تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
7

ضعف زیرساخت‌های رفاهی استان لرستان مانع رونق صنعت توریسم شده است

  • کد خبر : 75459
  • 28 شهریور 1394 - 10:29

  به گزارش میرملاس ؛ رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: وجود زیرساخت‌های رفاهی، مراکز اقامتی و وضعیت مبلمان شهری نقش مهمی در جذب توریست دارد که این زیرساخت‌ها در استان لرستان به‌شدت ضعیف است.   مجید یاراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: وضعیت اماکن اقامتی، امکانات رفاهی و فرهنگی […]

یاراحمدی-4

 

به گزارش میرملاس ؛ رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: وجود زیرساخت‌های رفاهی، مراکز اقامتی و وضعیت مبلمان شهری نقش مهمی در جذب توریست دارد که این زیرساخت‌ها در استان لرستان به‌شدت ضعیف است.

 

مجید یاراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: وضعیت اماکن اقامتی، امکانات رفاهی و فرهنگی و مبلمان شهری در تأمین و رونق صنعت توریست بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 

وی افزود: شهر خرم‌آباد یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین شهرهای دنیاست ولی فاقد امکانات رفاهی و زیرساخت‌های لازم برای جذب توریست است، متأسفانه در این شهر حتی یک خیابان سالم و استاندارد هم مشاهده نمی‌شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری لرستان ضعف زیرساخت‌های رفاهی را یکی از موانع مهم در جذب توریست دانست و عنوان کرد: وضعیت فیزیکی شهر در جذب توریست به‌شدت اثرگذار است، همان‌طور که اگر همه مواد لازم هم برای تهیه غذا موجود باشد، بدون آشپز نمی‌توان غذایی تهیه کرد، به‌صرف وجود قلعه تاریخی و غار و آبشار نیز نمی‌توان صنعت اکو توریسم را در استان رونق بخشید.

 

وی بیان کرد: یکی از راه‌های توسعه زیرساخت‌های اجرایی، برگزاری همایش‌های ملی و دعوت از مدیران سراسر کشور است تا ضمن شرکت در همایش موردنظر با شرایط فیزیکی و فرهنگی شهر میزبان نیز آشنا شوند ولی اگر یک همایش ۵۰۰ نفره در استان برگزار شود، ما برای تأمین اسکان آن‌ها با مشکل جدی روبرو هستیم.

 

یاراحمدی گفت: آبان ماه امسال، نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در لرستان برگزار شد و بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاهی در آن مراسم شرکت کردند و ما برای اسکان آن‌ها با مشکل مواجه شدیم.

 

وی افزود: این نشست می‌توانست یک تبلیغ خوب فرهنگی برای استان باشد، ولی متأسفانه در برنامه بازدید از قلعه فلک‌الافلاک با اینکه از یک ماه گذشته هماهنگی لازم با میراث فرهنگی انجام‌شده بود ولی حتی یک کارشناس برای توصیف ویژگی‌ها و المان‌های تاریخی قلعه، در آن روز حضور نداشت.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.