تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

نمایشگاه دائمی ژئوتوریسم لرستان تا پایان دی ماه امسال راه اندازی می شود

  • کد خبر : 76304
  • 10 مهر 1394 - 14:34

    به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه طرح توسعه منطقه گریت افزود: با توجه به ظرفیتهای گردشگری طبیعی، لرستان را به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور مطرح خواهیم کرد.وی تصریح کرد: موقعیت توپوگرافی منحصر بفرد، سازه های شهرنشینی به جا مانده از تمدن های نخستین و میراث فرهنگی به جامانده، لرستان […]

_MG_0338

 

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه طرح توسعه منطقه گریت افزود: با توجه به ظرفیتهای گردشگری طبیعی، لرستان را به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور مطرح خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: موقعیت توپوگرافی منحصر بفرد، سازه های شهرنشینی به جا مانده از تمدن های نخستین و میراث فرهنگی به جامانده، لرستان را به قطب گردشگری تبدیل خواهد کرد. 
وی با بیان اینکه لرستان پایتخت پل های تاریخی ایران است اظهار کرد: لرستان با دارا بودن ژئوپارک های طبیعی بسیار بزرگ و علمی، مقام نخست کشور را در زمینه ژئوتوریسم دارد. 
بازوند با بیان اینکه لرستان مقام نخست ژئوتوریسم کشور را دارد گفت: ژئوپارکهای طبیعی بسیار بزرگ و غنی، وجود آبشارهای منحصر بفرد و بیشترین بارندگی پس از استانهای ساحلی کشور از دیگر مزایای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری لرستان است.
استاندار با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ منطقه آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در لرستان وجود دارد گفت: منطقه گریت نیز از مناطق مستعد صنعت گردشگری استان بوده و نیازهای اولیه و زیرساختهای لازم گردشگری منطقه باید تا ۱۸ ماه آینده تامین شود.
بازوند تصریح کرد: طرح توسعه منطقه گریت باید با توجه به ظرفیت های گردشگری و معادن قیر طبیعی اجرایی شود.
وی همچنین تاکید کرد: کارگروه ساماندهی منطقه عشایری ترس گریت به ریاست معاون عمرانی استانداری و دبیری دفترا مور روستایی با رگزاری جلسات مستمر تشکیل شود.
وی خواستار تبدیل طرح توسعه منطقه گریت به پروژه و اجرا شدن آن طی مدت ۱۸ ماه شد.
آبشار گریت در روستای گریت و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان خرم آباد و در ۳۰ کیلومتری ایستگاه راه آهن سپید دشت در دره ای خوش آب و هوا و پوشیده از درختان انبوه بلوط قرار دارد. فاصله این آبشار تا بخش پاپی روستای گریت حدود یک ساعت پیاده روی می باشد . این آبشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری دیدنی استان لرستان محسوب می گردد.
این آبشار در گویش محلی به « تاف هفت چشمه » معروف است . پوشش جنگلی اطراف آبشار را در ختان بلوط ، زالزالک و مو وجود دارد .
منطقه گریت دارای زمستانهای برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم نواز می باشد و مالکیت اراضی منطقه در اختیار منابع طبیعی و بخشی نیز در اختیار روستاییان ساکن منطقه است.

irna

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.