تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

دانش‌آموزان سخت‌کوش دیروز معلمان امروز هستند

  • کد خبر : 75675
  • 31 شهریور 1394 - 13:05

    به گزارش میرملاس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم نمادین جشن شکوفه ها گفت: امروز ۳۲ هزار ۷۰۰ دانش‌آموز کلاس اول در استان لرستان همزمان با سراسر کشور قدم به مدرسه گذاشتند و این روز را جشن گرفتند.دکتر گودرز کریمی فر افزود : تقارن زیبای شور و شعور دانش پژوهی با […]

MRN_17731

 

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم نمادین جشن شکوفه ها گفت: امروز ۳۲ هزار ۷۰۰ دانش‌آموز کلاس اول در استان لرستان همزمان با سراسر کشور قدم به مدرسه گذاشتند و این روز را جشن گرفتند.دکتر گودرز کریمی فر افزود : تقارن زیبای شور و شعور دانش پژوهی با هفته دفاع مقدس فرصتی است تا یاد و خاطره ۹۰۷شهید دانش آموز و ۱۸۷شهید فرهنگی استان لرستان را گرامی بداریم و با آرمان های مقدس این شهیدان شاهد میثاقی دوباره ببندیم

کریمی‌فر، در ادامه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانش‌آموزان و تبریک هفته دفاع مقدس به ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گفت: آموزش و پرورش با تقدیم ۹۰۷شهید دانش آموز و ۱۸۷شهید فرهنگی سهم خود رادر دفاع مقدس و دفاع از آرمانهای انقلاب به خوبی ایفا کرده است
وی با تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت به همه فرهنگیان، دانش‌آموزان، اولیای بزرگوار و نونهالان تعلیم و تربیت افزود: این جشن امروز به‌خاطر ورود شما کلاس اولی‌ها به مدرسه برپا شده است.
کریمی‌فر، خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز روز شکوفه‌ها و روز کلاس اولی‌ها یعنی روز شماست. امروز روز مبارکی است، پس روزتان مبارک‌باد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، افزود: امروز ۳۲ هزارو ۷۰۰ دانش‌آموز کلاس اول در استان همزمان با سراسر کشور قدم به مدرسه گذاشتند و این روز را جشن گرفتند.
وی با اشاره به این‌که اگر کودک نبود نه پدر معنا داشت و نه هیچ مادری هم بهشتی بود، تصریح کرد: مطمئناً اگر کودکان نبودند شکوفه‌های زندگی به بهار نمی‌رسید و خانواده بی‌مفهوم‌ترین واژه‌ها می‌شد.
کریمی‌فر ادامه داد: یادمان نرود که مردان موفق امروز کودکان جسور دیروز بودند و شما کودکان باهوش مدیران سخت‌کوش آینده خواهید بود، ما معلمین، اولیا و کودکان عزیز نباید فراموش کنیم که زندگی سرشار از چیزهای گران‌بهاست اما هیچ چیز ارزشمندتر از دوران کودکی نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان خاطرنشان کرد: دنیای کودکانه صمیمی‌ترین دنیایی است که همه ما آرزو می‌کنیم کاش یک بار دیگر قدم در این دنیا بگذاریم، صادقانه می‌گویم کاش دنیا سراسر کودکانه بود و ما همه کودک
وی خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت: شما امروز صاحب معلمانی دلسوز و دوست داشتنی می‌شوید که تک تک شما را مانند پدر و مادرهایتان دوست دارند، چراکه دوست داشتن یعنی کوچک کردن دنیا به اندازه یک کودک و بزرگ کردن کودک به اندازه یک دنیا، مطمئن باشید ما شما را به اندازه یک دنیا دوست داریم.
کریمی‌فر با اشاره به این‌که امروز معلمین شما شعرهای کودکانه به شما می‌آموزند، قصه و داستان‌های کودکانه را برای شما بیان می‌کنند و ادبیات کودکانه را به شما یاد می‌دهند، عنوان کرد: امروز شما الفبای مهربانی می‌آموزید و یاد می‌گیرید که باغ کلاس درس ما پر از کتاب و دفتر است بر سر میز و نیمکت یک آسمان بال و پر است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان این‌که حامل سلام و تبریک دکتر فانی است، ادامه داد: از طرف مقام عالی وزارت آغاز سال‌تحصیلی را به اولیا، معلمین، دانش‌آموزان و فرهنگیان تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به این‌ که آموزش و پرورش لرستان با ۳۲۰ هزار دانش‌آموز و ۳۰ هزار معلم در ۲۵ منطقه و شهرستان امروز و فردا روزهای بانشاطی برای بازگشایی مدارس دارند، بیان کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم مهری پر از مهر و نشاط و سرشار از فرهنگ امید و امید فرهنگی برای دانش‌آموزان و اولیا به ارمغان بیاوریم، چراکه امید در دل دانش‌آموزان شعار دولت تدبیر و امید است و معتقد هستیم که امید قوه محرکه زندگی و نیمی از خوشبختی است.
کریمی‌فر ادامه داد: ما تعلیم و تربیت را علم می‌دانیم، معلمی را هنر و معلم را هنرمند و معتقدیم هنرمندترین معلم؛ معلم کلاس اول است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان، افزود: ما در آموزش و پرورش به‌دنبال تربیت معلمانی هستیم که هم فرهنگ فکر کردن و هم فکر فرهنگی خوب را در دل دانش‌آموزان تقویت کنند و بتوانند دانش‌آموزان را خودباور، خداباور، خلاق، کنجکاو و پرسش‌گر بار بیاورند، بنابراین معتقدم معلمین کلاس اول با آن عشقی که به دانش‌آموزان دارند کسانی هستند که در کارشان هدف، تعصب و احساس رسالت دارند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش لرستان، سال گذشته توفیقات خوبی داشت که امیدوار هستیم در سال جاری نیز بتوانیم توفیقاتمان را بیش‌ از پیش در برنامه‌های آموزش و پرورش ارتقا دهیم
در ادامه این مراسم پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش و نواخته شدن زنگ شکوفه ها از خانواده ۲شهید فرهنگی تجلیل گردید .
گفتنی است که این مراسم با حضور جمعی از مدیران اجرایی دستگاههای اجرایی در دبستان توحید آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد برگزار شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خداقوت جناب دکتر کلامتون صحیح

  2. فرارسیدن ماه مهر ودانش و تقارن آن با هفته دفاع مقدس بر همه رهپویان سنگرعلم ودانش مبارک باد درود بر مدیر کل فرهیخته و دانش دوست استان لرستان جناب دکتر کریمی که در دوران تحصیل نیز سر آمد وپیشتاز بود

  3. خدا قوت جناب مدیر کل

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.