تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

سدمعشوره کوهدشت هم چنان چشم انتظار اعتبارات

  • کد خبر : 76255
  • 08 مهر 1394 - 16:51

      احداث این سد می تواند ۳۶ هزارهکتار از اراضی دیم منطقه کوهدشت لرستان را به آبی تبدیل کند. به گزارش میرملاس ؛سد معشوره درسال ۹۲ با حضور رییس جمهور وقت آقای دکتر احمدی نژاد عملیات ساخت آن شروع شد تابتواند بخش مهمی از روان آبها،سیلاب های منطقه کوهدشت راکنترل کرده و از آن […]

 

 

 

احداث این سد می تواند ۳۶ هزارهکتار از اراضی دیم منطقه کوهدشت لرستان را به آبی تبدیل کند.

به گزارش میرملاس ؛سد معشوره درسال ۹۲ با حضور رییس جمهور وقت آقای دکتر احمدی نژاد عملیات ساخت آن شروع شد تابتواند بخش مهمی از روان آبها،سیلاب های منطقه کوهدشت راکنترل کرده و از آن برای کشاورزی، شرب و برق آبی منطقه کوهدشت لرستان استفاده کرد.

مجری سدمعشوره گفت : با احداث این سد می توان ۳۶ هزارهکتار از اراضی دیم منطقه کوهدشت لرستان را به آبی تبدیل کند که متاسفانه مشکل اساسی در روند ساخت این سد نبود اعتبارات و بازنگری های جدیددر اختصاص آب کشاورزی وبرق است.

اقبال منش با اشاره به اینکه بخش عمده ای از زیرساخت های این سد ازجمله جاده دسترسی، برق،آب ،تلفن و تونل انحراف آب احداث شده است افزود:تنها گرفتاری ادامه ساخت این سدنبود اعتبارات کافی است.

وی همچنین گفت :برای ساخت سدوشبکه اعتباری بالغ بر۳هزارمیلیارد تومان نیاز است تابتوان طرح راکامل به بهره برداری رساند.

 کارشناس فنی سدمعشوره هم گفت : حجم ذخیره آب این سد ۱.۶ میلیارد مترمکعب است و در صورت بهره برداری برای۱۲ هزار نفرشغل ایجاد کند.

 عفیفی افزود: برای اجرای مجوز تخصیص میزان ۲۷۱ میلیون متر مکعب آب از رودخانه کشکان ابلاغ شده است که ازاین میزان ۱۷میلیون مترمکعب برای کشاورزی و ۶میلیون مترمکعب برای مصارف شرب وصنعتی درنظرگرفته شده است.

استاندارلرستان هم درباره ادامه ساخت این سد گفت: ادامه عملیات این سددرحال بازنگری است وقرار است درسال ۹۴ به این طرح ۲۰میلیاردتومان دیگر اختصاص داده شود که درصدد افزایش اعتبارات این سد هستیم.

بازوند افزود :این سدبا دستور دکترروحانی رییس جمهور به کار خود ادامه می دهد وهیچ نگرانی برای توقف این سد وجود ندارد.

امرایی کشاورز گندم کارکوهدشتی گفت: ۲۰هکتار اراضی دیم درمنطقه کوهدشت دارم که متاسفانه به دلیل دیم بودن وخشکسالی های اخیرمحصولات کمتری برداشت می کنم.

میرزایی کارشناس آب منطقه ای لرستان می گوید:احداث سد معشوره از آرزوهای دیرینه مردم کوهدشت است که میتواند به بخش کشاورزی واقتصاد این شهرستان کمک شایانی کند.

به گفته میرزایی سطح آب های زیرزمینی این منطقه به شدت کاهش پیداکرده است که تنها راه نجات این شهرستان ساخت سدمعشوره وکنترل سیلاب ها و روان آبهای منطقه است .
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آی شیخ محمدی کجایی .حیف که نمیتونی بیای .وگرنه سداجرایی میشد .افسوس افسوس افسوس

  2. آقای بیرانوند و دیگر نمایندگان لرستان در ادوار گذشته، لطفا بفرمایید جز سیاسی کاری و در خدمت جناحهای سیاسی مجلس بودن , آیا برای توسعه و رفع محرومیت استان کاری کرده اید؟!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.