تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

فرماندار پلدختر : مراسم عزاداری حسینی نباید به تسویه حساب های انتخاباتی کشیده شود

  • کد خبر : 76535
  • 15 مهر 1394 - 20:36

  به گزارش میرملاس ؛ نورالدین درمنان در جمع مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان پلدختر، بر هماهنگی بیشتر برای برنامه های ماه محرم تاکید کرد و افزود: عاشورا فرهنگ و یک مکتب و یک دانشگاه انسان سازی است که باید از آن درس گرفت.  وی گفت: اعضای هیات امنای مساجد و روحانیون که […]

15-10-7-1826481787052-70211111

 

به گزارش میرملاس ؛ نورالدین درمنان در جمع مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان پلدختر، بر هماهنگی بیشتر برای برنامه های ماه محرم تاکید کرد و افزود: عاشورا فرهنگ و یک مکتب و یک دانشگاه انسان سازی است که باید از آن درس گرفت. 
وی گفت: اعضای هیات امنای مساجد و روحانیون که خود عامل اصلی عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم هستند با هم، هم اندیشی و هم افزایی داشته باشند . 
وی با بیان این که مبلغان فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین کنند افزود: ابا عبدالله الحسین (ع) برای زنده نگه داشتن و احیای دین اسلام قیام کردند و در این راه خود و یاران و فرزندانش به شهادت رسیدند . 
فرماندار پلدختر گفت: عاشورا تنها مربوط به یک مقطع زمانی نیست بلکه نام یک فرهنگ ، یک مکتب و نظام سیاسی است که باید از تمام صحنه های آن درس گرفت تا بتوان فلسفه قیام امام حسین (ع) دریافت و نباید عواطف و محبت دیرینه به اباعبدالله الحسین (ع) را نیز فراموش کرد. 
درمنان افزود: عاشورا برای ما یک نعمت است که باید قدر آن را دانست زیرا هرچه داریم ایمان ، غیرت وآزادی از این قیام داریم و جامعه ای که در آن فرهنگ شهادت باشد هیچ وقت در برابر ظلم و زور تسلیم نمی شود . 
وی گفت: امروز دشمن در تلاش است تا این ارزش ها را از ما بگیرد که در این رابطه وظیفه خطیر و سنگینی به عهده ما است و آن صیانت از ارزش ها است . 
وی با بیان این که اگر کار برای خدا باشد کاری از دست دشمن بر نمی آید،افزود: 
وقتی دشمن تاکید کرد که زایر ما به کربلا نیاید حس شهادت طلبی مردم نشان داد که چه استقبالی صورت گرفت و هنگامی که مقام معظم رهبری به آل سعود هشدار دادند سریع کوتاه آمدند که اینها به برکت اسلام ناب محمدی (ص) است. 
فرماندار پلدختر با بیان این که، نباید تربیون های عزاداری حسینی را صرف مسایل خصوصی و انتخاباتی کرد،گفت : در مراسم عزاداری باید با ظرافت عمل کرد و در رابطه با اتحاد و وحدت گام برداشت و در عزاداری ها از طبل استفاده نشود . 
درمنان افزود: نباید از عزاداری ها و فضای معنوی محرم و دسته جات برای تبلیغات سیاسی و انتخاباتی استفاده کرد بلکه باید به مباحث مهم ، مکتب عاشورا و درس ها و پیام های آن پرداخت که اگر امام حسین (ع) نبود اسلام زنده نمی ماند . 
وی گفت: قیام امام حسین (ع) بر گرفته از ارزش هایی مانند جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همه خوبیها و پاکی ها است که هر آزاده ای می تواند از آن الگو سازی کند . 
وی با بیان این که استفاده خاص سیاسی با اغراض و معارضه های تبلیغاتی و انتخاباتی از تریبون ماه محرم ظلم به امام حسین (ع) است ، ابراز امیدواری کرد: مداحان و مبلغان با مطالعه دقیق و جامع بتوانند فرهنگ و فلسفه عاشورا را برای مردم بازگو کنند. 
وی با بیان این که ، برنامه ریزی برای ماه محرم باید به دور از هر تنش باشد افزود: صیانت از فرهنگ غنی عاشورا یک وظیفه دینی است ، 
درمنان با بیان این که وحدت لازمه پیشرفت است افزود: جایگاه مراسم محرم باید حفظ شود و عزاداری با شکوه خاصی انجام شود که ظرفیت شهرستان در رابطه با مباحث دینی و مراسم های مذهبی نسبت به شهرستان های دیگر کم نظیر است. 
فرماندار پلدخترگفت: فرهنگ عاشورا را باید در جامعه نسل جوان با مبانی این ثروت غنی فرهنگی گسترش داد زیرا وقایعه عاشورا برای همه نسل ها الگویی فرهنگی و همیشگی است. 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر گفت: اگر امروز نظام ما در مقابل دشمنان ایستاده است وجود همین فرهنگ عاشورایی است که مردم با درس گرفتن از آن از هیچ چیزی نمی ترسند و زیر بار ظلم نمی روند. 
فریدون کریمی فرد بر توجه به فرهنگ غنی عاشورا در عزاداری های ماه محرم تاکید کرد و افزود:مراسم سوگواری سالار شهیدان رسالت مهمی است که بر عهده هیات های مذهبی است و اجرای آن باید متناسب با شان و منزلت محرم باشد . 
وی بر برگزاری عزاداری سنتی ، مسجد محوری در مداحی ها و سخنرانی ها تاکید کرد و گفت: محدوده رفت و آمد هیات های مذهبی در ایام محرم تعریف شده تا از تنش های احتمالی جلوگیری شود/خبر انلاین

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب فرماندار
    تاانتخابات ۵ماه زمان داریم این نوع صحبت کردن واظهار نظر جنابعالی نوعی ایجاد تنش است لطفا دقت فرمائید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.