تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

نداشتن اصالت فرهنگی مجسمه کشف شده طلا در پلدختر

  • کد خبر : 76416
  • 13 مهر 1394 - 2:19

  رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: مجسمه کشف شده در پلدختر از جنس طلا ۲۲ عیار است ولی زیر خاکی و قدیمی نبوده و اصالت فرهنگی ندارد و از نظر میراث فرهنگی بدل به حساب می آید.  به گزارش میرملاس ؛ بابایی افزود: این مجسمه از روی مجسمه سنگی طراحی […]

46301_346

 

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پلدختر گفت: مجسمه کشف شده در پلدختر از جنس طلا ۲۲ عیار است ولی زیر خاکی و قدیمی نبوده و اصالت فرهنگی ندارد و از نظر میراث فرهنگی بدل به حساب می آید.

 به گزارش میرملاس ؛ بابایی افزود: این مجسمه از روی مجسمه سنگی طراحی و از جنس طلا ساخته شده است.

پیش از این خبری تحت عنوان کشف مجسمه طلا داریوش هخامنشی از سوداگران میراث فرهنگی در پلدختر در هشتم مهر ماه به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان منتشر شده بود.
رئیس پلیس پلدختر گفته بود: سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران انتظامی این شهرستان موفق به کشف و ضبط ، یک قطعه مجسمه از جنس طلا ۲۲ عیار با پایه نقره ای متعلق به داریوش هخامنشی از سوداگران اموال تاریخی و فرهنگی کشور در پلدختر شدند.
 
سرهنگ  داودی افزود: برخی کارشناسان بر این باورند که این شی طلایی از روی مجسمه سنگی داریوش که سر ندارد و در موزه ملی ایران نگهداری می شود و در سال ۱۹۷۰ میلادی در پایتخت زمستانی هخامنشی شهرستان شوش کشف شده ساخته شده است.
 
پلدختر یکی از شهرستانهای استان لرستان است که در ۱۳۰کیلومتری خرم اباد مرکز این استان واقع شده است.
 
لرستان سرزمینی تاریخی است که آثار باستانی فراوانی از تمدنها و دوره های مختلف تاریخی را در خود جای داده است. وجود غارها، نقاشی ها، پل ها، قلعه ها، گورها و محوطه های باستانی از گنجینه های تاریخی لرستان هستند .
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مگه کسی پولش اضافه اس که مجسمه بسازه و بده به دیگران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.