تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

ده فرمان انتخاباتی به کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی / بی اخلاقی ممنوع

  • کد خبر : 76317
  • 10 مهر 1394 - 16:32

نسیم عباسی / کاسیت :
کم‌کم داریم به روزهای شیرین و پر‌شور و شعف انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم. روزها و شبهایی رویایی که مردم در آن برای چند روز هم که شده طعم عزت و احترام را هرچند به صورت مصنوعی می‌چشند و معنی این جمله که ولی نعمت مسئولان کشور و شهرشان هستند را تا حدودی درک می‌کنند.

akhlagh-entekhabati (1)

 

نسیم عباسی / کاسیت : 

کم‌کم داریم به روزهای شیرین و پر‌شور و شعف انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم. روزها و شبهایی رویایی که مردم در آن برای چند روز هم که شده طعم عزت و احترام را هرچند به صورت مصنوعی می‌چشند و معنی این جمله که ولی نعمت مسئولان کشور و شهرشان هستند را تا حدودی درک می‌کنند.

جوانان بیکاری که تا دیروز حتی توسط پدر و مادرهای‌شان هم به فراموشی سپرده شده بودند حالا مهم می‌شوند و هرجا که می‌روند به احترامشان می‌ایستند و هزار جور با آن‌ها اظهار هم‌دردی می‌کنند.

وعده‌های شیرین و آبدار هم که نوبر این روزهای خاطره‌انگیز است، می‌شود لوازم پذیرایی از این بخت برگشتگانی که از اقبال نامراد و شانس بد دقیقاً در دوران گذار جامعه از سنتی به مدرن به دنیا آمده‌اند و یک‌باره خود را در آستانه عصر ارتباطات و عصر اطلاعات و عصر دهکده جهانی و خیلی عصرهای دیگر دیده‌اند.

تازه از شانس خوب ما امسال انتخابات در اسفندماه برگزار خواهد شد و این شور انتخاباتی با شوق و ذوق روزهای پایانی سال قاطی می‌شود و حتماً حسابی می‌توانیم از خجالت شهرداری و رفتگران محترم تحصیل‌کرده و فرهیخته‌اش در بیاییم و ما هم مثل بعضی کشورها که در یک روز خاص جشن پرتاب گوجه و هندوانه و هزار و یک چیز دیگر می‌گیرند، جشن پرتاب پوسترهای انتخاباتی و کارت‌های ویزیت بگیریم. تازه هر شب هم می‌توانیم از سفره‌های رنگین و گسترده‌ی کاندیداها بهره‌مند شویم و خلاصه یکی دو ماهی دلی از عزا در بیاوریم.

فقط حیف که بعضی از این کاندیداهای محترم برای رسیدن به آن صندلی‌های سبز و بلند که حتماً هم خیلی نرم و راحت هستند شروع می‌کنند به بداخلاقی و دعوا و مرافه و این کارناوال شلوغ و جذاب را به هم می‌ریزند و زهر مار ما نمی‌کنند.

راستش در این چند سطر نمی‌خواهم از ویژگیهای یک نماینده مجلس بنویسم و یا این‌که در چند دوره گذشته این بزرگواران چه خدماتی به مردم ارائه داده‌اند. چون می‌دانم بعد از این همه سال تجربه انتخاباتی و فرستادن آدم‌های مختلف به مجلس، مردم به قدر کافی دانا شده‌اند و امروز خیلی بیشتر از هر کارشناسی می‌توانند تشخیص دهند که کدام کاندیدا توانسته است در مجلس نمادی از فرهنگ و هویت‌شان باشد و کدام نامزد اگر به مجلس برود مایه‌ی آبروریزی خواهد شد.

تنها می‌خواهم از زبان مردم چند نکته به عزیزانی عرض کنم که در معادلات خود متوجه شده‌اند توان خدمت به مردم را دارند و حالا می‌خواهند این مسئولیت بزرگ را بر عهده بگیرند و چهار سال وکیل مدافع این مردم کم توقع یا بهتر بگویم بی توقع بشوند.

نامزدهای محترم ورود به مجلس شورای اسلامی!

