین ولایت، و افشاگری ظلم ظالمان می‌گوید و از آن‌ها انتقام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه تقوا داروی تمام گناهان است، گفت: در حدیثی پیامبر عظیم شان اسلام فرمود« ای مردم بزرگ‌ترین درد انسان گناه و معصیت است و داروی درد آن استغفار است».

وی اظهار داشت: دهه اول ماه ذی‌الحجه از اهمیت خاصی برخوردار است به‌طوری‌که در قرآن همین دهه اول ماه ذی‌الحجه «ایام معلومات» نامیده شده است.

میرعمادی با اشاره به اینکه دهه اول ماه ذی‌الحجه دهه تکمیل‌کننده عبادات است، خاطرنشان کرد: میقات حضرت موسی (ع) پس از ۳۰ روز تکمیل نشد تا اینکه در همین ده شب اول ماه ذی‌الحجه تکمیل شد.

وی بابیان اینکه روز عرفه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، افزود: روز عرفه و آن خاطره گران‌بهای دعای امام حسین (ع) در عرفات، عید سعید قربان و غدیر به عظمت و شکوه ماه ذی‌الحجه می‌افزاید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه باید شب و روز عرفه را که هنگام مناجات باخدای قاضی الحاجات است را قدر بدانیم، عنوان کرد: شب و روز عرفه را بزرگ بشمارید و از رحمت الهی غافل نشوید.

وی بیان کرد: روز عرفه تمام موجودات عالم مشمول فضل خدای متعال قرار می‌گیرند به‌طوری‌که حتی طفل در شکم مادر نیز مورد فضل الهی قرار می‌گیرد، پس مبادا از در خانه الهی ناامید باشیم.

میرعمادی مناسبت دیگر را روز پنج‌شنبه، عید سعید قربان برشمرد و تصریح کرد: عید سعید قربان روز تجلی ایثار، تسلیم شدن در برابر خدای متعال و یادآور خاطره حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) است که وجود خود را تسلیم خدای خود کردند.

وی بابیان اینکه عید قربان به معنای بیرون آمدن از منیت و هوای نفس است، گفت: برای روز عید قربان اعمال و آدابی ازجمله قربانی کردن و خواندن نماز عید سعید فطر ذکر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس و این دوره ۸ ساله تاریخ انقلاب ما یک گنجینه پایان‌ناپذیر است که تمام ابعاد آن مایه عبرت است.

وی روحیه مقاومت و ایستادگی را یکی از مهم‌ترین درس‌های دفاع مقدس برشمرد و افزود: دفاع مقدس ملت ایران را مقاوم کرد و به عبارتی باروحیه پیدا کردن ملت، روحیه امنیت و پیشرفت به دست آمد.

میرعمادی با اشاره به اینکه روحیه مقاومت، امنیت و پیشرفت می‌آورد، عنوان کرد: روحیه مقاومت ملت ایران را پیروز کرده و دشمن را سر جای خود نشانده است و به عبارتی روحیه مقاومت ابهت استکبار جهانی و آمریکا را شکسته است.

وی به بیان اینکه روحیه مقاومت انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کرده است، بیان کرد: به برکت دفاع مقدس این بود که ملت ایران را مقاوم و پایدار بار آورد تا در برابر ظلم ایستادگی کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه روحیه مقاومت منشأ بیداری اسلامی‌شده است ، خاطرنشان کرد: نه‌تنها در دفاع مقدس بلکه این روحیه در هرکجا پیدا شد پیروزی به دنبال آمد که نمونه آن پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۲۲ و ۳۳ روزه و پیروزی یمن و عراق بوده است.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس برای ملت ایران ثابت شد که دشمن، استکبار جهانی آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ملت ایران استفاده می‌کند.

میرعمادی گفت: آمریکا از هر فرصتی مانند ترور، حمله نظامی، کودتا، تحریم، تهدید برای انقلاب اسلامی استفاده کرده است والان هم مطمئن باشید آمریکا در این فضای پس از توافق و مذاکره هسته‌ای به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به این مملکت است.

وی عنوان کرد: به‌واسطه روحیه  استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران، گزینه‌های دیگر آمریکا بی‌اثر شد والان هم هدف آمریکا نفوذ در درون کشور است اما استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار بداند که ملت ایران در دوران دفاع مقدس در برابر تجاوز دشمن پیروز شد و اکنون هم باهمان روحیه مقاومت جلوی نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آمریکا را در کشور می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مناسب دیگر را اول مهرماه، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس برشمرد و بیان کرد: مدرسه سنگر علم است و دانش آموزان مشغول جهاد علمی هستند بنابراین انتظار می‌رود که معلمان، سال تحصیلی جدید را بانشاط آغاز کنند.

