- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مرغ گرم با قیمت ۴۷۰۰تومان در همه شهرهای لرستان در حال توزیع است / نظرات شما

  [1]

 

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز؛ استاندار لرستان و ریس سازمان صنعت ،معدن و تجارت لرستان با طرح این موضوع که هیچ مشکلی برای عرضه گوشت مرغ با نرخ دولتی وجود ندارد و مرغ گرم با قیمت مصوب در لرستان به صورت سیار درحال توزیع است به دنبال آرام کردن بازار پرتلا طم مرغ هستند.

میرملاس نیوز؛ بدون اینکه موضع خود را در این خصوص اعلام کند ،طبق خواسته مشترکین پایگاه خبری که خواستار بررسی و انعکاس واقعیات بازار تهیه و توزیع مرغ بوده اند اقدام به انتشار عین سخنان مسولان ذیربط  نموده است، از همین رو انتظار می رود که مصرف کنندگان مرغ  در جای جای استان نظرات تکمیلی خود را در این باره عنوان کنند.

استاندار لرستان گفت: هیچ مشکلی برای عرضه گوشت مرغ با نرخ دولتی در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در استان وجود ندارد. 

حبیب الله دهمرده در جریان بازدید از نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خرم آباد افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت در این ایام حدود ۷۵ تن مرغ با قیمت مصوب دولتی در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا توزیع می شود که به راحتی پاسخگوی نیاز متقاضیان است.

وی با دادن این اطمینان به مردم که به زودی در زمینه مرغ هیچ مشکلی نخواهیم داشت گفت: در پی تلاش های دولت و همه مسوولان، مشکلات بخش تولید و عرضه مرغ حل و فصل شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم ما که موجب کمبود و گرانی مرغ شده بود افزایش قیمت نهادهای دامی بود که این مشکل رفع شده و با حل این مشکل، جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ کشور به میزان کافی و لازم انجام شده است و به زودی با وفور تولید و عرضه مرغ به بازار قیمت ها تعدیل خواهند شد.

استاندار لرستان ضمن اطمینان به مردم که در حال حاضر هیچ مشکلی برای عرضه مرغ گرم و منجمد با قیمت های تعدیل شده وجود ندارد و میزان تمام نیاز و تقاضا توان عرضه مرغ وجود دارد از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست میزان عرضه مرغ را در بازار افزایش دهند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان نیز در این رابطه گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تعدیل در بازار، مرغ گرم با قیمت مصوب و به صورت سیار در شهرهای استان توزیع خواهد شد.

حجت الله بیرانوند قیمت مصوب گوشت مرغ گرم ۴۷ هزار ریال عنوان کرد و افزود: توزیع مرغ گرم با قیمت مصوب توسط کانکس هم اکنون در خرم آباد در حال اجرا است .

بیرانوند گفت: حداقل روزانه ۱۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب به صورت سیار و با مدت زمان نامحدود درخرم آباد توزیع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد توزیع مرغ گرم به صورت سیار و با قیمت مصوب در سراسر استان اجرا شود.

بیرانوند افزود: با توجه به اینکه افزایش قیمت نهاده ها از از دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ است هم اکنون نهاده های مورد نیاز مرغداران با قیمت مصوب در حال توزیع است.

وی قیمت رسمی نهاده ها از جمله سویا را بین هشت هزار و ۳۰۰ ریال و ۹ هزار ریال و قیمت ذرت و جو را نیز چهار هزار و ۱۰۰ ریال عنوان کرد و اظهار داشت: دولت واردات این نهاده را به منظور ایجاد ثبات در قیمت ها تا شب عید پیش بینی کرده و به نظر می رسد مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: همچنین در تفاهم نامه ای با مرغداران و تشکل های تولید مرغ، در ازای توزیع نهاده میان این واحدها گوشت مرغ به قیمت مصوب از آنان خریداری می شود.