۱.اشتیاق شما برای رسیدن به کرسی خدمت به مردم برای ما قابل درک است اما این موضوع که به خاطر ما حاضرید حتی از زندگی خودتان هم بگذرید و این همه هزینه‌ی شام و ناهار متحمل بشوید راستش کمی برای‌مان غیر قابل هضم است. حالا این‌که شما خودتان هزینه‌ی این همه پذیرایی را متقبل می‌شوید یا کسان دیگری این دل‌سوزی را در حق شما و ما می‌کنند مسئله‌ی دیگری است. اما خدمت‌تان عرض کنم که ما حالا خیلی خوب می‌فهمیم، نماینده‌ای که میلیاردها تومان هزینه‌ی تبلیغات‌اش می‌شود، چهار سال که هیچ چند تا چهار سال دیگر هم لازم دارد تا محبت‌های این دایه‌های دل‌سوزتر از مادر را جبران کند.

۲. این‌که زحمت می‌کشید و بیوگرافی سایر کاندیداها و خانواده و اقوامشان را در می‌آ‌ورید تا ما را روشن کنید که فلان کس این‌کاره بوده و پسرش این ماشین را سوار شده نشان دهنده‌ی اوج تلاش شما برای روشن‌گری در جامعه است، اما خواهشاً بگذارید این وظیفه را کسان دیگری انجام دهند و شما به وظایف اصلی خودتان بپردازید. آخر این همه رسانه و مطبوعات و خبرگزاری و گروه مجازی به درد همین کارها می‌خورند و لازم نیست شما این همه برای ما هزینه کنید و زحمت چاپ و توزیع انبوه شب‌نامه و اطلاعیه‌هارا بکشید.

۳. نامزدهای عزیز ورود به بهارستان، لطفاً به جای این‌که این همه برنامه‌ریزی جامع بکنید برای تخریب رقبا و هم‌سنگرانتان، کمی درباره‌ی جامعه‌ی خودتان و فرصت‌ها وظرفیت‌هایی که می‌تواند برای آن مفید باشد تحقیق و برنامه‌ریزی کنید. لطفاً بروید و قوانین داخلی مجلس را مطالعه کنید تا لازم نباشد آن‌جا برای‌تان کلاس بگذارند و تازه توجیهتان کنند که فرق یک فوریتی با دوفوریتی در چیست. خواهشاً کمی درباره بودجه مطالعه کنید و این‌که سهم ما از این برنامه‌های پنج ساله که به سرعت باد می‌آیند و می‌روند چه می‌تواند باشد؟

۴. باید خدمت‌تان عرض کنم که امروز دیگر مردم به قدری فهیم هستند که یک عکس، مبنای تصمیم گیری‌شان نباشد. هرچند می‌دانم جادوی هنر گرافیست‌ها و فتوشاپ‌کارهای عزیز به اندازه‌ی کافی برای‌تان وسوسه کننده هست، اما خواهشاً این را هم بدانید که امروز مردم متوجه شده‌اند یک تصویربسته دلیلی نمی‌شود برای تخطئه کردن یک کاندیدا و متقاعد کردن مردم به این‌که شما صلاحیت بیشتری از او دارید. امروز مردم بیشتر از هر زمانی منتظرند ببینند خود شما چه در چنته دارید. پس اگر هم می‌خواهید از کاندیدایی انتقاد کنید، با مدارک و شواهد واقعی و رسمی او را به چالش بکشید که دیگر دوران عوام‌فریبی تمام شده و مردم خیلی خوب تفاوت حقیقت و دروغ را متوجه می‌شوند.

۵. اساتید بزرگوار؛ نامزدهای فرهیخته دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی؛ لطفاً کمی هم به شعور مخاطبان و مردمی که قرار است به شما رأی بدهند احترام بگذارید و این همه وعده‌ی توخالی که توان اجرایش را ندارید به آن‌ها ندهید. همه ما خوب می‌دانیم مشکلات‌مان آن قدر کوچک نیست که چند نماینده‌ی مجلس بتوانند در طول چهار سال همه‌ی آن‌ها را حل کنند. پس بی‌خودی این همه با الفاظ بازی نکنید و واقعیت را بگویید. مطمئن باشید مردم این‌طور بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت. تازه حتی اگر رأی هم نیاورید بهتر از این است که چهار سال بگذرد و در دوره بعدی این عزت و آبرویی که برای خودتان در طول سال‌ها به دست آورده‌اید را هم از دست رفته ببینید.

