- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

درخشش دانش آموزان لرستانی در مسابقات فرهنگی هنری کشور

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: دانش آموزان لرستانی در مسابقات فرهنگی و هنری کشور خوب درخشیدند.
به گزارش میرملاس ؛ گودرز کریمی فر ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری لرستان آموزش و پرورش را مهمترین مولد انسانی دانست و اظهار داشت: این نهاد با اعتلای عملکرد فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی خود می تواند از بروز نابسامانی های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقوله ای وسیع، ظریف، پیچیده و ریشه دار است عنوان کرد: هنر به معنی تجلی ایده ها و نمود خلاقیت هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرگزاری فارس بیان داشت: در عرصه فرهنگی و هنری باید به گونه ای عمل کرد که بتوان خلاقیت، کنجکاوی و پرسش گری را در بین دانش آموزان تقویت کرد.

کریمی فر با اشاره به اینکه اهل فرهنگ و هنر باید همانند اهل عمل فکر کنند ادامه داد: این افراد باید هم فکور بوده و هم عمل گرا باشند تا بتوانند به موفقیت دست یابند.

وی وظیفه اصلی فرهنگیان را خردورزی و اندیشه سازی دانست و گفت: لازمه خردورزی تقویت تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه هیچ چیز با ارزش تر و گران بها تر از فرهنگ و هنر نیست تصریح کرد: باید با خردورزی اندیشه های ناب و انگیزه های قوی را فرهنگسازی و نهادسازی کرد.

کریمی فر کشف استعدادیابی را یکی از سیاست های آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری باید بتوان استعدادهای بالقوه دانش آموزان را به استعدادهای بالفعل تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش لرستان در مسابقات فرهنگی، هنری کشور خوب درخشید اضافه کرد: دانش آموزان لرستانی در سایر بخش های مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی حضور داشته که در بسیاری از رشته ها حائز کسب رتبه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت تقویت فرهنگ صبر، امید و صداقت در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری لازم است فرهنگ فرصت سازی را جایگزین فرصت سوزی کرد لذا معلم و دانش آموز باید قدر زمان را بدانند و مدیریت زمان داشته باشند.

کریمی فر تصریح کرد: مربیان پرورشی باید با تقویت فرهنگ پرورشی روحیه معنویت، خودباوری و خداباوری را در دانش آموزان تقویت کنند.

وی با بیان اینکه پدیده شیعه هراسی و اسلام گریزی در بسیاری از کشورها مطرح است عنوان کرد: آموزش و پرورش باید برای معرفت افزایی دینی دانش آموزان و ترویج سیره علوی برنامه داشته باشد و عشق مبتنی بر ولایت را دستور کار سیاست های خود قرار دهد.