تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

گزارش / گهر «خانه به دوش» لیگ برتر!

  • کد خبر : 7636
  • 08 مرداد 1391 - 21:27

گزارش: مهران مریدی/میرملاس نیوز :    پس از آن‌که تیم فوتبال گهر دورود جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد، به سبب نبود زیرساخت‎های لازم در استان لرستان کوله‏‌بارش را بست و به راحتی “مسافر” و “خانه به دوش” شد. نبود ورزشگاهی استاندارد در استانی که همه از آن به‏عنوان سلحشور، غیور و… […]

گزارش: مهران مریدی/میرملاس نیوز :
 

 پس از آن‌که تیم فوتبال گهر دورود جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد، به سبب نبود زیرساخت‎های لازم در استان لرستان کوله‏‌بارش را بست و به راحتی “مسافر” و “خانه به دوش” شد.

نبود ورزشگاهی استاندارد در استانی که همه از آن به‏عنوان سلحشور، غیور و… یاد می‏کنند که در جنگ هم رشادت‎های زیادی خلق کردند، تأسف برانگیز است و همین مشکل باعث شد، که
مردم لرستان از دیدن بازی‎های نماینده این استان در دوازدهمین دوره لیگ
برتر محروم شوند.

هزینه رفت‏‌و‏آمد زیاد است

یکی از تماشاگران تیم گهر که در دیدار با ملوان در ورزشگاه انقلاب کرج حضور داشت، گفت:” چرا باید نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر را طی کنیم تا بتوانیم دیدار خانگی تیم محبوب‏‌مان را در ورزشگاه ببینیم؟ چرا استان خودمان نباید یک ورزشگاه استاندارد داشته باشد؟ اگر این روند ادامه داشته باشد، بدون شک گهر شانسی برای بقا در لیگ برتر نداشته و قبل از پایان فصل سقوط این تیم مشخص می‏‌شود.”

وی با اشاره به گفته‏‌های برخی مردم و مسوولان شهر دورود مبنی بر مخالفت با برگزاری بازی‏‌های این تیم در ورزشگاه تختی خرم‏‌آباد، اظهار کرد: “برای ما دورود و خرم‎آباد فرقی نمی‏‌کند و موضوع مهم، استان لرستان است. اگر در ورزشگاه تختی خرم‏‌آباد عملیات ترمیم و بازسازی را قطع نمی‏‌کردند، شاید بازی‏‌ها در استان خودمان برگزار می‏‌شد.”

” این هوادار گهر با بیان این‌که هزینه رفت‏‌و‏آمد زیاد است، خواستار توجه ویژه مسوولان و آماده کردن ورزشگاه‏‌های استان به ملزومات مورد نظر AFC شد تا دیدارهای خانگی این تیم هرچه سریع‏‌تر در لرستان برگزار شود.”

از گهر فقط لقب «مسافر» سهم ماست

یکی دیگر از هواداران گهر گفت: “اگر بازی‏‌های این تیم در استان لرستان برگزار شود، گنجایش ورزشگاه هر چه‌ قدر باشد، بدون شک پر می‏‌شود؛ چون لرستان مردم فوتبال‌دوستی دارد. ضعف بسیار بزرگی است که در استان زیرساخت‏‌های لازم مهیا نیست. نمی‎دانم بر چه اساسی ورزشگاه انقلاب کرج برای دیدارهای خانگی گهر انتخاب شده است؛ در حالی که دیدارهای این تیم می‌توانست در استان‎های هم‏‌جوار برگزار شود تا تماشاگران با هزینه کمتری به ورزشگاه بروند.”

وی با بیان این‌که در صورت برگزاری دیدار گهر با پرسپولیس در لرستان خیلی از علاقه‌مندان فوتبال در استان به آرزوی دیرینه‌شان یعنی دیدن فوتبالیست‏‌های محبوب در ورزشگاه می‏‌رسیدند، خاطرنشان کرد: “همیشه آرزو می‏‌کردیم، تیمی در لیگ برتر داشته باشیم تا بتوانیم بازیکنان محبوب‏‌مان را از نزدیک ببینیم اما، متأسفانه از تیم لیگ برتری که داریم، فقط لقب «مسافر» سهم ماست.”

شرمنده هواداران هستیم

حمیدرضا فتحی، کاپیتان گهر دورود نیز در این باره گفت: “مسوولان نباید تماشاگران لرستانی را از دیدن بازی‌های نماینده استان در لیگ برتر محروم کنند. به غیرت تماشاگران لرستانی که به عشق تیم‏‌شان کیلومترهای زیادی را طی می‏‌کنند تا از گهر حمایت کنند، درود می‌فرستم. شرمنده این هواداران هستیم.”

وی با تاکید بر اینکه موفقیت گهر مستلزم حمایت تمام مسوولان و مهیا کردن شرایط از جمله ورزشگاه استاندارد در استان است، ابراز کرد: “تیم ما باید از امتیاز میزبانی به نحو مطلوب استفاده کند نه این‌که در تمام دیدارها از این مهم محروم باشیم.”

فتحی تاکید کرد: “ما به حمایت بیشتری نیاز داریم و اگر حمایت صورت نگیرد، مشکلات زیادی برای نماینده استان در لیگ برتر ایجاد می‌شود.”