۶. دوستان عزیز کاندیدا؛ خوب می‌دانم که الان با تیم‌های تبلیغاتی خودتان دارید نقشه می‌کشید که تمام شهر را با پوستر و بنر کاغذ دیواری کنید و کارناوال‌های سواره و پیاده‌تان خیابان‌های شهر را قفل کنند. اما فراموش نکنید که مردم رشید ما حالا خوب می‌فهمند که نماینده‌ای که در تبلیغات خودش قانون را رعایت نکند و نظم و انضباط شهر را به هم بریزد نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی برای وکالت آن‌ها آن هم در حساس‌ترین و مهمترین مرجع قانون‌گذاری کشور باشد. بنابراین شما که قرار است قانون‌گذار این کشور شوید، خودتان قانون را نقض نکنید و بیشتر از هر کس دیگری به آن پایبند باشید. ضمناً خواهشاً به این فتوشاپ‌چی‌هایتان بسپارید که به جای کار روی عکس این و آن برای جعل و توزیع در فضای مجازی یا استفاده در چاپ شب‌نامه‌ها، کمی روی گرافیک و زیبایی پوسترهایتان کار بکنند تا حداقل بهره‌ای هم از هنر آن‌ها ببریم و مجبور نباشیم صبح تا شب پوسترها و بروشورهای بی روح و فاقد اندک جذابیت هنری آن‌ها را بر در و دیوار کوچه‌ها و خیابانهای شهرمان تحمل کنیم.

۷. نامزدهای عزیز! ما احساس مسئولیت شما را نسبت به خانواده‌، اقوام و آشنایان‌تان خوب درک می‌کنیم و اصلاً هم از شما انتظار نداریم که بین عزیزان خود و دیگران فرق نگذارید و همه را با یک چشم نگاه کنید، تنها خواهشی که از شما داریم این است که حداقل در بین دوستان و اقوام محترمتان اصل شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی را رعایت کنید و دست آن‌ها را در رشته‌ای که تخصص و توان کار دارند بند کنید. بالاخره اقوام شما هم جزء آمار بیکاری استان حساب می‌شوند و هم‌اینکه آن‌ها را استخدام کنید کار بزرگی برای حل مشکل بیکاری این شهر و استان کرده‌اید.

۸. سروران ارجمندی که داوطلب خدمت به مردم شده‌اید! هرچند می‌دانم که وظیفه‌ی قانونی شما تنها قانون‌گذاری است و بیشتر انتظاراتی که از شما داریم جزء شرح وظایف‌تان نیست. اما اگر موفق شدید و به مجلس راه پیدا کردید، لطفاً این مردم را فراموش نکنید و اگر نمی‌توانید در شهر و دیار خودتان بمانید و حتماً باید ساکن مرکز شوید حداقل زود به زود بیایید و با موکلینتان دیدار کنید و از نزدیک با دردها و مشکلات‌شان روبرو شوید تا خدای نکرده در شلوغی و هیاهوی پایتخت، این مردم صمیمی و صادق را فراموش نکنید و وقتی رأی خود را به آن گلدان‌های معروف می‌ریزید در بین همه متغیرها و معادلات ریز و درشت و آن همه تبصره و بند و ماده واحده، این‌مردم شریف که واقعاً شایستگی و لیاقت بهتر از این‌ها را دارند گم نشوند.

۹. از ما به شما نصیحت، اگر به امید خدا راهی مجلس شدید فراموش نکنید که چشم به هم بگذارید چهار سال تمام می‌شود، حالا این‌که آیا واقعاً این فرصت برای حل انبوه چالش‌ها و معضلات اجتماعی کافی هست یا نیست به خودتان مربوط می‌شود، پس لطفاً هرچه در چنته دارید روی دایره بریزید تا شاید فرجی شد و در این مدت توانستید معجزه‌ای برای حل این مشکلات عظیم بکنید. تا چهار سال آینده با این سئوال کلی، مبهم و تکراری که «چه کردید؟» مواجه نشوید.

