تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تعاونی های لرستان ایجاد شد

  • کد خبر : 76554
  • 16 مهر 1394 - 10:53

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در شش ماه اول سال جاری ۷۳۵ فرصت شغلی در تعاونی های استان ایجاد شد. به گزارش میرملاس ؛ علی آشتاب شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهیه سند توسعه اشتغال لرستان را مهمترین بحث دنبال شده در اقتصاد مقاومتی دانست اظهار داشت: در سال […]

1111

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در شش ماه اول سال جاری ۷۳۵ فرصت شغلی در تعاونی های استان ایجاد شد.

به گزارش میرملاس ؛ علی آشتاب شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهیه سند توسعه اشتغال لرستان را مهمترین بحث دنبال شده در اقتصاد مقاومتی دانست اظهار داشت: در سال ۹۳ و ۹۴ تعهد دستگاه ها برای تدوین سند توسعه اشتغال استان ابلاغ شد و کار رصد و پی گیری این سند دنبال شد.

وی بهره مندی کارفرمایان از معافیت های بیمه ای را یکی از برنامه های دنبال شده توسط سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و بیان داشت: ۵۲۶ بنگاه اقتصادی استان توانستند از مزایای بیمه ای ماده ۸۰ استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: در شش ماه اول سال جاری ۱۸۵ بنگاه اقتصادی استان با همکاری مراکز کاریابی توانستند از معافیت های بیمه ای کارفرمایان استفاده کنند.

آشتاب عنوان کرد: در سال گذشته هزار و ۳۷۱ نفر به واسطه بهره مندی بنگاه ها از معافیت های بیمه ای توانستند جذب بازار کار شوند.

وی تشکیل تعاونی ها را از سیاست های اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال جاری ۱۲۳ تعاونی و در سال ۹۳ نیز ۲۴۸ تعاونی در استان تشکیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود هزار و ۷۸۰ فرصت شغلی در تعاونی های استان ایجاد شد افزود: در شش ماه اول سال جاری ۷۳۵ فرصت شغلی در تعاونی های استان ایجاد شد.

آشتاب حمایت از واحدهای مشکل دار را از موضوعات قابل توجه دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان دانست و عنوان کرد: در شش ماه اول سال جاری ۹۷ بنگاه مود حمایت قرار گرفتند.

وی تعداد واحدهای تحویلی مسکن مهر لرستان را در شش ماهه اول سال جاری را هزار و ۳۷۱ واحد برشمرد و افزود: در سال ۹۳ تعداد دو هزار و ۴۹۴ واحد مسکن مهر در استان تحویل داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان میزان اعتبار تخصیص داده شده برای ایجاد مشاغل خانگی در لرستان را حدود هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: تا کنون بالغ بر ۷۲۶ طرح مشاغل خانگی به سیستم بانکی معرفی شده است.

آشتاب برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی را از سیاست های اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: دوره های آموزشی مهارت های زندگی برای زنان خانه دار جویای کار نیز پیش بینی شده است./مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.