این بازیکن لرستانی با بیان اینکه ای کاش بازی‏‌ها در استان خودمان برگزار شود، افزود: “ساخت ورزشگاه دورود باید به سرعت انجام شود تا فوتبال‏دوستان لرستانی از دیدن بازی‌های گهر بهره بیشتری ببرند.”

چوب میزبانی را می‏‌خوریم

سرمربی گهر نیز به محرومیت ناخواسته تمیش از میزبانی دیدارهای خانگی اشاره کرد و گفت: “به جرأت می‏‌گویم اگر دیدار با ملوان در لرستان برگزار می‏‌شد، داور جرأت نمی‏‌کرد، آن صحنه مشکوک را پنالتی بگیرد. چوب میزبانی را می‏‌خوریم و متأسفانه در تمام دیدارها مهمان هستیم و از امتیاز میزبانی بهره‏‌ای نمی‏‌بریم که مشکل بزرگی بوده و آسیب‌های زیادی را به تیم وارد کرده است.”

مهدی تارتار با تاکید بر تاثیر حمایت هواداران در ورزشگاه، خاطرنشان کرد: “تیمی مثل پرسپولیس در دیداری که از حمایت تماشاگران محروم بود، بازی را به فجرسپاسی واگذار کرد. وای به حال ما که باید همیشه مهمان باشیم.

تارتار تاکید کرد: “این مشکل باید هرچه سریع‏‌تر رفع شود و اگر نتوانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم، ضررهای جبران‏‌ناپذیری به تیم وارد می‏‌شود.”

سرمربی گهر دورود با بیان این‌که دوست دارد، بازی‌ها در لرستان برگزار شود تا از حمایت هواداران بی‌شمار لرستانی برخوردار باشد، مدعی شد: “اگر در استان ورزشگاهی برای میزبانی بود، قطع به یقین حریفان در دیدارهای خانگی حرف خاصی مقابل ما نداشتند.”

در صورت برگزاری بازی‎ها در لرستان، حریفان شانس چندانی ندارند

رئیس هیات فوتبال استان لرستان نیز در این مورد گفت: “عدم استفاده گهر از شرایط و امتیاز میزبانی نقطه ضعف بزرگی است و در آخر شاید حسرت این امتیازهای از دست رفته را بخوریم.”

حیدر بهاروند با بیان این‌که حضور تماشاگرانی که برای دیدارهای گهر به کرج و تهران می‎روند، تأثیرگذار است اما مطلوب نیست، تصریح کرد: “مطمئناً اگر بازی گهر- ملوان در لرستان برگزار می‏‌شد، تیم ما برنده بود و پرسپولیس هم در این صورت شانس چندانی نداشت.”

وی خاطرنشان کرد: “ورزشگاه تختی دورود حداقل تا نیم فصل آماه نمی‏‌شود. با بسیج مسوولان، ورزشگاه تختی خرم‏‌آباد بیش از یک ماه کار دارد و از هفته هفتم به بعد می‏‌تواند میزبان دیدارهای خانگی گهر باشد.”

بهاروند اضافه کرد: “خواست کادر فنی و بیشتر مردم دورود برگزاری بازی‏‌ها در استان است و اگر قرار باشد تا نیم‏‌فصل اول از امتیاز میزبانی بی‎بهره باشیم، کار بسیار سختی را در نیم فصل دوم در پیش داریم.”

“عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اگر گهر سقوط کند، شاید سال‏‌های آینده در حسرت تیم لیگ برتری بمانیم، خواستار تجهیز شدن ورزشگاه‏‌های استان به امکانات موردنظر AFC شد.”

این صحبت‏‌ها در حالی عنوان می‏‌شود که علی دایی در پایان دیدار گهر و راه‎آهن که در ورزشگاه اکباتان برگزار شد، اذعان کرد: “طرفداران گهر از هواداران ما بیشتر بودند و حیف است آنها نتوانند در استان خودشان از گهر حمایت کنند.”

لرستانی‏‌ها نشان داده‏‌اند، علاقه زیادی به فوتبال دارند و حیف است مردمان این دیار از حضور در ورزشگاه‏‌های استان خود برای حمایت از نخستین نماینده تاریخ لرستان در لیگ برتر فوتبال محروم باشند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. طرفدار کیلوی چند اخه عزیز من خرم اباد و درود داره که فرق میندازن خوب باشگاه تختی خرم اباد درست کنن تیم متعلق به استان لرستانه وگرنه وضعیت خیلی بدتر میشه مدیر کل ورزش کاری بکن که به نظرم نمیتونی خودی نشون بدی افرین پس مدیر کل چی هستی تو این مدت چکار کردی که حتی سری به باشگاه ها هم نزدی وضعیت چک کنی چرا ما باید همیشه شعار بدیم پس کی وقت عمله ………میکم استختر شنا کوهدشت چی شد بعد یک هفته تعطسل شد چرا نظارت نمیکنید مگه خواب خوش تشریف دارید فردا قیامت باید جواب پس بدید

  2. گهر اولین تیمیه که به لیگ یک میره این از خوبی مسئولین استان لرستانه کاشکی امتیازو میفروختن اینطوری آبرومون نمیرفت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.