در خاتمه باید خدمتتان عرض کنم که خواهشاً فراموش نکنید در قبال این مسئولیت خطیر و پُر زحمت باید به زودی در پیشگاه قادر متعال و وجدان عمومی پاسخ‌گو باشید. پس در همه‌ی ارزیابی‌ها و سبک سنگین‌هایتان به فکر داشتن پاسخ‌هایی قانع کننده برای روز حساب هم باشید.
        لطفتان مستدام.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 31در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۱
  1. درود بر شما سرکار خانم عباسی، متن جالبی بود امیدوارم که آقایان کاندیدا
    اندکی گوش شنوا داشته باشند که اگر باشد باید غنیمت شمرد

  2. کاش توصیه می کردید اگر توفیق وکالت مردم را در خانه ملت پیدا کردید سعی کنید شأن خود و موکلینتان را در نطقها وتذکراتتان حفظ کنید.و اگر اهل بیان و سخنوری نیستید کلاس سخنوری را قبلا آموزش ببینید وحتما ادب و اخلاق اسلامی را در رفتار و گفتار و کردارتان رعایت کنید.

  3. سلام ، متن ساده و طولانی و خیلی مستقیم بود! اما این که شد ٩ فرمان؟!

  4. زنان را خدا ریس و راهنما و قاضی قرار نداده .ما هم این منطق را قبول داریم . پس چرا در شهر کو هدشت بعضی از خا نمها کا سه داغتر از آش شده اند

    • مــثلا فرهنگی سلام :خدا زن ها رو فقط در مقام قضاوت قرار نداده اونم به دلیل اینکه سرشار اند از احساس و عاطفه ولی رییس و راهنمایشون به مراتب بهتر از اقایون هست

  5. جانا سخن از زبان ما میگویی

  6. سرکارخانم توانمندی کاندیداها درسوابفشان است ازروی سوابق کاری باید افراد رانقد وبرسی کرد منتها نقد سازنده همراه باارایه برنامه های قابل اجرا ودر توان قانونی نمایندگان درضمن ازنوشته زیبایتان تشکر میشود

  7. خواهر ارجمندم سلام ، ممنون ، جالب بود و استفاده کردیم…. با آرزوی سربلندی و موفقیت روز افزون حضرتعالی. یاعلی

  8. بسیار زیبا

  9. این ده فرمان از واقعیاتند. در شهر ما هرساله تذکر داده می شوند و متاسفانه تکرار هم. به نظر نیاز است با نگاهی آسیب شناسانه و تحلیلی به این مسئله ها وارد شد.
    دست مریزاد

  10. با تشکر از سرکار خانم عباسی /فاعتبروا یا اولی الابصار

  11. با سلام به نویسنده گرامی که مطالبشان جامع وخوب بیان شده بود البته ۹ فرمان بود و فرمان دهم اینکه :

    شما را بخدا قسم میدهیم که کاری به مردم یارانه بگیر نداشته باشید پول نفت و گاز و … پیشکش شما

    مردم روی یارانه حساب باز کردن ها از ما گفتن.این مبلغ ناچیز در جیب گشاد شما گم میشود

  12. با سلام
    مطالب ذکر شده توسط شما درست است.ولی این ………………ایا ممکن است کاری کرد؟

    آیا مردم را اینها نمایندگی می کنند؟

    خدا کمک کنه که این باشه ……

    درود بر شما

  13. سلام،خانم عباسی تشکرعالی بود

  14. بسیار زیبا بود

  15. بله.این هم خودش به نوعی امر به معروف و نهی از منکر بود.خدا همه ما را عاقبت بخیر کند.

  16. با سلام و تشکر فراوان از سرکار خانم عباسی
    مسوولیت یعنی مورد سوال قرار گرفتن ، هم درمقابل خدا و هم درمقابل مخلوقات . بعضی از بزرگان مسوولیت را با اشرافیت قاطی کرده اند یعنی قبل از انتخابات مسوول هستند و به محض برنده شدن وارد دنیای اشرافیت میشوند.

