تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

فرماندار الیگودرز تاکید کرد : لزوم تاسیس خانه کشاورز در الیگودرز

  • کد خبر : 76458
  • 14 مهر 1394 - 0:30

    فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به اینکه الیگودرز قطب کشاورزی استان لرستان است، ضرورت تاسیس خانه کشاورز در این شهرستان احساس می‌شود. به گزارش میرملاس، ولی‌الله میرزایی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های استانی کسب شده در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر گفت: کسب این موفقیت‌ها قابل قدردانی است، […]

738716

 

 

فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به اینکه الیگودرز قطب کشاورزی استان لرستان است، ضرورت تاسیس خانه کشاورز در این شهرستان احساس می‌شود.

به گزارش میرملاس، ولی‌الله میرزایی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های استانی کسب شده در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر گفت: کسب این موفقیت‌ها قابل قدردانی است، اما با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان کافی نیست و لازم است در جهت موفقیت‌های ملی تلاش شود.

وی به لزوم واگذاری بخش کشاورزی به متخصصان این امر افزود: از جمله لازمه‌های مهم کشاورزی که می‌تواند در جهت توسعه هرچه بیشتر آن موثر باشد، می‌توان به افزایش دانش و مهارت کشاورزان و همچنین اصلاح الگوی کشت متناسب با نیاز منطقه اشاره نمود که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

میرزایی به ظرفیت‌های منطقه اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش‌های نزدیک به مرکز شهر دو بخش بشارت و ززوماهرو هم که عنوان محرومیت را یدک می‌کشند، دارای منابع سرشاری هستند که معطل مانده و نتوانسته‌ایم، آن‌گونه که شایسته ظرفیت‌ها است در این حوزه کار مثبتی انجام دهیم.

وی با انتقاد از کم‌کاری در حوزه کشاورزی گفت: باید فرهنگ کار را در بین جوانان و ترغیب آنها به سمت کشاورزی افزایش دهیم که یقینا نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد.

فرماندار الیگودرز به ظرفیت‌های باغداری در الیگودرز اشاره کرد و افزود: متاسفانه در توسعه باغات شهرستان با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، اقدامی صورت نگرفته است که باید آموزش کشاورزان و ترغیب آنها به سمت تولیدات میوه‌های مختص منطقه و حتی کاشت برنج در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای کشاورزی الیگودرز به زیان‌های که نصیب کشاورزان می‌شود، اشاره کرد و افزود: متولیان جهاد کشاورزی باید الگوی کشت را جدی گرفته و نسبت به راهنمایی و هدایت کشاورزان اقدام کنند تا شاهد افزایش رونق کشاورزی و منافع کشاورزان باشیم.

وی به انجام آبیاری بارانی و قطره‌ای به عنوان یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: اگرچه الیگودرز با انجام ۶ هزار هکتار از اراضی به قطره‌ای و بارانی رتبه اول را کسب نموده است، اما این میزان با توجه به ظرفیت خاک الیگودرز بسیار ناچیز است.

فرماندار الیگودرز با انتقاد از انجام اقتصاد دولتی و شکست‌های ناشی از این ناحیه گفت: ما باید به‌جای اینکه مردم را متوقع کنیم، آنها را پای کار بیاوریم و کارها را به آنها واگذار کنیم تا از خودکفایی و روی پای خود ایستادن فاصله نگیرند.

وی یکی از مشکلات دردسرساز را بحث تغییر کاربری اراضی عنوان کرد و گفت: این مباحث اگر رفع نشود به مشکلی حاد در آینده مبدل می‌شود که لازم است، همه اقدامات در چارچوب قانون صورت بگیرد و منابع طبیعی نیز به شدت با متخلفان اراضی ملی برخورد نموده و در این راستا بخشداران هم همکاری کنند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه الیگودرز قطب کشاورزی استان لرستان است، ضرورت تاسیس خانه کشاورز در این شهرستان احساس می‌شود که یقینا این تشکل می‌تواند در راستای تامین امنیت غذایی و همچنین پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان هم تاثیرگذار باشد.

وی به تولیدات آبزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات مزرعه‌داران و تولیدکنندگان ماهی و همچنین بیماری وی اچ.اس که گریبان آبزی‌پروران را گرفته است، شبکه دامپزشکی باید وارد عمل شده و با همکاری جهاد نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.