- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

لرستان به سیستم اطفاء حریق هوایی مجهز می‌شود

139404260947332765708903 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ رضا آریایی ظهر امروز در جلسه شورای ستاد حوادث لرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: به‌منظور مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های لرستان که معمولاً در ارتفاعات قرار دارند، سیستم اطفای حریق هوایی در اختیار استان لرستان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس قراردادی که با وزارت دفاع  و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح منعقد شده، از سال آینده به مدت سه سال هلیکوپتر و هواپیمای ویژه اطفای حریق در اختیار استان‌هایی که دچار آتش‌سوزی‌ شده و نیاز به اطفای حریق هوایی دارند، قرار داده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استان لرستان در گفتگو با تسنیم عنوان کرد: به‌محض ایجاد آتش‌سوزی در جنگل‌ها، بدون نیاز به مکاتبات اداری و فقط با درخواست تلفنی مدیرکل منابع طبیعی و مدیرکل محیط‌زیست استان، هلیکوپتر و هواپیمای اطفای حریق به استان فرستاده می‌شود تا نسبت به مهار آتش‌سوزی‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست ما در حال نابودی است، بیان کرد: جنگل‎ها سرمایه‌های خدادادی هستند که متأسفانه اخیراً توسط افرادی فریب‌خورده و به دلایل نامعلومی، بخش قابل‌توجهی از جنگل‌ها و مراتع استان در آتش سوخت و این‌ یک تهدید جدی برای محیط‌زیست استان محسوب می‌شود.