  17. قشنگ بود. امیدوارم نمایندگان محترم جامعه ی عمل بپوشانن

  18. باسلام خدمت تمام بازدیدکنندگان وتشکر از سرکار خانم عباسی
    یه درخواست داشتم اینکه خانم عباسی اگه مقدوره کامل خودشو نومعرفی کنند .

  19. هرچه نماینده داشتیم قدرت عجیبی در جابجایی نیروهای ادارات داشتند،تا شمارش آرا اعلام میشه رئیس آموزش وپرورش جابجا میشه، وارد تهران میشه دستور جابجایی معاونین آموزشی وپرورشی و…،پاش به مجلس میرسه با وزرا راجب رؤساادارات رایزنی میکنه و…
    هیچ به فکر آبادانی وکم کاست شهرش نیست. بعنوان مثال تامین اجتماعی با ۵۰هزار بیمه شده اصلی، خدمات توسط یه درمانگاه به تمام بیمه شدگانش ارایه میشود در صورتی میبایست حداقل یه بیمارستان وچند درمانگاه شبانه روزی به این تعداد بیمه شده خدمت ارایه میشد

  20. ﺑﺎﺳﻼﻡ ﺧﺪﻣﺖ ﺳﺮﻛﺎﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﻋﺒﺎﺳﻲ. اﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﻳﻘﻪ ﻛﺎﻧﺪﻳﺪاﻫﺎ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﺯ اﻭﻥ ﻃﺮﻑ ﻫﻢ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﮕﻦ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮔﺬاﺭﻱ ﻭﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺿﻌﻴﻒ ﺑﺮﺧﻲ اﺯ اﻳﻦ ﻣﺪﻳﺮاﻥ اﺟﺮاﻳﻲ ﻧﺎﻛﺎﺭاﻣﺪ ﻭبﻲ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻛﻪ ﻓﻘﻄ ﺑﻠﻴﻄ ﺭاﺑﻂﻪ ﺷﻮﻥ ﺑﺮﺩﻩ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺮﻛﺎﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﻢ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻴﻜﻨﻢ اﮔﻪ ﻭاﻗﻌﺎ اﺯ ﺳﺮ ﺩﻟﺴﻮﺯﻱ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻴﺪ ﻗﻠﻢ ﻓﺮﺳﺎﻳﻲ ﻛﻨﻴﺪ ﺩﻩ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﭘﻴﺸﻜش ﻳﻚ ﺳﻮﺯﻧﻲ ﻫﻢ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﺪﻳﺮاﻥ ﭘﻬﻠﻮاﻥ … ﺑﺰﻧﻴﺪ. ﺑﺎﺗﺸﻜﺮ اﺯ ﺷﻤﺎ

  21. عالی بود خانم عباسی…. ممنون….
    .
    “بیایید عهد کنیم حال خود و اطرافیانمون را خوب کنیم “

  22. ضمن سلام و خسته نباشید خدمت خانم عباسی . جسارتاً عرض کنم خدمت دوستان . من و شما هستیم که باید از خودمون شروع کنیم . ما باید درست انتخاب کردن رو یاد بگیریم و به دیگران هم اینو انتقال بدیم . اگر میخوایم که استان ما به حداقل توسعه برسه باید نامزدی رو انتخاب بکنیم که بتونه تمام زیرساخت های لازم رو جهت توسعه فراهم بکنه . این خیلی کار بزرگ و کارشناسی هست . امیدواریم که همه ی هم استانی ها و حتی هم وطنان عزیز در این دوره از انتخابات مجلس با دید باز و متفاوت با دوره های پیشین انتخاب بکنن . یک دست صدا نداره ، دست به دست هم دهیم و میهن خود را کنیم آباد . به امید آن روز …. یا حق

  23. واقعا به نکات بسیار ارزشمندی اشاره کردید
    واقعیت امر این است که در شهر ما متاسفانه باند بازی و طایفه گرایی جای ارزش ها را گرفته و همین امر باعث شده که جوانهای عزیزمون بیکار باشند محض رضای خدا همت کنیم و شهرمون رو نجات بدیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.