تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
11

ناسا در مریخ حیات پیدا کرده است؟/درخواست ناسا برای نشست خبری فوری در روز دوشنبه

  • کد خبر : 75958
  • 04 مهر 1394 - 23:14

اسا اعلام کرده موفق به کشف بزرگ علمی درباره مریخ شده و قرار است روز دوشنبه نشست خبری فوری برگزار کند. همین اقدام باعث شده تا رسانه‌ها به گمانه‌زنی در این رابطه و احتمال وجود آب یا حیات در سیاره سرخ بپردازند.

بر اساس دعوتی که برای یک نشست فوری خبری صورت گرفته قرار است محققان و دانشمندان در واشنگتن جمع شوند تا مقام‌های ناسا آن طور که گفته‌اند «جواب یک راز بزرگ» را که همیشه درباره مریخ وجود داشته را اعلام کنند. 

به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: بر اساس اعلام توئیتر ناسا،این نشست خبری قرار است به صورت زنده از سایت ناسا ساعت ۱۹ به وقت تهران پخش شود اما از همین حالا باعث گمانه‌زنی‌های مختلف شده است.

 

برخی رسانه‌ها گفته‌اند شاید مقام‌ها و دانشمندان ناسا قرار است درباره کشف حیات در مریخ حرف بزنند و گروهی از کشف احتمالی آب در این سیاره حرف زده‌اند. گفته می شود ممکن است مریخ نورد کنجکاوی حیات میکروبی در مریخ کشف کرده باشد یا شاید با حل یک معمای پیچیده ناسا از وجود آب در مریخ خبر دهد. یکی از کسانی که در این نشست خبری حضور خواهد داشت Lujendra Ojha یکی از استاتید موسسه تکنولوژی جورجیاست که تئوری وجود آب شور در مریخ در فصل‌های گرم را مطرح کرده است. پیش از این عکس‌هایی از مریخ به زمین رسیده بود که در آنها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مریخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند. احتمال دارد که تئوری recurrent slope linea توسط دانشمندان ناسا به اثبات رسیده باشد. اثبات وجود آب به معنای وجود احتمالی حیات در سیاره سرخ به حساب می‌آید.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=75958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اونجا دیگه میتونیم صاحب یه خونه بزرگ ویلایی بشیم !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.