وی علم را نیاز اساسی کشور دانست و گفت: پایه‌های علمی جامعه و افراد از آموزش‌وپرورش مستحکم میشود و آغاز حرکت علمی از آموزش‌وپرورش است بنابراین مسئولیت معلمان بسیار سنگین است چراکه در این جهاد علمی باید شرکت کنند.

میرعمادی بابیان اینکه جهادی علمی انگیزه قوی و تلاش مضاعف است، بیان کرد: مبادا ساعت‌های کلاس درس با تعطیلی‌های بی‌مورد هدر برود بنابراین باید از تعطیلی بی‌مورد جلوگیری  شود چراکه با جهاد علمی سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه لازمه جهاد علمی تلاش مضاعف، تحقیق و پژوهش، نوآوری و تولید علم است که باید دانش آموزان به این سمت بروند، اظهار داشت: معلمی کار بسیار دشوار و عظیمی است و به همین جهت امروز درس دادن و درس خواندن جهاد درراه خدا است و اجر معلمان این مجاهدان علمی بسیار عظیم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله خزعلی ، افزود: درگذشت این عالم وارسته، فقیه پارسا و مجاهد خستگی‌ناپذیر سبب تأسف و تأثر فراوان شد.

وی بابیان اینکه مرحوم آیت‌الله خزعلی یک شخصیت استثنایی بود، عنوان کرد: آیت‌الله جنتی در رابطه باشخصیت محروم آیت‌الله خزعلی این‌چنین فرمود که « ۶۰ سال باهم رفیق بودیم و یک گناه از آیت‌الله خزعلی ندیدم».

میرعمادی داشتن عقیده ثابت و پافشاری بر حق را از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله خزعلی برشمرد و بیان کرد: آیت‌الله خزعلی در دوران قبل و بعد از انقلاب شاگرد و یار و یاور امام خمینی(ره) بود به همین جهت وصیت می‌کند روی سنگ‌قبرش بنویسند که « من دوستدار امام خمینی (ره) هستم».

وی گفت: مرحوم آیت‌الله خزعلی در تثبیت از ولایت و مقام معظم  رهبری عجیب پافشاری می‌کرد بنابراین شخصیتی که ۶۰ سال از او به یادگار مانده که یک گناه نکرده اعلام می‌کند که تبعیت از مقام معظم رهبری واجب است برای ما درس است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: با مقایسه شخصیت آیت‌الله خزعلی باکسانی که هوا و هوس و قدرت‌طلبی در درونشان وجود دارد و مقام برای آن‌ها مهم است برای ما واقعاً شخصیتی مانند آیت‌الله خزعلی سرمایه‌ای  برای انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله خزعلی عشق و علاقه عجیب و فوق‌العاده به مولای متقیان امام علی (ع) بود.

میرعمادی با ابراز اینکه مرحوم آیت‌الله خزعلی یک مفسر کامل بود، گفت: آنچه ما ازنظر تفسیر قرآن داریم به برکت وجود آیت‌الله خزعلی است چراکه بیش از چهار سال توفیق داشتم در محضر پرفیض مرحوم آیت‌الله خزعلی بهره‌مند شوم.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به صفوف نمازگزاران مسجد القصی اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها حاکمان عرب و سران کشورهای عربی در سکوت و غفلت به سر می‌برند و رژیم صهیونیستی هم در زمان حج  که همه مسلمانان در مکه و مدینه جمع هستند جنایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه از بی‌عرضگی و بی‌برنامگی آل سعود است که از این اجتماع عظیم حج استفاده نمی‌شود، افزود: رژیم صهیونیستی به قبله اول مسلمانان گستاخی و بی‌حرمتی می‌کند و مسلمانان در آنجا جمع هستند.

وی  عنوان کرد: بی‌عرضگی و بی‌تدبیری آل سعود فقط این نیست چراکه  در تأمین امنیت و جان زائران و حاجیان عاجز هستند ازاین‌رو حادثه‌ای که در مکه اتفاق افتاد محصول بی‌تدبیری آل سعود بود که در این میان تعدادی از حاجیان و تعدادی نیز از هم‌وطنان ما کشته شدند.

میرعمادی بیان کرد: هرساله این‌طور اتفاقات در مکه می‌افتد که  در این زمینه می‌توان به کشتار چند سال پیش حاجیان ایران در مکه، کشتار حاجیان در تونل، منی و رمی جمرات اشاره کرد بنابراین آل سعود لیاقت  حرمین شریفین را ندارد و ان شالله امیدواریم خداوند شر آل سعود را از سر مسلمانان کم کند./تسنیم 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.